BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
- Kunne du tænke dig at arbejde med DSB’s portefølje af softwareapplikationer og dykke ned i licenser, indkøb, rådgivning, compliance og forhandling?
- Vil du være med til at videreudvikle og optimere vores processer og omkostninger på området?
Vores applikationsportefølje vokser, og vi har brug for dig, der vil bidrage til færre omkostninger og større udbytte af vores indkøbte IT-systemer.
Mød dit nye team Du bliver en del af Service Integration & Contract Management teamet. Vi er en mangfoldig gruppe af snart 16 kolleger, der alle arbejder med håndtering af vores IT-leverandører fra forskellige vinkler.
Dine to nærmeste kolleger, Lisbeth og Vibeke, arbejder begge med software asset & license management. Derudover tager gruppen sig af service management & contract management, sourcing, projektledelse og administration.
Fællesnævneren for os er vores ITIL- og governance-processer.
Vi hører til i IT Operations, en enhed på godt 80 mennesker.
Vi har fokus på, at processerne hænger sammen. De kolleger, der arbejder sammen, sidder sammen. Men der er stadig plads til forbedring. Det er her, at du kommer ind i billedet.
”Det allerbedste ved jobbet er friheden til at tage ansvar – og så har jeg nogle supergode mennesker med en høj faglighed omkring mig i storrumskontoret.” fortæller Lisbeth, der har været hos os siden august 2022.
Software Asset & License Management Sammen med Vibeke og Lisbeth bliver du ansvarlig for hele DSB’s portefølje af software applikationer.
- Vores politikker og processer på området med fokus på automatisering
- Korrekt registrering af vores software, så data kan anvendes i praksis til planlægning, overvågning og rapportering
- Licenser: vedligeholdelse, godkendelser, fornyelser, indkøb, afskaffelser, governance
- Videreudvikling af vores Software Management-model, så håndteringen er så let som muligt for alle parter
Fordelingen af porteføljen mellem jer beslutter vi, når du er landet.
Du arbejder tæt sammen med systemansvarlige, IT-specialister og indkøbsafdelingen.
Hvordan ser en typisk arbejdsdag ud? Du vil især have fokus på at sikre overblikket over vores licenser, herunder profilering og compliance.
Derudover bruger du tid på at
- automatisere processer, kontroller og rapportering
- følge op på licenser for at optimere, opnå besparelser, og sikre, at licensrettigheder bruges korrekt
- gennemføre brugerundersøgelser i forbindelse med ønsker fra brugerne om fornyelse eller udskiftning af applikationer - for at vurdere det reelle behov
- deltage i større indkøbsprocesser med ansvar for licensspørgsmål
Daglige driftsopgaver
- besvare forespørgsler fra kolleger og leverandører
- håndtere anmodninger i vores ITSM-system (ServiceNow)
- indhente tilbud fra leverandørerne, oprette indkøbsordrer og online bestillinger
Et par gange om måneden deltager du i End User Software Boardet, hvor I vurderer nye softwareanmodninger fra brugerne. Deltagerne her er forskellige repræsentanter fra IT-sikkerhed, udvikling og netværk – og opgavestilleren.
Lisbeth uddyber: ”Det er sjovt at være med i processer, hvor man laver optimeringer eller besparelser. Vi skærer ned på licenser, omlægger eller sælger dem. Her kan man virkelig gøre en forskel.”
Hvem er du? Vi forestiller os, at du kommer fra
- et softwarehus eller anden IT-leverandør, hvor du har arbejdet med software og licenser
- en IT-afdeling, hvor du har arbejdet med leverandører om software og licenser
- et lignende område, hvor logistik og planlægning har fyldt meget.
Din uddannelse er ikke det vigtigste, men vi lægger stor vægt på
- Struktur og overblik
- Din evne til at være undersøgende, at du tør spørge – på alle organisatoriske niveauer - hvor mange eller få er dette produkt til gavn for?
- At du kan se trends og være på forkant af udviklingen af licenser, du kan gennemskue, hvad der sker med det nuværende forbrug
- Gratis transport med DSB
- Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde et par dage om ugen
- Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym
- Pension og sundhedsforsikring
- Frokostordning og mulighed for at købe mad med hjem
Læs mere her om personalegoder og om DSB som arbejdsplads.
Ansøgning Ansøgningsfristen er d. 4. februar 2024.
Vi holder løbende samtaler, så skynd dig at søge.
Upload dit cv, ansøgning eller ansøgningsvideo og evt. eksamensbevis i vores portal.
Spørgsmål? Ring til Carsten Bundgaard på 2468 3116.
#LI-Hybrid
#LI-BS1
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
ALLE OMRÅDER, HQ, Telegade , 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5973722