Struktureret koordinator med skarp pen og politisk tæft til centralt proceskontor i Skattestyrelsen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du analytisk skarp og stærk til at kommunikere både mundtligt og skriftligt? Kan du levere præcise budskaber på skrift inden for korte deadlines med henblik på at sikre korrekte indstillinger, oplæg, rapporteringer m.v. til Skattestyrelsens ledelse og Skatteministeriets departement? Trives du med at holde flere bolde i luften på én gang? Så er du måske vores nye kollega i kontoret for Erhvervsprocesser moms og lønsum – udvikling og data. Det er os, der har det tværgående ansvar for indberetning af moms og lønsum til statskassen for mere end 240 mia. årligt – herunder også i forhold til implementering af nye momsregler fra EU.

En spændende og travl hverdag i et fagligt stærkt miljø
Du vil blive en del af et stærkt fagligt fællesskab bestående af ca. 25 kollegaer fordelt på to proceskontorer – begge med indberetningen af moms og lønsum som det primære fokus. Vi er en god blanding af både yngre og ældre samt erfarne og nyansatte medarbejdere. Kontoernes daglige arbejdsopgaver spænder fra hurtige afklaringer med kort deadline i forbindelse med lovhøringer over løbende forretningsudvikling og lovimplementering til vores strategiske digitaliseringsdagsorden omkring fremtidens indberetning af moms. Du vil referere til kontorchefen for Erhvervsprocesser moms og lønsum - udvikling og data.

Overordnet set skal du i tæt samarbejde med dine kollegaer i kontoerne løse opgaver, hvor slutproduktet skal informere eller indgå som beslutningsgrundlag til relevante ledelsesfora - især ledelsen for fagområdet Erhverv, Skattestyrelsens direktion og Skatteministeriets departement. Derudover vil du få en vigtig rolle i at bidrage til de mange tværgående ad hoc-opgaver og leverancer, som kontoret mødes af, hvorfor du skal synes, det er sjovt, at din hverdag er omskiftelig. Du kommer til at arbejde tæt op ad ledelsen i krydsfeltet mellem lovgivning, drift og udvikling. Ligeledes kommer du til at bidrage til udviklingen og afrapporteringen på momsområdet, herunder til den strategiske rammesætning af fremtidens afregning af moms og lønsumsafgift.

Mere konkret drejer opgaverne sig bl.a. om:

  • Udarbejdelse af forelæggelser med tilhørende notater og præsentationer om status på momsområdet, herunder mundtlig og skriftlig dialog med bidragsydere på tværs af hele Skatteforvaltningen.
  • Besvarelse af bestillinger til både interne og eksterne modtagere, fx Skatteministeriets departement og Folketingets Skatteudvalg.
  • Koordinering og bidrag til ad hoc-opgaver i forbindelse med den strategiske udviklingsdagsorden på momsområdet i samarbejde med relevante momsfaglige kollegaer.
  • Ansvarlig sekretær for Skattestyrelsens Koordinations- og forbedringsforum for moms, herunder ansvarlig for planlægning og afvikling af årsmøde for mere end 100 momsspecialister.
Gennemgående for rollen er, at du er den drivende kraft i udarbejdelsen af de egentlige ledelsesoplæg, som du formulerer på baggrund af input fra og i tæt sparring med gode kollegaer. Du skal sikre det faglige niveau og indhente relevante godkendelser samt sørge for overholdelse af deadlines. Samtidig skal du understøtte de to kontorchefer for proceskontoerne Moms og lønsum i forhold til overblik over og sammenhæng mellem opgaverne.

Struktureret, formidlingsstærk og samarbejdende
Vi forestiller os, at du har en relevant videregående uddannelse og gerne nogle års erfaring. Du kan også have opnået tilsvarende dokumenteret faglighed og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde.

For at lykkes i stillingen er det vigtigt, at du:

  • har stærke samarbejdsevner, er nysgerrig og opsøgende, men samtidig trives med at arbejde selvstændigt og kunne bevare overblikket, når der er mange opgaver.
  • er analytisk stærk og kommunikativ skarp. Det kommer til udtryk ved, at du kan uddrage koncise hovedbudskaber fra detaljeret og omfangsrigt materiale typisk i tæt dialog med specialister.
  • Er struktureret og kvalitetsbevidst, hvilket kommer til udtryk i de forskellige leverancer m.v. inden for deadline – også i en hektisk hverdag med til tider meget korte tidsfrister.
  • Tænker helhedsorienteret og har en udviklingsorienteret tilgang til de enkelte arbejdsopgaver.
  • Trives med stort ansvar.
God forståelse for og gerne erfaring med beslutningsprocesser og interessenthåndtering på ledelsesniveau. Kendskab til Skatteforvaltningen og spændingsfeltet mellem forretning og it er en fordel, men ikke et krav – vi sørger for den nødvendige faglige introduktion til området.

Vi kan tilbyde dig
Et spændende job, hvor du vil blive fagligt udfordret og får mulighed for at bidrage til en vigtig samfundsopgave. Du vil opleve dygtige og ansvarsbevidste kolleger samt stor faglig sparring. Du bliver en del af en arbejdsplads, som lægger vægt på faglighed, kontinuerlig udvikling, god trivsel og et godt kollegaskab.

Du bliver en del af kontoret Moms og Lønsum - udvikling og data under Erhvervsprocesser i Skattestyrelsen. Vi har en uformel tone, og du kommer til at indgå i et fagligt fællesskab, hvor vi har det godt med hinanden. Til trods for en travl hverdag prioriterer vi fællesskabet og et godt grin. Vi sidder i moderne og nyindrettede lokaler med gode muligheder for parkering og kort til offentlig transport.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning og CV samt dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket ”Søg stillingen” senest 7. januar 2024. Vi afholder løbende samtaler og forventer at lukke stillingen med udgangen af januar måned med opstart 1. marts 2024.

Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Ulrikka Westphal på telefon 72 38 41 36 eller på e-mail: ulrikka.westphal@sktst.dk

Der kan indgå faglig case samt personprofilanalyse og logisk test i rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 07-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5960464

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet