Økonomichef til ledelse og strategisk økonomistyring hos Patent- og Varemærkestyrelsen i dynamisk offentlig virksomhed

dato

Har du lyst til at arbejde med økonomistyring i en moderne og serviceorienteret offentlig virksomhed – så kan vi tilbyde dig en spændende stilling med udfordrende arbejdsopgaver.

Om jobbet Som økonomichef bliver du ansvarlig for Patent- og Varemærkestyrelsens samlede økonomistyring. Det omfatter bl.a. udarbejdelse af budgetter, prognoser, regnskaber, økonomiske analyser, ledelsesinformation, controlling af enheder og udvikling af vores BI-løsning.

Økonomienheden i styrelsen beskæftiger i alt 10 medarbejdere og består af to sektioner; en økonomisektion og en internservicesektion. Økonomisektionen løser alle styrelsens opgaver indenfor økonomi og regnskab, mens internservicesektionen løser opgaver inden for bygningsadministration, post og publicering af rettighedssager.

Vi kan tilbyde dig en spændende og udfordrende stilling i en styrelse med en kompleks økonomistyring.

Som økonomichef indgår du i ledelsesgruppen, og du vil referere til styrelsens finansdirektør.

Om dig Vi forventer, at du har en relevant uddannelse samt ledelseserfaring, gerne som økonomichef. Det er en forudsætning, at du har et indgående kendskab til økonomistyringen inden for Staten, herunder de statslige regnskabs- og bevillingsregler.

Du er i besiddelse af gode samarbejds- og kommunikationsevner, og du har forståelse for beslutningsprocesserne i det offentlige. Du tager ansvar og er god til at eksekvere. Du har overblik, samtidig med at du har styr på detaljerne. Du har gennemslagskraft og gode lederevner.

Personligt er du initiativrig og tager ansvar for at følge opgaverne til dørs. Du er åben overfor at skulle arbejde med mange forskellige opgaver og med kollegaer med forskellige faglige baggrunde. Du trives med at have travlt i perioder og formår at prioritere din tid.

Om os Patent- og Varemærkestyrelsen er en dynamisk, moderne og markedsorienteret del af Erhvervsministeriet. Det er styrelsens mission at hjælpe virksomheder med at gøre idéer til aktiver. Vores kerneopgave består i at behandle ansøgninger om patenter, brugsmodeller, varemærker og designs, og vi arbejder for at sikre, at danske virksomheder har rettighederne til deres egne idéer, så vi skaber de bedst mulige forudsætninger for vækst og udvikling – både i og udenfor Danmarks grænser. Fælles for alle vores medarbejdere er, at de yder en kvalificeret og professionel service i en forretnings- og kundeorienteret organisation.

I Patent- og Varemærkestyrelsen værner vi om hinandens trivsel og prioriterer det gode arbejdsmiljø. Vi har en række personalegoder, herunder en personaleforening, som står for forskellige sociale arrangementer, massageordning, træningsfaciliteter, gratis parkering, kantineordning samt mulighed for hjemmearbejde – omfanget heraf sker efter aftale med finansdirektøren. Pr. 1. januar 2027 flytter vi til nye lokaler på Østerbro.

Information og ansøgning Lyder jobbet som noget for dig, så søg stillingen via knappen "søg stilling" nederst i annoncen eller via vores hjemmeside www.dkpto.dk/job senest 27. oktober 2025 kl. 23:59. Læg venligst CV, eksamensbeviser og andre relevante bilag ind i systemet sammen med din ansøgning.

Vi forventer at afholde 1. samtaler i uge 45 og 2. samtaler i uge 47. Bemærk venligst, at der i den mellemliggende uge vil være afsat tid til testtilbagemelding, og der kan derfor forventes anvendt faglige og personlige tests i rekrutteringsprocessen.

Stillingen er en fuldtidsstilling med forventet tiltrædelse den 1. marts, 2026. Ansættelsen sker i henhold til rammeaftalen for kontraktansættelse af chefer i staten. Stillingen er klassificeret i løngruppe 1 og besættes på et 5-årigt åremål med mulighed for forlængelse i op til 3 år. Der kan forhandles individuelle tillæg efter erfaring.

Det er en betingelse for ansættelse, at du kan fremvise ren straffeattest, og du skal desuden kunne sikkerhedsgodkendes.

Vil du vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte finansdirektør Paul Berendt Petersen på telefon 43 50 81 80. Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-rekrutteringspartner Zenia Lotus Hansen på telefon 91 33 70 61.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Patent- og Varemærkestyrelsen, Helgeshøj Alle, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-10-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/f2053b70-03c6-40c4-9eaf-4e2749f4e425

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet