Vær med til at forme fremtiden i Høje-Taastrup Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Høje-Taastrup Kommune er i positiv udvikling med nye boliger og mange nye borgere, der flytter hertil. Som en vækstkommune har vi brug for mere viden om tilflytterne og for at sikre, at kun borgere med lovligt ophold flytter til kommunen. Med denne viden skal vi iværksætte tættere opfølgning og et passende kontrolniveau.

Du vil få en central rolle i en ny særlig indsats, der ikke kun fokuserer på individuelle borgere eller sager, men tager et helhedsorienteret perspektiv. Det indebærer at identificere mønstre og sammenhænge mellem flere sager og/eller forhold - og arbejde nysgerrigt med nye løsninger. Indsatsen kræver samarbejde på tværs af organisationen, hvor flere fagcentre og afdelinger skal arbejde tæt sammen for at få det fulde overblik over sagerne og handle effektivt for at afhjælpe uhensigtsmæssige forhold.

Vi søger en person med gåpåmod, der ser det som en spændende faglig udfordring at turde udfordre eksisterende praksis og hjælpe med at skabe en ny. Vi har beskrevet to profiler, som hver især har et lidt forskelligt fokus i indsatsen.

Den ene profil er god til planlægning og overblik:

Vi søger en person, der kan planlægge indsatsen og have det overordnede blik på indsatsen. Du har evnen til at kombinere forskellige faglige områder og har en akademisk uddannelse. Du påtager dig generalistrollen ved aktivt at integrere juridisk og økonomisk viden med kommunal praksis. Du brænder for at finde sammenhænge og nye løsninger, som du hurtigt kan omsætte til konkrete handlinger i organisationen. 

Du er dygtig til at koordinere indsatsen mellem forskellige enheder både internt i kommunen og med eksterne offentlige instanser. Din faglighed er stærk, og du har modet og evnen til at arbejde i krydsfelterne mellem forskellige fagområder. Du har pondus til at følge op, fx ved at rykke statslige instanser for svar og sikre, at sager bliver afsluttet. Du er beslutsom og står fast, selv i svære situationer. Du vil bl.a. skulle udarbejde nye arbejdsgangsbeskrivelser for andre afdelinger, så alle arbejder målrettet med indsatsen.

Du er en dygtig skriftlig kommunikator og kan udarbejde beslutningsoplæg til direktionen og byrådet. Samtidig er du god til at skabe tætte og tillidsfulde relationer til kolleger og samarbejdspartnere. Du har en stærk talforståelse og evnen til at analysere data og udlede mønstre. Du vil være en del af vores Økonomi- og Analysecenter, hvor du arbejder sammen med økonomikonsulenter og dataanalytikere, der kan hjælpe dig med at trække de nødvendige data.

Den anden profil er mere udførende: 

Vi søger en til at hjælpe med at binde organisationen sammen på tværs og få tingene til at ske. Det er dig, der får de nye arbejdsgangsbeskrivelser til at leve i praksis, fordi du kender sagsgangene. Du er uddannet som fx socialrådgiver, socialformidler eller lignende, og har erfaring med sagsbehandling i praksis.

Du vil skulle hjælpe med at oplære sagsbehandlerne i nye metoder og hjælpe med at opbygge et nyt mindset i måden, vi arbejder og tænker på i organisationen. Du skal være stærk i din faglighed og kunne navigere i det krydspres, der kan opstå i en sådan rolle samt kunne håndtere eventuel modstand i processen.

Du vil blive sendt ud ”hvor det brænder” og hjælpe rent lavpraktisk med at løse det – og samtidig have øje for at tage information med tilbage, så det kan samles op i det overordnede overblik. Det er også dig, der fx tager med Kontrolgruppen ud på besøg og er mere hands on på sagerne. Du samler de sager op, hvor der er behov for at afklare, om borgerne har opholdstilladelse eller ej – og har dialogen med SIRI (Styrelsen for International Rekruttering og Integration) om sagerne. 

Du skal være god til at kommunikere og skabe tillidsfulde og tætte relationer til både kolleger, samarbejdspartnere og borgere.

Du er meget velkommen til at ringe og høre mere. Du kan kontakte centerchef for Økonomi- og Analysecentret Tina Koudal på 23 99 87 86 eller Budget- og Analysechef Maria Kjærsgaard Sørensen. 

Ansøgningsfristen er torsdag den 20. juni 2024

Vi forventer at afholde samtaler tirsdag den 25. og onsdag den 26. juni.

Motiveret ansøgning, CV, uddannelsesbeviser og anden relevant dokumentation sendes via kommunens e-rekrutteringssystem.

Praktisk information
Stillingerne er fuld tid. Tiltrædelse pr. 1. august 2024 eller efter aftale.

Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst samt principperne om lokal løndannelse. I forbindelse med ansættelse indhenter vi referencer fra tidligere ansættelser.

Vi glæder os til at høre fra dig.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Høje-Taastrup Kommune, Rådhusstræde 1, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6060787

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet