Sagsbehandler til team enkeltydelse og pension søges i Høje-Taastrup

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at hjælpe og understøtte borgere, der har brug for støtte og ydelser? Og vil du være med til at sikre, at sagsbehandlingen sker korrekt? Så har vi jobbet til dig. 

Vores kære kollega igennem mange år går på pension, derfor søger vi en ny kollega til team enkeltydelse og pension i Høje-Taastrup Kommune. I stillingen får du: 

  • Fantastiske kollegaer der er kendetegnet ved, at vi bakker hinanden op og har høj faglighed 
  • Frihed under ansvar – tilrettelæg selv din arbejdsdag med hjemmearbejde og flextid 
  • Gode lærings- og udviklingsmuligheder gennem sidemandsoplæring i opstarten, sparring med fagspecialist samt håndtering af visse særopgaver 

Vær med til at skabe god sagsbehandling og tæt opfølgning 
Som sagsbehandler sørger du for tæt opfølgning i den enkelte sag. Du har selvstændig kompetence til bevilling, og du har ansvaret for at sikre korrekte og rettidige udbetalinger. Vi sørger for økonomisk opfølgning i forhold til de løbende ydelsesudbetalinger, og at borgerne får råd og generel vejledning omkring forsørgelsesydelserne. 

Dit primære arbejdsområde er en bred vifte af enkeltydelser, personligt tillæg, administration af borgers økonomi samt råd og vejledning. Det forventes ikke, at du kender til pensionsområdet, men det er en fordel, hvis du har interesse for området og er åben for at blive lært op. Du får bl.a. ansvar for at behandle sager, vurdere bevillinger og håndtere administrative opgaver såsom betale regninger og udgifter. 

Vi stræber efter høj kvalitet og service i mødet med borger 

Vi er meget optaget af at optimere vores arbejdsgange, så sagsgange, ventetider mv. reduceres og der træffes gode afgørelser. Det er vores ambition, at vi yder en høj service, vi går langt for borgeren og vi går helhedsorienteret til sagsbehandlingen. 

Sagsbehandler med systemforståelse og erfaring fra enkeltydelsesområdet 

Vi søger en ny kollega, der har lyst til at indgå aktivt i vores team, tage del i faglige dialoger og være med til, at vi yder en høj kvalitet og service i vores sagsbehandling. Det er en stor fordel, hvis du har kendskab til systemerne, vi arbejder i, som er KY, KP og Prisma. 

Derudover søger vi dig, der:  

  • Har kendskab til aktivloven og evt. kendskab til pensionsloven   
  • Har kendskab til særlig støtte (§34) i aktivloven  
  • Kan tænke i en helhedsorienteret sagsbehandling  
  • Møder borgerne med en respektfuld og konstruktiv tilgang 
  • Finder sig godt tilpas i administrative opgaver med overblik og flair for tal. 

Velkommen til Ydelsesservice i Høje-Taastrup 

Ydelsesservice er en del af Center for Byråd og Administration, som er et Stabscenter der skal sætte retningen for den gode borgerservice og den effektive sagsbehandling i Høje-Taastrup Kommune.

Afdelingen består af 5 teamsog i alt 31 medarbejdere. Vores primære arbejdsopgave er at sørge for at kommunens borgere modtager korrekte ydelser rettidigt. Derudover samarbejder vi med kolleger i huset i forhold til helhedsorienteret sagsbehandling omkring den enkelte borger. Vores primære samarbejdspartnere er kommunens Jobcenter, Social- og Handicapafdeling herunder Strax-huset, som er en enhed beliggende andetsteds i kommunen. 

Du bliver en del af en kollegagruppe, hvor vi bakker hinanden op og hjælper hinanden, særligt når vi har travlt eller skal træffe svære beslutninger. Vi gør en dyd ud af at opretholde det gode arbejdsmiljø og samarbejde, og vi vægter i høj grad en uformel omgangstone. 

Et kontor med en udsigt 

Tag din plads på vorespå voresspritnye rådhus med lækre faciliteter og et moderne åbent kontorlandskab. Til sommer kan frokosten nydes på tagterrassen på 9. etage med udsigt over byen. Du kommer nemt hertil - for det nye rådhus ligger kun få minutters gang fra Høje-Taastrup st. med kun 12 min. fra København H. og 7 min. fra Roskilde st. Der er også parkering tilknyttet. Vi er et fleksibelt arbejdssted, hvor der er mulighed for hjemmearbejde 1-2 dage om ugen.  

Ansøgningsfristen er den 16. juni 2024  
Vi holder ansættelsessamtaler i uge 25 og forventeligt den 19.-20. juni 2024. Bliver der behov for en 2. samtale falder de i slutningen af uge 25 eller start uge 26.  

Yderligere oplysninger   
Stillingen er en fastansættelse på 37 timer om ugen med tiltrædelse 1. august 2024  

Løn- og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst samt principperne i Ny Løn. Vi indhenter straffeattester samt referencer fra tidligere ansættelser i forbindelse med ansættelsen.

Hvis du er blevet nysgerrig og vil høre mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte teamkoordinator Betina Nielsen på 43 35 43 91 eller leder Lasse Fehrenkamp på 23 72 51 05.  

Vi glæder os til at høre fra dig. 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Høje-Taastrup Kommune, Rådhusstræde 1, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6055398

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet