Senior projektleder til udvikling af fremtidens førerløse S-bane i Danmark

dato

Vil du udvikle bæredygtig transport med et nyt Asset Management-setup og skabe datadrevne vedligeholdelseskoncepter i samarbejde med leverandører?

Bidrag til førerløs drift og vær med til at sikre optimale processer og IT-understøttelse i et af Danmarks største jernbaneudviklingsprogrammer.

Fremtidens S-bane kræver en sammenhængende tilgang til Asset Management, og vi har brug for dig til at fremme denne udvikling.

Som Senior Projektleder spiller du en central rolle i at udvikle vedligeholdelseskoncepter, samarbejdsprocesser og datadrevne løsninger, der kan understøtte førerløs drift.

Jobbet som Senior Project Manager for Asset Management på den førerløse S-bane er centralt placeret i hjertet af et af de største og mest spændende udviklingsprojekter i den danske jernbanesektor. Teknikken og den organisatoriske ramme rummer stor kompleksitet, som – kombineret med dygtige kolleger og en uformel omgangstone – gør det til et utroligt spændende job.

fortæller Peter, Senior Asset Manager

Velkommen til Fremtidens S-bane – Asset Management Du bliver en del af programmet Fremtidens S-bane, hvor vi arbejder målrettet på at realisere visionen om en fuldt automatiseret S-togsdrift. Din daglige reference vil være til programmets Asset Management Workstream Lead, og samarbejder tæt med andre projektledere inden for Asset Management og med DSB's driftsorganisation.

Du vil stå i spidsen for et mindre team af specialister inden for Asset Management, samtidig med at du selv løser konkrete opgaver inden for projektet. En væsentlig del af arbejdet vil være samarbejdet med DSB's driftsorganisation, Banedanmark og leverandørerne til Fremtidens S-bane. Det er i dette samarbejde, at vi skaber og realiserer gevinsterne ved programmet.

Som en del af Fremtidens S-bane arbejder du i et komplekst og spændende projektmiljø med stor betydning for fremtidens kollektive transport.

Hvad går jobbet ud på? Som Senior Projektleder bliver du en central figur i arbejdet med at etablere et sammenhængende Asset Management-setup for Fremtidens S-bane. Du vil tage del i udvikling og implementering af løsninger, der skal sikre vedligeholdelse og drift i en førerløs togdriftssituation.

Dine hovedopgaver omfatter projektledelse og bidrag til:

  • Udvikling af et vedligeholdelseskoncept, der inkluderer prioritering, planlægning og udførelse af vedligeholdelsesaktiviteter og infrastrukturprojekter på S-banen.
  • Samarbejde med leverandører om etablering af processer og datadeling til et fælles Asset Management-setup.
  • Udvikling af krav til og indkøb af togbårne infrastrukturmålesystemer med henblik på datadrevet vedligeholdelse.
  • Forretningsmæssig styring og udvikling af IT-løsninger, der understøtter Asset Management for Fremtidens S-bane.
Din hverdag Dagen starter måske med et møde med leverandører, hvor I gennemgår kravspecifikationer til nye tilstandsovervågningssystemer. Derefter finjusterer du prioriteringsprocedurer for vedligeholdelsesaktiviteter for at sikre effektiv og stabil drift.

Efter frokost med kolleger har du et samarbejdsmøde med programmets Asset Management Workstream Lead, hvor I koordinerer fremdriften på igangværende opgaver og sikrer, at deadlines overholdes. Inden du afslutter dagen, følger du op på et IT-projekt, hvor du i samarbejde med eksterne udviklere og interne stakeholders diskuterer, hvordan den næste iteration af en ny løsning skal skræddersys til at skabe maksimal værdi for Fremtidens S-bane.

Er du vores nye projektleder med erfaring inden for Asset Management? Vi søger en projektleder, der trives i et fagligt komplekst miljø med mange interessenter og en varieret hverdag. Du er dygtig til at operere i en politisk styret organisation og kan navigere sikkert mellem forskellige fagligheder og organisatoriske niveauer. Din evne til at skabe relationer og implementere forandringer gør dig til en professionel samarbejdspartner på tværs af organisationen.

Vi forestiller os, at du har

  • +5-10 års erfaring som projektleder.
  • Erfaring fra den danske jernbanesektor.
  • Erfaring med Asset Management eller processer til styring af vedligeholdelse og projekter på fysisk infrastruktur.
  • Kendskab til IT-systemer og IT-processer inden for Asset Management og/eller Maintenance Management.

I denne funktion vil du spille en rolle i at nå langsigtede mål for pålidelig togdrift og være en del af en tilpasningsdygtig organisation med fokus på kundetilfredshed.

Hvad tilbyder DSB?
  • Gratis transport med DSB
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde et par dage om ugen
  • Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym
  • Pension og sundhedsforsikring
  • Frokostordning og mulighed for at købe mad med hjem

Læs mere om personalegoder og DSB som arbejdsplads.

Søg nu Ansøgningsfristen er d. 04.08.25

Vi gennemfører samtaler løbende, så vi opfordrer dig til hurtigst muligt at uploade ansøgning (evt. som en kort video), CV og eventuelle eksamenspapirer.

Spørgsmål? Ring til Peter Vedel på tlf. 24 68 57 86 eller Klaus Bergman på 26 72 51 28.

Rekrutteringsprocessen Hvis du går hele vejen, kan du forvente to samtaler, den sidste med adfærdstest, evt. logisk test og muligvis case. Vi anvender digital referenceindhentning efter aftale med dig.

#LI-DNI

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

ALLE OMRÅDER, HQ, Telegade , 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-08-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/e6108673-3910-4ada-bf41-63fa957bef79

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet