Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1: Vil du repræsentere Skattestyrelsen i Landsskatteretten i moms- og afgiftssager?

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Unikt job med mulighed for faglig udvikling og udfordringer inden for moms- og afgiftsretten og sagsbehandlingsreglerne, hvor du få lov til at repræsentere Skattestyrelsen i klagesager for Landsskatteretten?

Vi søger nye kollegaer til vores moms- og afgiftsteam i kontoret Jura, Klageproces.

I kontoret vil du få gode kollegaer og møde en fagligt varieret og udviklende hverdag med mange forskelligartede klagesager.

Vi er nye øjne for Skattestyrelsen i klagesagerne, når vi får Skatteankestyrelsens forslag til afgørelse i udtalelse Vi har både dage på kontoret, hvor vi gennemgår sagens akter og udarbejder udtalelser og dage, hvor vi skal ud af huset og repræsentere Skattestyrelsen, når sagerne afgøres ved retsmøderne i Landsskatteretten.

Jobbet indebærer derfor også, at vi både skal kunne formidle Skattestyrelsens opfattelse af sagens korrekte afgørelse på skrift og også mundtligt kunne fremføre denne til retsmøder, herunder skulle kunne besvare spørgsmål fra Landsskatteretten og imødegå nye argumenter fra klagerne på retsmødet.

Der er utrolig stor variation i klagesagerne, som vi behandler, og du får derfor en fagligt varieret og udviklende hverdag i arbejdet med de mange forskelligartede klagesager.

Når du skriver udtalelser og deltager i retsmøder, er vores vigtigste opgave at bidrage til at den enkelte klagesag får den korrekte afgørelse og borgeren og virksomheden betaler den korrekte moms og afgift, hverken mere eller mindre.

Når Landsskatteretten har truffet afgørelse i klagesagen, har vi også som opgave at bidrage til at vurdere om tabte skattesager skal indbringes for domstolene.

Jobbet giver derfor en mulighed for at følge dine sager helt til dørs.

Stærk faglighed og god kommunikation
Din uddannelsesmæssige baggrund kan fx være cand.jur., cand.merc.jur., professionsbachelor i skat, skatterevisor, internt uddannet fuldmægtig eller tilsvarende. Du kan også have opnået tilsvarende faglighed og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde. Det vigtigste er, at du har en god teoretisk ballast, som du kan bringe i spil i din opgaveløsning. Er du nyuddannet, sørger vi for din oplæring.

Vi ser gerne, at du har en god viden om de formelle sagsbehandlingsregler, eller er nysgerrig for at lære mere om dem, da de er en integreret del af sagsbehandlingen.

I forbindelse med opgaveløsningen, vil der være rig mulighed for solid faglig sparring med erfarne kolleger samt mulighed for at deltage i kurser og lignende arrangementer, så du altid er på forkant med den nyeste udvikling.

Dialog er en vigtig del af stillingen, både internt i Skattestyrelsen og eksternt med Skatteankestyrelsen. Det er derfor vigtigt, at du kan eller har lysten til at lære at kommunikere klart, såvel skriftligt som mundtligt.

Klageproces - din nye arbejdsplads
Du kan se frem til at blive en del af en spændende og travl arbejdsplads. Sammen med gode og engagerede kolleger har vi det landsdækkende ansvar for at afgive udtalelser til Skatteankestyrelsen og deltage i retsmøder i Landsskatteretten i ikke-principielle sager inden for både skat, moms og afgifter. Vores opgave er først og fremmest at bidrage til, at Landsskatteretten når frem til det rigtige resultat.

Vi deltager også i interne landsdækkende netværksmøder, hvor vi bl.a. viderebringer Landsskatterettens afgørelser og deltager aktivt med vores viden. Klageproces er en fleksibel arbejdsplads, hvor der også er plads til at have et (familie)liv ved siden af. Til trods for dette har vi den fornødne høje faglighed til at matche klagernes repræsentanter, som typisk er advokater eller revisorer.

Vores team består af både nyuddannede akademikere og erfarne sagsbehandlere. Vi har et stærkt socialt sammenhold og tonen er positiv og humoristisk.

Der er andre opgaver i afdelingen, som du ikke kommer til at beskæftige dig med, så som syn og skøn sager, visitering af henvendelser fra Skatteankestyrelsen.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning sammen med CV og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest søndag den 1. oktober 2023. Der vil forud for ansættelse blive indhentet referencer og straffeattest.

Såfremt du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Henrik Johansson på tlf. 72 37 87 95. Herudover kan enten Chefkonsulent Jesper Rasmussen eller Chefkonsulent Mette Holm Høholdt kontaktes på hhv. tlf. 72 37 62 69 og 72 38 30 47.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Dit arbejdssted vil indtil videre være Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup.


INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle 1, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=172255&DepartmentId=9408&MediaId=2872&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5906486

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet