Telefonsupportere til Statens It’s servicedesk

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at gøre en stor forskel ved at hjælpe ca. 37.500 ansatte i staten, når de har små og store it-problemer? Vi søger telefonsupportere til Statens It’s Servicedesk, der vil yde en førsteklasses support til de mange ansatte i staten.

Servicedesk er det første sted, vores brugere kontakter, hvis de har brug for hjælp, og det er hos servicedesk, vi altid kan få en pejling på, hvad der rører sig hos vores kunder. Hos os er det både meningsfuldt, udviklende og sjovt at gå på arbejde, og servicedesken kan være din indgang til en spændende karriere i en stor og yderst samfundsvigtig organisation med mange muligheder.

Vi leder efter dig, som kan lide en afvekslende hverdag, hvor du gør en forskel for mange mennesker. Der kan godt være fart på, men hjælpen er altid nær, og stemningen er god.

Om stillingen Som it-konsulent hos Statens It’s servicedesk bliver du del af et stærkt hold på 45 dygtige og hjælpsomme kolleger fordelt på tre teams. Vi har travlt, men vi har det også sjovt, og vi har fokus på din faglige og personlige udvikling.

Dit arbejde vil være fordelt mellem følgende opgaver:

  • It-support via telefon, kundeportal og chat
  • Modtagelse af henvendelser fra brugere og registrering af dem i vores ticketsystem
  • Telefonisk og skriftlig kommunikation med brugere
  • Modtagelse og prioritering af opgaver og bestillinger
  • Onsite-support på kundens lokation i forbindelse med projektopgaver.
Om dig Du ønsker først og fremmest at være med til at gøre en forskel for vores brugere ved at levere en professionel og serviceminded it-support. Din baggrund er ikke afgørende, men vi lægger vægt på, at du har flair for it, trives med at tale i telefon og kan hjælpe brugerne via fjernsupport.

Arbejdsdagen i servicedesk tager ofte en anden drejning end forventet, så det er vigtigt, du er åben for at prøve nye ting og kan bevare roen og overblikket.

Herudover kan du genkende dig selv i følgende:

  • Du går til enhver kundekontakt eller opgave – stor som lille – med samme professionalisme og energi
  • Du kan lide at arbejde selvstændigt, men sætter pris på at sparre med dine fagligt kompetente kolleger
  • Du kan dokumentere dit arbejde på skrift, og du kan udarbejde vejledninger
  • Du er positiv, fleksibel, stabil og udadvendt.
Om os Statens It er en styrelse i Finansministeriets koncern, som leverer it-services til 21 ministerområder og deres ca. 37.500 brugere. I Statens It arbejder vi med at drive en effektiv it-understøttelse og sikre en høj og ensartet it-service på tværs af staten. Hovedopgaverne omfatter drift, support, udvikling og harmonisering af it i staten.

Vi tilbyder en åben og dynamisk arbejdsplads, hvor du får mulighed for faglig og personlig udvikling samt kontakt til mange mennesker. I dagligdagen vil du opleve en uformel omgangstone, et arbejdsmiljø præget af høj aktivitet og god sparring.

Hos os betyder tilstedeværelse sammen med vores kollegaer meget, og vi mener, at samarbejde og videndeling på tværs af styrelsen er afgørende for et godt arbejdsmiljø. Samtidig vil vi gerne sikre fleksibilitet for vores medarbejdere, og hjemmearbejde kan løbende aftales mellem chef og medarbejder, når det er foreneligt med opgavevaretagelsen.

Ansættelsesvilkår Du ansættes efter fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det statslige område (OAO-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for Kontorfunktionærer, Laboranter og It-medarbejdere (HK) i staten.

Det er en forudsætning for ansættelse, at du kan sikkerhedsgodkendes og efterfølgende kan opretholde sikkerhedsgodkendelsen i hele din ansættelsesperiode. Du vil i forbindelse med ansættelsen blive bedt om dit samtykke til, at Statens It må indhente en offentlig straffeattest via dit cpr-nummer.

Det er ligeledes en forudsætning for din ansættelse, at du har mulighed for at tage en aften- eller weekendvagt ca. en gang om måneden.

Vi søger fuldtidsstillinger på 37 timer. Din arbejdsplads vil være på vores kontor i Ballerup.

Ansættelsesområdet er Finansministeriet med tilhørende institutioner, pt. Finansministeriets departement, Statens Administration, Statens It, Økonomistyrelsen samt Medarbejder- og Kompetencestyrelsen.

Yderligere oplysninger Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Martin Rasmussen på tlf. 7231 1349.

Ansøgning Vi ser frem til at modtage din ansøgning med CV, eksamenspapirer og eventuelle bilag via knappen ”Søg stillingen” senest den 2. juli 2023.

Vi afholder samtaler løbende.

Finansministeriet ser mangfoldighed som en styrke og opfordrer alle interesserede kandidater uanset personlig baggrund til at søge. Vi ser frem til at læse din ansøgning.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Statens It, Lautruphøj 2, 2750 Ballerup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 02-07-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=169984&DepartmentId=6073&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5852457

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet