Sourcing Manager med fokus på EU-udbud til DSB Koncernindkøb

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at sikre togkomponenter og reservedele til DSB’s tog, og motiveres du af et meningsfyldt arbejde, der har stor indflydelse på den kollektive trafik på tværs af Danmarks togdrift? Kan du desuden se dig selv som en del af et team, der vægter udvikling, sparring og fællesskab? – Så skal du søge dette job.

Vi søger endnu en Sourcing Manager til vores team i Indkøb og EU-udbud til kategorien Togdele, der varetager indkøb til vedligeholdet af vores togflåde. Du skal være med til at sikre at der er reservedele og togkomponenter til rådighed på værkstederne til vedligehold af tog for at sikre en stabil og punktlig drift i DSB.

Din hverdag En typisk arbejdsdag kan allerede begynde i toget, på din vej ind til et af vedligeholds værksteder, hor du skal mødes med materielansvarlige og værktøjschefer. I toget gennemgår du dine notater og din indbakke. Efter dine møder på værkstedet begiver du dig til Høje Taastrup, hvor du mødes med dine kolleger til frokost inden du sætter dig og arbejder på et udbud indtil dit næste møde med leverandører og teknikere fra værkstederne. Du går altså en varieret hverdag i møde, der også tilbyder mulighed for fleksibilitet.

”jeg kan godt lide at arbejdet er så fleksibelt. Mange af opgaverne er ude i driften, så jeg kommer ud på værkstederne. Det er en meget virksomhedsnær stilling – man kommer ud og ser hvad ens arbejde betyder for togene og driften”

Jeanette Sonn Poulsen, Sourcing Manager

Du får ansvar for egne udbud, som planlægges og gennemføres sammen med forretningen. Du vil derfor blive ansvarlig fra opstartsmødet til overlevering af kontrakten til Contract Managere, samt for at sikre dokumentationen i hele processen.

Dine væsentligste opgaver vil blive, at

  • Planlægge og gennemføre EU-udbud
  • Afholde opstartsmøder med interessenter – forretningen og specialister
  • Udarbejde sourcingstrategi
  • Oprette kontrakten i vores CLM-system
  • Overlevere kontrakten til Contract Manager.


Hertil kommer opgaver af mere administrativ karakter som koordinering mellem Category – og Contract managerne, udarbejde præsentationer, notater mv. samt koordinering af interne møder med interne såvel som eksterne leverandører.

Dine kvalifikationer Vi forestiller os, at du har en akademisk uddannelse på kandidatniveau enten som Cand. Merc. Jur. eller lignende merkantil eller samfundsfaglig uddannelse. Det centrale er, at du har erfaring med indkøb og gennemførelse af EU-udbud, og har kendskab til CLM (Contract Lifecycle Systems). Derudover kan du begå dig på dansk og engelsk. Du behersker PowerPoint og Excel, samt kendskab til udbudssystemer.

Som person kan du sikkert nikke genkendende til følgende

  • Du nyder at samarbejde med mange interessenter
  • Du kan lide at facilitere og drive komplicerede opgaver
  • Du trives i en varieret arbejdsdag
  • Du er nysgerrig og initiativrig
  • Du er serviceminded og sikrer kvaliteten i dit arbejde
  • Du danner dig et godt overblik og prioriterer dine opgaver.
Hvem er Koncernindkøb Koncernindkøb arbejder med indkøb og udbud til hele DSB. Afdelingen som du kommer til at arbejde i, tager sig af indkøb til driften herunder togdele til tog. Her er vi et tema på 5, der sammen varetager indkøb til de forskellige kategorier. Vi har fokus på bæredygtigheden i vores indkøb og i leverandørkæden samtidig med at vi arbejder med at få implementeret en struktureret kontraktstyring i hele DSB.

"jeg gik efter et job, hvor jeg kunne udvikle mig og blive dygtigere. DSB er langt fremme og der er styr på værktøjerne og processen og så er kollegaerne virkelig søde, og der er ikke nogen spørgsmål man ikke kan stille”

Jeanette Sonn Poulsen, Sourcing Manager

Hvad kan DSB tilbyder dig DSB er fyldt med engagerede medarbejdere, som dagligt arbejder med komplekse og udfordrende opgaver for i fællesskab at bidrage til en klimavenlig og bæredygtig transport i Danmark. Dit arbejdssted vil være vores hovedkontor i Høje Taastrup, tæt på offentlig transport, i et moderne kontormiljø med attraktive personalegoder, der bl.a. omfatter

  • Gratis transport med DSB til og fra arbejde, mulighed for at bruge dit togkort i fritiden og fire årlige rejser med din familie
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde, hvis opgaverne tillader det
  • Træning i DSB’s eget fitnesscenter og et fuldt medlemskab til alle centre i PureGym
  • Pension og sundhedsforsikring med både forebyggelse og behandling
  • Sund og lækker frokostordning og mulighed for at købe aftensmadmed hjem

Læs mere her om personalegoder og om DSB som arbejdsplads.

Løn- og ansættelsesvilkår Fastsættes ud fra baggrund og erfaring.

Ansøgning Ansøgningsfristen er den 20.10.2023. Vi holder løbende samtaler, så send os CV/ansøgning og (gerne) eksamensbevis snarest. Du kan også vælge at uploade din ansøgning som en kort videopræsentation.

Hvis du har spørgsmål til stillingen, så kontakt Afdelingschef Trine Hermansen på telefon 24 68 90 77.

Vi ser frem til at læse om dig og hvorfor, du finder jobbet interessant.



#LI-SR1

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

ALLE OMRÅDER, HQ, Telegade , 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-11-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5933772

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet