BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at arbejde med politikker, retningslinjer og overenskomster i et ambitiøst kontor, der er med til at skabe rammerne for personaleområdet for hele Skatteministeriets koncern? Så kan du være vores nye kollega i kontor for Overenskomster og Politikker.
Dine arbejdsopgaver
Du bliver en del af et fagligt skarpt kontor, der bl.a. arbejder med fortolkning, formidling og implementering af overenskomster samt politikker og retningslinjer på personaleområdet. Kontoret er med til at skabe rammer for hele Skatteministeriets koncern, så der er stor bevågenhed på og effekt af kontorets arbejde.
Dine arbejdsopgaver kan fx omfatte:
- Fortolkning og formidling af overenskomster, lovgivning mv. på det statslige område
- Dialog med personaleorganisationer
- Deltagelse i projekter vedr. udarbejdelse af politikker og retningslinjer på personaleområdet mv., fx lønpolitik og retningslinjer for rekruttering
- Udarbejdelse af beslutningsoplæg til direktion, departement og tværgående mødefora.
Vi ser gerne, at du har erfaring fra det statslige område, herunder erfaring med udarbejdelse af strategiske beslutningsoplæg samt fortolkning og formidling af overenskomster, lovgivning mv. på det statslige område.
Herudover er det en fordel, hvis du har en relevant akademisk uddannelse som fx cand.jur., cand.merc.(jur.) eller lignende.
Vi lægger vægt på, at du:
- Er en dygtig formidler med evne til at udarbejde korte og præcise beslutningsoplæg
- Er indstillet på at arbejde i et miljø, hvor arbejdsdagene er fyldt med varierende opgaver, og hvor pludselige ændringer i prioriteringer kan ske med kort varsel
- Har politisk tæft og gode samarbejdsevner – da du får mange sparringspartnere, herunder bl.a. ledere og HR-funktion på tværs af Skatteministeriets koncern
Du bliver en del af kontoret Overenskomster og Politikker. Vi supporterer hele Skatteministeriets område med en lang række opgaver inden for bl.a. overenskomstfortolkning-og implementering samt udarbejdelse af og vejledning om personalepolitikker og -retningslinjer.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning, CV og eksamenspapirer bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest torsdag d. 8. februar 2024.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, så kontakt kontorchef Estrid Glud Johansen på 72 37 08 62.
Vi forventer ansættelse pr. 1. april 2024 eller snarest muligt derefter. Vi afholder samtaler i uge 7 og 8, og der vil indgå en personlighedsanalyse og en logisk test i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Inden ansættelse indhentes der referencer og straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 08-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5979368