Personalekonsulent til spændende job med faglig bredde indenfor personalejura og arbejdsret

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du have et spændende job med afvekslende opgaver, og brænder du for rollen som tæt sparrings- og samarbejdspartner for organisationens ledere?



Du bliver en del af vores personaleteam, hvor du får ansvar og arbejder bredt indenfor personalejura og arbejdsret. Du får en faglig hverdag, hvor du:

  • Rådgiver og vejleder ledere i alle typer af personalejuridiske sager, sygefraværsindsatser og lignende
  • Er tæt involveret i personalesager og er sagsbehandler i tjenstlige sager såsom advarsler, afskedigelser og bortvisning  
  • Fortolker og rådgiver organisationen i kommunale overenskomster og aftaler 
  • Deltager i forhandlinger med de faglige organisationer
  • Udarbejder sager til direktion og HovedUdvalg
  • Vejleder og rådgiver organisationen i MED-spørgsmål
  • Underviser kommunens ledere indenfor personalejuridiske emner

Vi har stor succes med vores særlige sygefraværsindsats, hvor vi holder øje med arbejdspladsernes sygefravær og vejleder lederne ift. håndtering og minimering af sygefraværet.

Du får dit eget ansvarsområde, hvor du er ledelsens nærmeste sparringspartner. Du rådgiver og vejleder lederne samt følger personalesagerne tæt fra start til slut. Det er vores lønteam, som varetager alle de lønadministrative opgaver, herunder udfærdigelse af ansættelsespapirer.

Du bliver en del af et arbejdsfællesskab, hvor tillid og personlige relationer vægtes højt. Det mærker du ved stor frihed til selv at drive opgaverne og træffe de vigtige beslutninger. Du planlægger selv din tid, og hvis opgaverne giver mulighed for det, kan du planlægge 1-2 hjemmearbejdsdage om ugen.

Du får 5 fagligt engagerede kolleger. Vi hjælper hinanden og tager os tid til faglig sparring. Vi er drevet af at blive klogere sammen og at udvikle os, hvorfor sparringen er højt prioriteret. Sparring og det gode samarbejde har været med til at udvikle teamets fagligt stærke juridiske profil.

Du bliver en del af en højt prioriteret HR-afdeling, som ud over personaleteamet rummer et lønteam og et administrativt team. Der er et godt samarbejde på tværs af alle teams, og det er enormt givende, at personaleteam og lønteam er så tæt forankret, da det understøtter det daglige arbejde og giver kvalitet i opgaveløsningen. HR-afdelingen rummer et bredt kompetencefelt, som giver mulighed for spændende opgaver og samarbejder på tværs.

Du bliver en del af en HR-afdeling, der er med, hvor det sker. Vi er optaget af vores omverden, og samarbejder gerne ind i arbejdsgrupper og projekter initieret af vores samarbejdspartnere uden for organisationen. Alt sammen med fokus på vores kerneopgave ”At understøtte ledelse på HR-området og gøre ledelsesarbejdet lettere for lederne”.

Dit nye kontor bliver på vores nye moderne rådhus, som ligger tæt på Høje-Taastrup Station. Vi sidder i et åbent kontorlandskab, som netop bidrager til den gode sparring i teamet og på tværs af faggrupperne i HR-afdelingen. 

Du kan både være nyuddannet og erfaren. Vi står klar med et dygtigt team, der hjælper dig godt ind i opgaverne, og også understøtter en kollega i sit første job.

Vi vil gerne høre fra dig, som:

  • Brænder for personalejura og arbejdsret
  • Er teamplayer og trives i et åbent og socialt team, der søger sparring hos hinanden
  • Sætter en ære i at understøtte ledelse og gøre ledelsesarbejdet lettere
  • Arbejder professionelt og fagligt – også når en sag bliver vanskelig
  • Har faglig tyngde indenfor det arbejdsretlige område: arbejdsret, funktionærret og offentlig personalejura.
  • Er du nyuddannet, skal du have en relevant uddannelsesprofil ift. jobbet


Yderligere information
Jobbet er som udgangspunkt 37 timer om ugen, men ønsker du nedsat tid, er vi også åbne overfor det. Tiltrædelse er pr. 1. januar 20243 eller hurtigst muligt.

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst samt principperne om lokal løndannelse. I forbindelse med ansættelse indhenter vi referencer fra tidligere ansættelser.

Ansøgningsfrist 22. november 2023.
Motiveret ansøgning, CV, uddannelsesbeviser og anden relevant dokumentation sendes via kommunens e-rekrutteringssystem.
Vi forventer at afholde samtaler d. 27. november 2023.

Vil du vide mere, så er du meget velkommen til at kontakte:

Vi glæder os til at høre fra dig.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Høje-Taastrup Kommune, Rådhusstræde 1, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5939031

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet