BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du arbejde i Danmarks største styrelse, hvor vi har fleksible arbejdsforhold og god balance mellem arbejde og fritid? Vil du være med til at sikre, at indeholdt udbytteskat bliver tilbagebetalt korrekt, og har du lyst til at være en del af et område med meget stor, politisk bevågenhed? – så er du måske én af vores nye kollegaer i Udbytteskat i Skattestyrelsen.
Vi søger lige nu flere dygtige kollegaer til udbytteområdet. Du bliver en del af et stærkt fagligt miljø, der omfatter seks enheder fordelt på flere lokationer i landet. Vores enheder består af erfarne medarbejdere og nyansatte, og du vil blive tilknyttet vores enhed i Høje Taastrup.
Kontrol af refusionsanmodninger er ikke enkelt – men spændende og komplekst
Du får 22 dygtige kollegaer, der hver dag arbejder for, at aktionærer, der ansøger om refusion af udbytteskat får refunderet den skat, som de er berettiget til, hverken mere eller mindre. En af dine kommende kollegaer, Shirin Shabdar, siger: ”Jeg er glad for at arbejde i teamet, hvor vi løfter vores opgaver i flok både fagligt og socialt. Den kollegiale oplæring og sparring er i top, og alle spørgsmål er velkomne, uanset hvor lang tid man har været her”.
Arbejdet vil hovedsageligt bestå af sagsbehandling, der kræver selvstændig håndtering og vurdering. Du vil herudover indgå i dagligt samarbejde med dine kollegaer, og der vil være snitflader til den finansielle sektor i Danmark og internationalt.
Dine arbejdsopgaver vil primært bestå af kontrol af refusionsanmodninger, hvor du får brug for din skarpe sans for detaljerne. Du arbejder struktureret og undersøgende og spotter forskelle i sager, der ved første øjekast ligner hinanden. Kontrolarbejdet vil bestå af følgende:
- Kontrol af anmodninger om refusion af udbytteskat
- Indkaldelse og gennemgang af dokumentationsmateriale
- Kvalificering af udenlandske enheder
- Afslutte sager, herunder lave forslag til afgørelser, samt træffe afgørelser
Vi sætter læring og kompetenceudvikling i centrum og der er flere veje til en plads på vores refusionshold. Du kan have en uddannelsesmæssig baggrund som skatterevisor, diplom i skat, professionsbachelor i skat, cand.jur., cand.merc.aud. eller lignende, eller har opnået relevant erfaring med sagsbehandling fra det offentlige. Men du kan også være nyuddannet og klar til at indtage dit første arbejde.
Det er en fordel, hvis du har kendskab til det finansielle område, værdipapirer og/eller skatteområdet. Du har erfaring med de forvaltningsretlige sagsbehandlingsregler og forstår det juridiske sprogbrug – eller du har lysten til at lære det. Vi gør os umage med at gøre os forståelige over for skatteydere og andre samarbejdspartnere, og du er derfor en skarp kommunikatør i både tale og med pen.
Du tilbydes
Du får et grundigt og struktureret introduktions- og oplæringsforløb, og du bliver tilknyttet en nærværende makker, der hjælper dig til rette både socialt og fagligt.
I Skattestyrelsen er karriere det samme som et meningsfyldt arbejdsliv. En karriere er individuel og kan udvikle sig løbende og ændre sig i takt med forskellige livsfaser. Og hos os får du rig mulighed for at udvikle din karriere uanset, hvor du er ansat. Du kan blive en dygtig specialist, udvikle dit talent som generalist, få helt nye kompetencer eller du kan gå andre veje. Du har ejerskabet over din karriere og behov og muligheder for udvikling er en løbende dialog mellem dig og din personaleleder.
Vi værner om et godt arbejdsmiljø og vi nyder det sociale og rummelige fællesskab. Vi har alle – uanset jobfunktion – en rolle at spille i dette arbejde. En rolle, som du også vil få. Vi har en stærk kultur med udfordrende opgaver og kompetent ledelse.
Vil du vide mere om, hvad Skattestyrelsen kan tilbyde dig som arbejdsplads, så kan du læse mere her: https://sktst.dk/job-og-karriere.
Kontrakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 26. maj 2024. Spørgsmål besvares af funktionsleder Gert Michael Schmidt på telefon 72 38 23 07.
Ansættelsessamtaler afholdes i uge 23. Der kan evt. indgå en logiktest og en personprofilanalyse, hvis der afholdes en anden samtale. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest. Tiltrædelse pr. 1. september 2024 eller efter aftale.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Engelholm Alle 1, 2630 Taastrup.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 26-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6039821