BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du have et spændende vikariat med afvekslende opgaver, og brænder du for rollen som tæt sparrings- og samarbejdspart for organisationens ledere? Så er dette vikariat måske noget for dig – erfaren som nyuddannet.
Du bliver en del af vores personaleteam, hvor du får ansvar og arbejder bredt indenfor personalejura og arbejdsret. Du får en faglig hverdag, hvor du kan blive mødt med følgende opgaver:
- Rådgiver og vejleder ledere i personalejuridiske sager, sygefraværsindsatser og lignende
- Fortolker og rådgiver organisationen i kommunale overenskomster og aftaler
- Er tæt involveret i personalesager og er sagsbehandler i tjenstlige sager såsom advarsler, afskedigelser og bortvisning
- Forhandler med faglige organisationer
- Udarbejder sager til direktion og Hovedudvalg
- Vejleder og rådgiver organisationen i MED-spørgsmål
- Underviser kommunens ledere indenfor personalejuridiske emner
Du behøver ikke at kunne se dig selv i alle ovennævnte opgaver. Vi er naturligvis parate til at tilpasse opgavernes tyngde i forhold til din erfaring.
Du får dit eget ansvarsområde af arbejdspladser, hvor du er ledelsens nærmeste sparringspart indenfor personalesager. Du rådgiver og vejleder lederne og følger personalesagerne tæt fra start til slut. Det er vores lønteam som varetager alle de lønadministrative opgaver, herunder udfærdigelse af ansættelsespapirer.
Du bliver en del af et arbejdsfællesskab, hvor tillid og personlige relationer vægtes højt. Det mærker du ved stor frihed til selv at drive med opgaverne og træffe de vigtige beslutninger. Du planlægger selv din tid, og hvis opgaverne giver mulighed for det, kan du planlægge 1-2 hjemmearbejdsdage om ugen.
Du får 5 fagligt engagerede kolleger. Vi hjælper hinanden og tager os tid til faglig sparring, og ”døren” står altid åben. Sparring og det gode samarbejde har været med til at udvikle teamets fagligt stærke juridiske profil.
Du bliver en del af en højt prioriteret HR-afdeling, som ud over personaleteamet rummer et lønteam og et administrativt team. Der er et godt samarbejde på tværs af alle teams, og det er enormt givende, at personaleteam og lønteam er så tæt forankret. Det understøtter det daglige arbejde og giver kvalitet i opgaveløsningen. HR-afdelingen rummer et bredt kompetencefelt, som giver mulighed for spændende opgaver og samarbejder på tværs.
Du bliver en del af en afdeling, der er med, hvor det sker. Vi er optaget af vores omverden, og samarbejder gerne ind i arbejdsgrupper og projekter initieret af vores samarbejdspartnere uden for organisationen. Alt sammen med fokus på vores kerneopgave ”At understøtte ledelse på HR-området og gøre ledelsesarbejdet lettere for lederne”.
Afdelingen er en del af det nyetablerede Center for Byråd og Administration (CBA).
CBA består yderligere af forskellige funktioner omkring byrådsbetjening, erhvervsservice, borgerservice, IT- og digitalisering, kommunikation og jura. Centret rummer ca. 120 medarbejdere og du får rig mulighed for at sætte dit aftryk på udviklingen af centeret og etablering af samarbejdsflader med andre af centerets og kommunens funktioner.
Vi er flyttet i et spritnyt rådhus i februar 2023. Det nye rådhus ligger tæt på Høje-Taastrup Station, som du kan nå med tog fra København H. på cirka 20 minutter. HR-afdelingen sidder på samme etage i nyindrettet lyst kontormiljø i et moderne hus, hvor du har en flot udsigt fra 6. sal.
Du kan både være nyuddannet, erfaren eller pensioneret
Vi står klar med et dygtigt team, der hjælper dig godt ind i opgaverne, og også understøtter en kollega i sit første job.
Vi vil gerne høre fra dig, som:
- Brænder for personalejura og arbejdsret
- Er teamplayer og trives i et åbent og socialt team, der søger sparring hos hinanden
- Sætter en ære i at understøtte ledelse og gøre ledelsesarbejdet lettere
- Arbejder professionelt og fagligt – også når en sag bliver vanskelig
- Har viden indenfor det arbejdsretlige område: arbejdsret, funktionærret og offentlig personalejura.
- Evt. er nyuddannet eller pensioneret
Yderligere information
Jobbet er et barselsvikariat på 37 timer om ugen, med ansættelse pr. 1. december. Nedsat tid er dog også en mulighed.
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst samt principperne om lokal løndannelse. I forbindelse med ansættelse indhenter vi referencer fra tidligere ansættelser.
Ansøgningsfrist er den 16. oktober 2023
Vi forventer at afholde samtaler den 24. oktober 2023.
Motiveret ansøgning, CV, uddannelsesbeviser og anden relevant dokumentation sendes via kommunens e-rekrutteringssystem.
Vil du vide mere, så er du meget velkommen til at kontakte din kommende kollega Sanne Simonsen (personalekonsulent) på tlf. 43 59 18 74 eller Lene Fridberg (HR-chef) på tlf. 28 49 75 24.
Vi glæder os til at høre fra dig 😊
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Høje-Taastrup Kommune, Rådhusstræde 1, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5915777