BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at bruge din socialfaglighed i en hurtigt voksende kommune, hvor tværfaglighed og kompleksitet er en fast makker i dit arbejde for at hjælpe børn, unge og familier i udsatte positioner?
Vi søger 1 fast socialrådgiver til vores Anbringelsesteam. Stillingen er på 37 timer ugentligt pr. den 1. januar 2025.
Dine primære arbejdsopgaver bliver:
- At arbejde inddragende med det anbragte barn/ung
- Tage på tilsyn hos vores børn og unge i hele landet
- Skrive børne- og ungeudvalgs oplæg
- At træffe afgørelser efter barnets lov
- Følge op på ydelser og foranstaltninger efter barnets lov.
- Kunne agere akut i sagerne, når der er sammenbrud i anbringelserne eller behov for ekstra omsorg i den enkelte sag
Lidt om os
I Anbringelsesteamet er vi 6 børne- og ungerådgivere, 4 familieplejekonsulenter, en skolekonsulent, en socialfaglig koordinator og en teamleder. Vi er et velfungerende team, der vægter trivsel og et godt sammenhold. Vi hjælper hinanden med løbende prioritering af opgaver i dagligdagen og står altid til rådighed til interne drøftelser over en kop kaffe. Teamleder og socialfaglig koordinator støtter desuden den løbende prioritering via jævnlige sagsgennemgange samt faglig støtte til lovmedholdelighed og løbende sagssparring med alle rådgivere i teamet. Vi oplever, at vi sammen gør det godt og at vi bidrager til at udvikle hinandens faglighed gennem sparring og drøftelser. Anbringelsesteamet er forholdsvist nyoprettet og vi har derfor stort fokus på, at skabe vores egne værdier og opbygge et stærkt sammenhold, som er en vigtig del af vores gode arbejdsmiljø.
Familieafdelingen består af 5 teams, der er distrikt inddelt i henholdsvis Midt, Vest, Øst, Anbringelsesteamet og Specialrådgivningen. Rådgiverne i disse grupper varetager undersøgelsessager, indsatser, og barnets plan mv. i sagerne, så borgerne får en fast rådgiver fra deres sag, starter i afdelingen. Vi har et Akutteam, der håndterer alle akutte sager. I Familieafdelingen har vi også familieplejekonsulenter, skolekonsulent og fremskudte børn-ungerådgivere tilknyttet alle skoler og daginstitutioner.
Du bliver en del af en stor afdeling med forskelligt erfaringsgrundlag. Vi bruger hinanden meget, har daglig sparring og vægter vores faglige udvikling højt. Vi har et godt sammenhold, vi griner sammen og arbejdsglæden er høj.
Du skal trives med skriftligt arbejde da omkring 60% af din arbejdstid består af administrative opgaver, så som afgørelser, journalisering, børnefaglige undersøgelser, barnets plan/ungeplaner og børne-og ungeudvalgsoplæg.
Vi anvender sagsstyringssystemet DUBU, og har kvalificerede superbrugere. DUBU understøtter Integrated Children System (ICS), som er den grundlæggende metode i sagsbehandlingen i Familieafdelingen til udarbejdelse af børnefaglige undersøgelser, handleplaner m.m.
Vi arbejder derudover med afsæt i den løsningsfokuserede tilgang, herunder Signs of Safety, som metode, særligt til netværksmøder og sagsdrøftelser. Vi har stort fokus på løbende at opkvalificere alle rådgivere, samt at introducere nyansatte i tilgangen. Vores løbende eksterne supervision understøtter den løsningsfokuserede tilgang.
Hele Familieafdelingen er blevet opkvalificeret i at styrke inddragelsen af børn/ unge i egen sag via et uddannelsesforløb i samarbejde med Børns Vilkår og Socialstyrelsen. Vi arbejder med teambaseret videosparring, som metode til at dygtiggøre os løbende i at inddrage børn og unge.
Hos os får du en spændende og udfordrende arbejdsplads drevet af visioner og et højt ambitionsniveau. Du bliver en del af en arbejdsplads, der vægter det kollegiale fællesskab og har fokus på den fælles opgaveløsning. Du får gode kollegaer og godt et kollegialt sammenhold på tværs af de forskellige teams i hele familieafdelingen.
Vi forventer, at du:
- Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler
- Har et positivt menneskesyn og et godt humør
- Har lyst til at arbejde med børn og unge der er anbragt uden for hjemmet
- Arbejder inddragende med familierne omkring løsning af deres problemer
- Kan omsætte barnets lov til praksis i arbejdet med udsatte børn, unge og deres forældre
- Motiveres af tværfagligt samarbejde både indenfor kommunen og på tværs af sektorer
- Kan arbejde selvstændigt og systematisk samt kan kommunikere tydeligt både mundtligt og skriftligt
- Trives med skriftligt arbejde
- Trives i en travl arbejdsdag, og kan navigere samt prioritere i en stor arbejdsmængde
- Har mod på eller erfaring med at skrive oplæg til Børne- og Ungeudvalget
- Kan holde hovedet koldt når der opleves et svært samarbejde med enten forældre, plejeforældre eller barnet/den unge
- Er en god kollega som trives i at bidrage til fællesskabet og vores gode energi
Yderligere oplysninger
Stillingen er på 37 timer ugentligt. Vi har fleksibel arbejdstid, høj kørselstakst (grundet de mange tilsyn), omsorgsdage til børn, mulighed for hjemarbejdsdage og en høj grad af indflydelse på eget arbejde og hverdag. Du får et introduktionsprogram, der tager udgangspunkt i dine faglige kompetencer.
Vi flyttede i 2023 ind i et nyt Rådhus, hvor arbejdspladsen er moderne indrettet og med en skøn tagterrasse. Videre har vi adgang til god kantine, og mulighed for at være en del af forskellige foreninger.
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. I forbindelse med ansættelse indhentes der straffe- og børneattest, ligesom der efter aftale med dig bliver indhentet referencer.
Ansøgningsfristen er tirsdag den 12. november 2024 kl. 00.00.
I din ansøgning ønsker vi at du uddyber din motivation for at arbejde med børn og unge, der har funktionsnedsættelse.
Vi holder løbende samtaler, samt tirsdag den 19. november 2024.
Vil du vide mere om jobbet eller høre hvorfor det er godt at arbejde i Høje-Taastrup Kommunes Familieafdeling, så er du meget velkommen til at kontakte:
- Leder af Specialrådgivningen & Anbringelsesteamet Marcel Christopher Stelsberg på tlf. 2442 8163 på mail marcelst@htk.dk. Dog træffes Marcel først igen fra den 29. oktober 2024.
Indtil da kan leder af distrikt øst og akutteamet Ditte Hundahl kontaktes på tlf. 5143 7724eller på mail ditteje@htk.dk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Høje-Taastrup Kommune, Rådhusstræde 1, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 12-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6131674