Sagsbehandler til det specialiserede voksenområde i Høje-Taastrup

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du gøre en forskel for udsatte borgere? Vil du sammen med os være ambitiøse på borgerens vegne og samarbejde om, at borgeren opnår et så selvstændigt og meningsfuldt liv som muligt? 

Så har vi jobbet til dig.

Høje-Taastrup Kommune investerer i udviklingen af myndighedsområdet på det specialiserede voksenområde. Derfor har vi brug for flere sagsbehandlere, som gerne vil arbejde med udvikling af tættere opfølgning sammen med borgeren. Du bliver en del af vores strategiske arbejde med udviklingen af samarbejdet med vores leverandører og metodeudvikling i opfølgningen. Så kom og tænk med, det sætter vi pris på.

 Du skal indgå i vores igangværende arbejde med: 

  • at implementere en recovery-orienteret tilgang i myndighedsarbejdet
  • at udvikle vores praksis når vi matcher borgerens behov, indsats og prisen på tilbuddet
  • at styrke vores arbejdsmarkedsfokus i den sociale indsats og samspillet med jobcenteret 
  • at afprøve nye tiltag og samarbejdsmetoder med borgerne og tilbud

Du bliver en del af et team på 11 sagsbehandlere i Team Myndighed, som både har kort og lang erfaring fra området. Alle sagsbehandlere har deres egen sagsstamme med borgere med forskellige typer af støttebehov og funktionsnedsættelser. Du vil have ansvar for at træffe afgørelser og lave opfølgning i egne borgersager, som alle har indsatser efter Serviceloven på det specialiserede voksenområde. Som sagsbehandler indgår du i telefonvagten og deltager i møder med rehabiliteringsteamet i kommunen, hvor en vigtig del af opgaven er at yde råd og vejledning. Du vil få administrativ bistand fra vores forkontor.

Du får et job med mulighed for fleksibilitet og udvikling af kompetencer. Vi har løbende undervisning ved vores jurist og der planlægges fælles kompetenceudvikling det kommende år. Du får mulighed for at have flextid og hjemmearbejde 1-2 dage om ugen. Arbejdspladsen ligger i gåafstand fra Høje-Taastrup Station, som du når 15 min. med tog fra København H og Roskilde. På vores nye rådhus har vi moderne faciliteter, en god kantine og vi sidder i et storrumskontor.

Hvem er du?

Du har lyst til og trives med at være i en myndighedsfunktion. Målgruppen for dit arbejde er borgere med komplekse udfordringer og opgaverne medfører derfor, at du skal kende til sagsgangen og lovgivningen, men at du samtidig også formår at finde vejen i praksis. Det vil være en fordel, at du også har viden om botilbudsområdet. Selvom vi ofte har en travl hverdag, hvor opgaverne kan ændre sig og planlægningen kan skride, så deltager vi alle i at finde de gode løsninger sammen. 

Derudover ønsker vi, at du:

  • Du er eksempelvis uddannet socialrådgiver, socialformidler, eller har på anden vis tilegnet dig relevante kvalifikationer.
  • Du er servicemindet og taler i øjenhøjde med borgere, kolleger og samarbejdspartnere.
  • Du arbejder selvstændigt med egne sager, planlægger dit arbejde og reflekterer over din egen praksis.
  • Du har lyst og mod på at tage ud af huset og besøge borgere på deres tilbud.
  • Du kommunikerer på en ligefrem, anerkendende og tydelig måde både mundtligt og skriftligt. 

Ansøgningsfristen er den 15. januar 2024 kl. 12.00

Vi holder samtaler d. 23.-24. januar 2024.

Ansøgning, CV, uddannelsesbeviser og evt. andre relevante dokumenter sendes elektronisk via kommunens e-rekrutteringssystem 

Praktiske oplysninger

Jobbet er på 37 timer om ugen med tiltrædelse pr. 1. marts 2024. 

Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og principperne om Ny Løn. Vi indhenter straffeattest samt referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen. 

Er du blevet nysgerrig? Så spørg endelig… 

Har du spørgsmål til jobbet, dagligdagen eller noget helt tredje, så ring til souschef Stine Pedersen, 21 32 05 40.

Vi ser frem til at høre fra dig.

Social- og Arbejdsmarkedscenter (SAC) løser de samlede opgaver indenfor beskæftigelse, handicap og psykiatriområdet herunder udredning og visitation af borgere samt drift af egne bo-, støtte- og aktivitetstilbud. Vi tager udgangspunkt i borgerens samlede livssituation og mulighed for at opnå et så selvstændigt liv som muligt. Vi møder borgerne med positive faglige forventninger baseret på tanken om, at alle mennesker kan videreudvikle deres kompetencer gennem aktiviteter eller job. Centeret arbejder med både myndighed- og udfører funktioner.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Høje-Taastrup Kommune, Rådhusstræde 1, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 15-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5963608

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet