Sikkerhedsmedarbejder med viden om fysisk sikkerhed og beredskab

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Motiveres du af at arbejde med fysisk sikring og beredskab på tværs af en stor og kompleks koncern som Skatteministeriet? Er du struktureret og god til at håndtere mange forskellige typer af sikkerhedsopgaver? Så er du måske vores nye kollega i Administrations- og Servicestyrelsen i Høje Taastrup.

En central opgave i Administrations- og Servicestyrelsen er, at vi sørger for den fysiske sikkerhed og det beredskabsmæssige arbejde med at beskytte Skatteministeriets medarbejdere, værdier og informationer. Vi har ansvaret for at etablere de rammer og politikker, som skal ligge til grund for, at vi kan understøtte de andre styrelser i koncernen med at etablere den nødvendige sikkerhed og de beredskabsmæssige programmer og planer. Det kræver et tæt samarbejde med de andre styrelser og departementet i Skatteministeriet.

Opgaver
Dine primære opgaver bliver monitorering af sikkerheden og udarbejdelse af sikkerheds- og beredskabsløsninger på en række af Skatteministeriets adresser fordelt over hele landet. Afhængig af dine kvalifikationer skal du arbejde med:

  • Designe tekniske sikkerhedsløsninger og projektstyre implementeringen
  • Gennemføre sikkerhedsinspektioner på koncernens adresser
  • Arbejde med risikovurderinger
  • Rådgivning og formidling af retningslinjer inden for fysisk sikkerhed, brand og beredskab, herunder bidrage til afholdelse af beredskabsøvelser
  • Understøtte øvrige opgaver inden for sikkerhed.
Kvalifikationer
Du kan have opnået din erfaring på mange måder og uddannelsen er ikke det afgørende. Det er dog vigtigt, at du har erfaring med, eller lyst til at lære at arbejde med, tekniske sikkerhedsløsninger, så du kan læse tegninger af bygninger og forstår betydningerne. Du er god til at tænke i processer, forstå kundernes behov og omsætte det til tekniske løsninger. Derudover er det vigtigt, at du er en god formidler, der forstår vigtigheden i en inddragende dialog med kunderne.

Derudover ligger vi vægt på, at du:

  • Er analytisk stærk og god til at overskue komplicerede processer
  • Har kendskab til forskellige mekaniske sikringsløsninger (AIA, ADK og TVO)
  • Nysgerrig og tilegner dig ny viden inden for eget fagområde
  • Trives ved at undervise eller instruere
  • Evt. erfaring med projektering.
Personlige egenskaber
Din arbejdsstil er grundig, og det er vigtigt for dig, at der er kvalitet i dit arbejde. Du er god til at få alle de små detaljer med, også selv om en deadline nogle gange er kort.

Du arbejder fint inden for de regler, der er i virksomheden. Du er diplomatisk i din omgang med andre mennesker og er god til at opbygge relationer. Du er god til at kommunikere og formår at oversætte tekniske termer, så det er nemt at forstå for modtageren.

Arbejdsmiljø og Sikkerhed – dit kontor
Du bliver en del at kontoret Arbejdsmiljø og Sikkerhed, som består af 23 engagerede medarbejdere. Vi løser en bred vifte af opgaver. Ud over arbejdet med sikkerhed og beredskab for Skatteministeriets over 12.000 medarbejdere løser vi også tværgående opgaver inden for arbejdsmiljø.

Der skal forventes rejseaktivitet internt i Danmark.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbeviser bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest den 27. marts 2024. Spørgsmål besvares gerne af Chef for fysisk sikkerhed Mike Vestergaard på telefon 72 38 14 29 eller teamkoordinator Henning Møller Christensen på telefon 72 37 15 07.

Vi regner med at indkalde til samtaler løbende. Der kan evt. indgå en personprofilanalyse og en logiktest i rekrutteringsprocessen. Tiltrædelse pr. 1. juni 2024 eller efter aftale. Der vil blive indhentet straffeattest og referencer i forbindelse med ansættelse.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Engelholm Alle 1, 2630 Taastrup.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6010579

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet