BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du arbejde tæt på ledelsen i en styrelse, der arbejder på tværs af Skatteministeriet? Motiveres du af at udvikle og understøtte forretningsprocesser, skrive skarpe beslutningsoplæg og understøtte en bred vifte af interessenter? Vil du samtidig være en del af et socialt og fagligt ambitiøst kontor? Så er du måske vores nye kollega i Arbejdsmiljø og Sikkerhed.
Dit kontor
Du bliver en del af kontoret Arbejdsmiljø og Sikkerhed i Administrations- og Servicestyrelsen, som består af 22 engagerede medarbejdere. Vi løser en bred vifte af opgaver i egen styrelse og for alle Skatteministeriets 12.000 medarbejdere. Det omfatter bl.a. fysisk sikkerhed, beredskab, risikostyring, intern kvalitetskontrol og arbejdsmiljø.
Du kommer til at indgå i et dygtigt og ambitiøst kontor, hvor løbende sparring, videndeling, hjælpsomhed og åbenhed er prioriteret højt. Desuden er vi et kontor, der værdsætter, at det skal være sjovt at gå på arbejde, hvorfor grin og godt humør er en fast del af dagligdagen – også når der er travlt.
Du må forvente, at der kan komme perioder med travlhed, hvor der vil være behov for fleksibilitet med arbejdstiden, ligesom der vil forekomme mindre rejseaktivitet internt i Danmark.
Dine opgaver
Du vil primært komme til at understøtte og videreudvikle den løbende risikostyring i Administrations- og Servicestyrelsen, hvor du med din metodiske værktøjskasse bl.a. skal sikre en effektiv og ensartet tilgang til risikostyring i styrelsen.
Du vil desuden skulle bidrage til kontorets øvrige opgaveløsning, herunder især opgaver inden for intern kvalitetssikring, beredskab og fysisk sikkerhed, hvor fokus bl.a. kan være kortlægning af arbejdsgange, optimering af processer og implementering af forebyggende initiativer og mitigerende tiltag.
Du kommer til at løse dine opgaver i tæt samarbejde med kollegaer i kontoret samt andre kontorer i styrelsen – også på tværs af fagligheder. Dine opgaver vil bl.a. kunne omfatte:
- Facilitere risikodrøftelser i enheder og direktionen samt gennemføre både kvalitative og kvantitative risikoanalyser på tværs af styrelsen
- Løbende drift, udvikling og forbedring af Administrations- og Servicestyrelsens arbejde med risikostyring og intern kvalitetssikring
- Koordinere sager på tværs af styrelserne i Skatteforvaltningen og deltage i tværgående netværk i koncernen
- Ledelsesbetjening, udviklingsopgaver og udarbejdelse af beslutningsoplæg
- Intern kommunikation til hele eller dele af Skatteministeriets koncern.
Du har en lang videregående uddannelse eller tilsvarende kvalifikationer og erfaring fra en lignende stilling i en offentlig eller privat organisation. Du tager ansvar for, at dine og teamets opgaver kommer helt i mål, og du har nemt ved at sætte dig ind i nye opgaver og områder. Samtidig lægger vi vægt på, at du har:
- Gode samarbejdsevner og sætter pris på løbende konstruktiv dialog og sparring for at sikre høj kvalitet i opgaveløsningen
- En god procesforståelse og kan sikre fremdrift og resultater i et komplekst interessentlandskab
- En struktureret og grundig tilgang til opgaverne
- En skarp analytisk sans samt gode skriftlige og mundtlige formidlingsevner
- Gode faciliterings- og koordineringsevner.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest søndag den 5. maj 2024. Vi forventer at afholde samtaler løbende. Der kan indgå en logisk test og en personanalyse i ansættelsesforløbet. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest. Forventet tiltrædelse pr. 1. august 2024 eller efter aftale.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Mike Vestergaard på telefon 72 38 14 29 eller teamkoordinator Henning Møller Christensen på telefon 72 37 15 07.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6029229