BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du have ansvar for at implementere DSB’s stationsstrategi, som er forankret i vores kundevision?
Vi har strategien, opgaverne og midlerne – vi mangler blot en dygtig programchef. Er det dig?
DSB skal de kommende år udvikle stationerne. Målet er at sikre vores kunder de rette services og indhente et større vedligeholdsmæssigt efterslæb på bygningsmassen. Finansieringen kommer fra Infrastrukturplan 2035, og fra en øget tildeling fra DSB’s trafikkontrakt med den danske stat.
Vi kan tilbyde noget så sjældent som en klar opgaveportefølje og et dedikeret budget frem mod 2035.
Vi søger en dygtig programchef, som får det overordnede strategiske, faglige og kvalitetsmæssige ansvar for at implementere strategien samt for eksekvering af opgaveporteføljen.
Der er tale om en nyoprettet stilling, som du får mulighed for at forme.
Velkommen til DSB Ejendomme DSB Ejendomme er en organisation i udvikling, og du kan se frem til at arbejde sammen med 80 erfarne, entusiastiske kollegaer, som gerne deler ud af viden og erfaring.
Vi administrerer, vedligeholder, udvikler og optimerer DSB’s ejendomsportefølje med respekt for kundernes og DSB’s behov. Vi møder kunderne i øjenhøjde og sikrer gode forhold på landets stationer.
Vores kerneopgaver er at:
- Forvalte, planlægge, drive og renovere DSB’s 294 stationer og øvrige ejendomme.
- Udleje erhvervslokaler og arealer samt lejeadministration.
- Rengøre og vedligeholde stationer samt billetautomater, informationstavler, rejsekortudstyr mv.
- Sælge og projektudvikle de bygninger og arealer, der ikke længere anvendes til jernbanedrift.
- Registrere, vedligeholde og systemunderstøtte ejendomsdata og rapportering.
Du får et tæt samarbejde med det samlede chef- og lederteam gennem dit arbejde med strategisk planlægning af opgaverne på stationerne.
Med DSB’s stationsstrategi som vejviser får du ansvar for at:
- Planlægge og koordinere med alle afdelinger i DSB Ejendomme samt øvrige forretningsområder i DSB.
- Budgetstyre og være projektleder.
- Rapportere.
- Sikre strategisk udvikling.
Din primære arbejdsplads er på vores hovedkontor i Høje Taastrup. Der er rejseaktivitet i forbindelse med stationsbesigtigelser og møder rundt om i landet samt eventuelle inspirationsture til vores samarbejdspartnere i udlandet.
Hvem er du? Vi forestiller os, at du besidder følgende:
- Mindst 5 års erfaring med projektledelse kombineret med dokumenteret erfaring indenfor programledelse.
- Erfaring fra lignende opgaver med strategiimplementering med sammenkobling af mål og praksis.
- Gerne erfaring fra komplekse/politisk styrede organisationer.
- Kendskab til jernbanen og ejendomsprojekter vil være gavnligt.
- Erfaring med at udarbejde månedlig rapportering.
- Et udviklingsmindset og evnen til at tænke strategisk.
- Gode relationelle evner og er inddragende
- Kan begå dig i forskellige sammenhænge, med forskellige mennesker på forskellige niveauer
- Er motiveres af at kaste dig ud i opgaver, hvor svaret ikke nødvendigvis er kendt på forhånd.
- Et godt overblik og arbejder struktureret.
- Altid tydelig og transparent i din kommunikation.
- Gratis transport med DSB
- Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde et par dage om ugen
- Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym
- Pension og sundhedsforsikring
- Frokostordning og mulighed for at købe mad med hjem
Søg nu Ansøgningsfristen er d. 1. september 2024.
Vi evaluerer og gennemfører løbende samtaler, så søg allerede i dag.
Har du spørgsmål er du velkommen til at ringe til Underdirektør for Ejendomme Lars Gøtke på 2943 9244.
#LI-Hybrid
#LI-NF1
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
ALLE OMRÅDER, HQ, Telegade , 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 01-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6097116