BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Forestil dig en hverdag
- hvor tiden flyver afsted, fordi du løser spændende projektstyrings- og supportopgaver
- hvor du hjælper andre og skaber struktur og retning
- hvor du er en del af et af de største og mest komplekse projekter, der bidrager til den grønne omstilling i Danmark.
Vi investerer i øjeblikket massivt i fremtidens jernbane og vi er allerede langt i anskaffelsen af nye miljøvenlige el-togsæt, effektive ellokomotiver og vogne og store moderne vedligeholdsanlæg.
Til projektet Nye Tog søger vi en Project Supporter. I Nye tog skrev vi i 2021 kontrakt med vores leverandør af de nye togsæt og vi er nu på vej ind i produktionsfasen.
Mød din nye kollegaer Som Project Supporter vil du opleve både at høre hjemme i projektet Nye Tog og vores Project Management Office, som vi kalder PMO’et.
Vores opgave i PMO-teamet er at yde støtte på tværs af programmer og projekter. Teamet er internationalt og har en stor faglig bredde. Vi taler både dansk og engelsk sammen. Vi samles ofte for at dele viden og inspirere hinanden, og for at spise frokost sammen.
I projektet Nye Tog bliver du en del af teamet sammen med tre andre Project Supportere, som alle har forskellige uddannelsesmæssige baggrunde. Vores fornemmeste opgave er at yde støtte til projektstyringsaktiviteter. Vi er med til at sikre, at vi har effektive processer.
I Nye Tog-projektet er vi samlet fra hele verden – blandt andet fra Spanien, Grækenland, Australien, Sverige, Indien, Tyskland og Danmark. Vi taler engelsk sammen.
Du kan læse mere om Nye Tog her.
Din hverdag En typisk arbejdsdag kan for eksempel starte med at du møder på vores hyggelige kontor i Taastrup. Vi har fleksible pladser, så i dag sidder du ved siden af en anden kollega end du plejer. I deler viden og griner. Derefter går du til møde med projektet Nye Tog.
Efter frokost som du indtager sammen med dine kollegaer fra PMO’et går du til det næste møde. Her er du med til at planlægge en spændende workshop. Efterfølgende bliver du kontaktet af en kollega, som har nogle spørgsmål ang. SharePoint. Du er den helt rette at spørge, da du er superbruger i SharePoint. Du runder dagen af med at besvare mails.
”Du får en enormt varierende hverdag, hvor du løbende får nye opgaver og hvor din leder bakker op om, at du kan fordybe og forbedre dig indenfor de områder som du synes er allermest spændende indenfor projektstyring” fortæller Emilie.
Du får dine egne ansvarsområder. Samtidig bidrager du til projektets fremdrift og støtter projektledelsen i det daglige arbejde med f.eks. at
- Bistå projektleder(e) ift. projektstyring med
- At planlægge og opdatere projekt- og aktivitetsplaner
- Risikostyring
- Styring af issue, action og decision logs
- At planlægge og forberede projektmøder, koordineringsmøder mm.
- Projektrapportering
- At sikre god on- og off-boarding af nye kollegaer
- Ad hoc-opgaver
- Udarbejde ledelsesinformation og styregruppemateriale
- Udarbejde præsentationer, analyser, notater, referater mv.
- Koordinere interne møder samt møder med eksterne samarbejdspartnere
- Kortlægge, optimere og implementere processer
Du kan sikkert nikke genkendende til følgende udsagn
- Du nyder at samarbejde og støtte andre
- Du trives i en varieret arbejdsdag
- Du er nysgerrig og arbejdsom
- Du er serviceminded og sikrer kvaliteten i dit arbejde
- Du danner dig godt overblik og prioriterer dine opgaver
- Gratis transport med DSB
- Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde et par dage om ugen
- Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym
- Pension og sundhedsforsikring
- Frokostordning og mulighed for at købe mad med hjem
- Et spændende og meningsfuldt job i et internationalt miljø med frie rammer
- Stort fokus på din personlige og faglige udvikling.
- Masser af ansvar og mulighed for at byde ind med idéer til, hvordan vi kan optimere arbejdsgange og processer
- En lærerig hverdag med fart over feltet og et tæt samarbejde med kolleger i verdensklasse
Søg nu Ansøgningsfristen er 12. november 2023, men vi afholder løbende interviews og er klar til at ansætte med kort varsel. Så skynd dig at søge.
Vi vil gerne se dit CV, en ansøgning (som dokument eller kort video) og evt. uddannelsesbevis.
Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte Christina Meinert Damgaard på tlf. 24 68 60 50.
#LI-NF1
#LI-HYBRID
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
ALLE OMRÅDER, HQ, Telegade , 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5930278