Project Supporter til Koncernprojekter

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Tænk nu, hvis du fik adgang til hele DSB som legeplads, og med et team som har din ryg, så du kunne bidrage til at drive strategiske projekter og dermed bidrage til et sammenhængende og grønnere Danmark?


”Det helt særlige er, at du kommer ind i projektet i en tidlig fase, hvor du får medindflydelse på at skabe styringen og rammerne for projektet. Du vil få en hverdag, hvor du får mulighed for at fordybe dig i ét projekt, du er tæt på projektlederen og er med der hvor det hele sker i projektet” (Stina Winther Nielsen, Senior Projektleder).

Vil du med på rejsen? Der investeres massivt i den grønne omstilling af jernbanen, og så er digitalisering af vores forretning og samarbejdet med andre transportformer vigtige opgaver, som vi skal lykkes med for at sikre den bedste rejse for vores kunder.

Velkommen til ”Koncernprojekter” Du træder ind i Koncernprojekter, som er ansvarlig for at gennemføre strategiske projekter i tæt samarbejde med forretningen. Du indtager derfor en central rolle, når det drejer sig om at støtte op om vores strategiske mål, og sikre at projekterne bliver implementeret ift. de fastlagte KPI’er.

Koncernprojekter er en del af afdelingen Strategi & Transformation, og her er vi lige nu tre senior projektledere, en programleder, en kontorelev, en studentermedhjælper, samt vores afdelingsleder, Bent som er Head of Koncernprojekter.

Måden, vi er organiseret på, giver os en særlig placering i DSB, hvor vi har fingeren på pulsen ift. nye strategiske initiativer og adgang til hele virksomheden – og så gør det jo heller ikke noget, at vi er et team, som har det sjovt og bruger hinandens forskellige indsigter og erfaringer i vores projektmæssige sparring!

Som Project Supporter vil du både høre hjemme i vores Project Management Office (PMO’et), men også i Koncernprojekter.

Vores opgave i PMO-teamet er at yde støtte på tværs af programmer og projekter. Vores team er internationalt og har en stor faglig bredde. Vi taler både dansk og engelsk. Vi samles ofte for at dele viden og inspirere hinanden, og også for at spise frokost sammen eller drikke en fredags-øl.


Du får et udforende og varierende job Fra det øjeblik du bliver en del af Koncernprojekter, giver vi dig spændende muligheder for personlig og faglig udvikling. Du ansvaret for en række selvstændige delopgaver i ”Flytteprojektet – OBV til Næstved”, der omhandler at flytte driften fra togværkstedet på Otto Busses Vej i København til det nyopførte værksted i Næsted – og det samtidig med at en robust tog- og værkstedsdrift sikres.

Som Project Supporter i ”Flytteprojektet – OBV til Næstved” er du den daglige støtte for projektlederne i projektet og sammen har I til opgave at drive projektet igennem. Du bidrager til opgaver i forhold til styring af projektet. Blandt andet hjælper du til med at opbygge en struktur for tidsstyring i projektet, der har mange leverancespor og afhængigheder.

Som Project Supporter hjælper du også med at opbygge en governance for dokumentstyring, rette dokumentationsniveau og opdatering af dokumentation. Og alt afhængig af dine evner og præferencer så bistår du projektledelsen med ad hoc-opgaver og stå for vedligehold af nogle af projektets centrale værktøjer eksempelvis i forhold til risiko- og kvalitetsstyring.


En arbejdsdag med stor variation En typisk arbejdsdag kan starte med at du møder på vores indbydende hovedkontor i Taastrup. Vi har ikke faste pladser, så sidder du ved siden af en anden kollega end du plejer. I deler viden og griner. Derefter går du til møde med projektlederen hvor I forbereder det efterfølgende statusmøde med delprojektlederne.

Efter frokost opdaterer du projektets styringsværktøjer, som aftalt på statusmødet. Senere på eftermiddagen er du med projektlederen til en workshop. Du runder dagen af med en kop eftermiddagskaffe, mens du svarer på mails.

Dine arbejdsopgaver Du får ansvar for egne delopgaver og du bidrager til projektets fremdrift og støtter projektledelsen i det daglige arbejde med f.eks. at:

  • Opdatere og styre diverse styringsværktøjer f.eks. for tid, økonomi, kvalitet og risici
  • Ajourføre logs og sikre opsamling og en opmærksomhed på de relevante opgaver og deadlines
  • Dokumentere møder og skrive referater
  • Sikre rette dokumentationsniveau og dokumentstyring
  • Løse diverse ad hoc-opgaver
Hvem er du? Vi forestiller os, at du har erfaring indenfor projektstyring/-support og en relevant uddannelse. Derudover kan du begå dig på dansk og engelsk. Du behersker PowerPoint og Excel, og måske har du kendskab til SharePoint.

Derudover genkender du dig selv i følgende:

  • Indsigt og erfaring i Prince2 (eller tilsvarende)
  • Erfaring i at arbejde i projekter med mange interessenter
  • Projekt/PMO-erfaring fra større virksomheder
  • Vant til at foretage tidsplanstyring og vedligeholdelse
  • Erfaring i at udarbejde styregruppemateriale - styring og koordinering, lave logs og referater, økonomistyring og koordinering

Du kan sikkert nikke genkendende til følgende udsagn

  • Du nyder at samarbejde og støtte andre
  • Du er struktureret og arbejdsom
  • Du er serviceminded og sikrer kvaliteten i dit arbejde
  • Du danner dig et godt overblik og har sans for detaljen

Hvad tilbyder vi? Nogle af de personalegoder som du omfattes af, er

  • Gratis transport med DSB
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde et par dage om ugen
  • Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym
  • Pension og sundhedsforsikring
  • Frokostordning og mulighed for at købe mad med hjem

Læs mere her om vores personalegoder og om DSB som arbejdsplads.

Søg nu Ansøgningsfristen er d. 05. november 2023, men vi afholder løbende interviews og er klar til at ansætte med kort varsel. Så skynd dig at søge.

Vi vil gerne se dit CV, en ansøgning (som dokument eller kort video) og evt. uddannelsesbevis

Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte Christina Meinert Damgaard på tlf. 24 68 60 50.

#LI-NF1
#LI-HYBRID


INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

ALLE OMRÅDER, HQ, Telegade , 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5927539

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet