Servicemindet Business Controller og Analytiker til DSB Service & Retail

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Nyder du at arbejde med komplekse tal og understøttende analyser? Er det nemt for dig at formidle dette på et forståeligt niveau? Hvis svarene er ja, så er du måske vores kommende Business Controller.

”Mine dage kan være meget varierede fra tilbagevendende opgaver som f.eks. månedlige rapporteringer og til videreudvikling og tilpasning af Power BI modeller. I teamet er vi gode til at støtte og sparre med hinanden. Sammenholdt med gode arbejdsforhold, der giver plads til familien, er det et godt sted at være”, siger Kirstine der har arbejdet som controller i DSB Service & Retail siden 2018.

Vi søger dig, der er en engageret og forretningsorienteret Business Controller med en høj faglighed, og en evne til at løse vores store målsætninger nu og i fremtiden. Vi er 3 kolleger der ser frem til at byde dig velkommen i teamet.

DSB Service & Retail A/S er et datterselskab til DSB, som har ansvaret for driften af 59 DSB 7-Eleven butikker, 4 Stationsstuer, Kaffe-Expressen, Catering af tog og bagagecenteret på Københavns hovedbanegård. DSB Service & Retail har en omsætning på over 1 mia. kr. og 1100 medarbejdere.

Din hverdag - Sparringpartner for forretningens prognoser, budgetter og månedsafslutninger Du får ansvaret for egne butikker og fungerer som sparringspartner for DSB Service & Retail’s ledelse og DSB-koncernen. Du formår at analysere og løse komplekse problemstillinger samtidig med, at du kan videreformidle data på et forståeligt niveau til modtageren.

Dine opgaver består blandt andet i

  • at levere pålidelige månedsregnskaber
  • at have føling med udviklingen i de enkelte butikker, herunder månedsresultat i forhold til KPI’er, budgetter og prognoser.
  • at bistå med diverse analyser og beregninger, som er med til at optimere og skabe forbedringer i forretningen, f.eks. udarbejde analyser af udviklingen i omsætning på produktkategorier eller udviklingen i lønomkostninger og årsag hertil
  • at vedligeholde og vidreudvikle eksisterende Power BI rapporter
​I jobbet som Business Controller vil du desuden opleve en bred kontaktflade og et tæt samarbejde med både DSB’s og Reitan’s regnskabsafdelinger, hvor øvrige regnskabsfunktioner er outsourcet til.

”Det interesserer mig, at jeg kan bidrage med sammenhængsforklaringer til forretningen. Og så er det spændende at omsætte strategien fra DSB til konkrete løsninger i butikkerne”, fortæller Adam, Controller og analytiker i DSB Service & Retail

Hvem er du? Som person er du engageret, analytisk dygtig og kvalitetsbevidst, hvortil du vil gribe bolden og løbe afsted med et nyt projekt.

Vi ser desuden gerne at

  • Du har en uddannelse som cand.merc. eller lignende
  • Du er superbruger i Excel og har kendskab til Power BI
  • Du har gerne erfaring inden for detailbranchen
  • Måske har du kendskab til SAP
Stillingen kræver også, at du har erfaring i krydsfeltet mellem økonomi og forretningen samt med de grundlæggende aspekter inden for regnskab, controlling og økonomistyring.

Hvem er vi? Som vores nye kollega bliver du en del af et målorienteret team på 3 kollegaer, i en afdeling med plads til humor, personlige aspirationer og en uformel omgangstone. Vi har hvert år flere sociale arrangementer, bl.a. på vores lækre kursuscenter Knudshoved.

Hvad tilbyder DSB? Nogle af vores personalegoder er

  • Gratis transport med DSB
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde et par dage om ugen
  • Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym
  • Pension og sundhedsforsikring
  • Frokostordning og mulighed for at købe mad med hjem
Læs mere her om personalegoder og om DSB som arbejdsplads.

Løn- og ansættelsesvilkår Du ansættes på kontrakt, hvor honorering sker efter kvalifikationer. Dit arbejdssted er DSB’s hovedkontor i Høje Taastrup. Du kommer til at referere i det daglige til Jannie Schou, Økonomidirektør for DSB Service & Retail A/S.

Ansøgning Send din ansøgning og dit CV samt eksamenspapirer snarest muligt og senest den 10. december 2023 via ansøgningslinket til højre.

Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte Økonomidirektør Jannie Schou på telefon 24 68 59 97.



#LI-SG1
#LI-Hybrid

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

ALLE OMRÅDER, HQ, Telegade , 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5948219

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet