Senior projektleder til udvikling af fremtidens førerløse S-tog ved DSB

dato

  • Vil du være med til at udvikle bæredygtig kollektiv transport?
  • Kan du navigere effektivt i samarbejdet mellem styregrupper, leverandører og forskellige samarbejdspartnere?
  • Er du klar til at stå for etablering og implementering af vores Asset Management-løsning for Fremtidens S-bane, der skal realisere verdens første førerløse S-tog?

I denne rolle vil du arbejde i et komplekst og strategisk program, der vil forme fremtidens kollektive transport i Danmark.

I dette projekt er du ansvarlig for at kravstille, indkøbe, udvikle og implementere kritiske IT-applikationer fx SAP, som skal understøtte Asset Management-processerne på Fremtidens S-bane.

Vil du med ombord? Du bliver en del af et professionelt team på 30 program- og projektledere samt 10 test managers, organiseret i afdelingen for projektledelse i IT.

Vi fokuserer på at realisere projekter, der kombinerer innovation, optimering og forandring samtidig med, at vi understøtter både fremtidens drift og den daglige drift.

Vores mål er at gøre det lettere at være kunde og medarbejder og at bidrage til den grønne omstilling.

I din dagligdag vil du typisk arbejde sammen med dit projektteam for at sikre fremdrift, samhørighed og resultater. Alle projektledere mødes løbende til afdelingsmøder, hvor sparring og udfordrende dialoger står centralt for vores faglige udvikling.

Bliv en del af et team, hvor din indsats betyder noget, og hvor vi arbejder sammen for at opnå fælles mål.

Om jobbet og dine opgaver Asset Management projektet består af flere spor, der skal formes, organiseres og implementeres

  • Udvikling af One Roof Planning Tool: Sikre transparens og koordinering af alle projekt- og vedligeholdelsesaktiviteter på Fremtidens S-bane
  • Udvikling af Asset Register for Future S-network: Der skal indeholde data om alle aktiver og understøtte andre IT-applikationer med nødvendige data
  • Udvikling af Asset Investment Planning Management Tool: Sikre langsigtede projekt- og vedligeholdelsesporteføljeanalyser og beslutningstagning
  • Udvikling af Traffic Simulation Tool: Simulere effekten på trafikafvikling baseret på vedligeholdelses- og projektopgaver.
  • Adaption af eksisterende systemer: ITSM System, Performance Management System, Risk Management System.

Som senior projektleder vil du være ansvarlig for at

  • Facilitere behovsafdækning og beslutninger med flere afdelinger i DSB.
  • Etablere et solidt projektgrundlag og sikre en smidig implementering gennem tæt samarbejde med IT-arkitekter, styregruppen, programmet og brugerreferencegrupper.
  • Sikre leverancer og gennemføre projektet, herunder identificere IT-behov (applikationer, opgradering af systemer og infrastruktur).
Er du vores nye projektlederkollega? Vi leder efter en passioneret projektleder, der skal forme projekterne i samarbejde med en bred kreds af interessenter, så DSB’s investeringer giver stor værdi for vores kunder.

Du har følgende baggrund

  • Mere end 8 års erfaring inden for projektledelse af komplekse projekter
  • Solid erfaring med implementering af standardapplikationer fx SAP eller digital infrastruktur fra produktions- eller driftsorganisationer
  • En relevant akademisk uddannelse, f.eks. ingeniør, cand.merc. eller datalog samt projektledercertificering, som PRINCE2® Practitioner, IPMA Level B eller PMP® fra PMI.
  • Du behersker dansk og engelsk i både skrift og tale

Det er vigtigt, at du er en dygtig kommunikatør og trives i en faciliterende rolle for at skabe rammerne for at opnå bæredygtige løsninger på tværs af forretningen og IT. Dette indebærer også, at du kan håndtere pres og stadig sikre, at vi når i mål til tiden.

Hvad kan DSB tilbyde dig?
  • Gratis transport med DSB.
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde et par dage om ugen.
  • Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym.
  • Pension og sundhedsforsikring.
  • Frokostordning og mulighed for at købe mad med hjem.

Læs mere om personalegoder og DSB som arbejdsplads. 

Søg nu! Ansøgningsfristen er d. 7. april 2025.

Vi gennemfører samtaler løbende, og vi opfordrer dig til hurtigst muligt at uploade ansøgning (evt. som en kort video), CV og evt. eksamenspapirer.

Spørgsmål? Ring til Julie Laursen (Team Lead og senior projektleder) på 2468 6126.

Rekrutteringsprocessen  Hvis du går hele vejen, kan du forvente to samtaler, som indeholder adfærdstest, logisk test og muligvis case.

Vi anvender digital referenceindhentning efter aftale med dig. 

#LI-Hybrid
#LI-BS1

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

ALLE OMRÅDER, HQ, Telegade , 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-04-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/2ac33240-89cf-481a-a3fd-8702830749b0

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet