BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du frisk, og har du mod på at fremlægge Skattestyrelsens opfattelse ved retsmøder i Landsskatteretten? Så er der her en unik mulighed for, at du kan blive vores nye kollega i Kontoret Jura, Klageproces.
Vi har både dage på kontoret, hvor vi gennemgår sagens akter og udarbejder udtalelser samt dage, hvor vi skal ud af huset ved deltagelse i retsmøder.
Din primære opgave vil være at skrive udtalelse i klagesagerne med ”nye øjne”, når vi modtager Skatteankestyrelsens forslag til afgørelse i klagesagen. Herefter er opgaven at repræsentere Skattestyrelsen, når sagerne afgøres ved retsmøderne i Landsskatteretten.
Du vil således både få mulighed for at udfolde dine skriftlige evner på det juridiske plan og samtidig udfolde dine mundtlige evner og føre ordet på vegne af Skattestyrelsen på retsmøderne.
Jobbet indebærer derfor også, at vi både skal kunne formidle Skattestyrelsens opfattelse af sagens korrekte afgørelse på skrift og også mundtligt kunne fremføre denne til retsmøder, herunder besvare spørgsmål fra Landsskatteretten og imødegå nye argumenter fra klagerne på retsmødet.
På kontoret vil du få 20 gode kollegaer der er juridisk uddannet, der vil tage sig godt af dig, uanset om du er nyuddannet eller erfaren og bidrage til din oplæring, så du føler dig tryg med dine nye arbejdsopgaver.
Der er utrolig bred variation i klagesagerne, som vi behandler, og vi tilbyder derfor en faglig varieret og udviklende hverdag på arbejdet med mange forskelligartede klagesager.
Når du skriver udtalelser og deltager i retsmøder, er vores vigtigste opgave at bidrage til at den enkelte klagesag får den korrekte afgørelse og borgeren og virksomheden betaler den korrekte skat, hverken mere eller mindre.
Når Landsskatteretten har truffet afgørelse i klagesagen, har vi også som opgave at bidrage til at vurdere, om tabte skattesager skal indbringes for domstolene. Jobbet giver derfor mulighed for at følge dine sager helt til dørs.
Stærk faglighed og god kommunikation
Din uddannelsesmæssige baggrund kan fx være cand.jur., cand.merc.jur., professionsbachelor i skat, skatterevisor, internt uddannet fuldmægtig eller tilsvarende. Du kan også have opnået tilsvarende faglighed og kompetencer gennem dit erhvervsarbejde. Det vigtigste er, at du har en god teoretisk ballast, som du kan bringe i spil i din opgaveløsning. Er du nyuddannet, sørger vi for din oplæring.
Vi ser gerne, at du har en god viden om de formelle sagsbehandlingsregler, eller er nysgerrig for at lære mere om dem, da de er en integreret del af sagsbehandlingen.
I forbindelse med opgaveløsningen, vil der være rig mulighed for solid faglig sparring med erfarne kolleger samt mulighed for at deltage i kurser og lignende arrangementer, så du altid er på forkant med den nyeste udvikling.
Dialog er en vigtig del af stillingen, både internt i Skattestyrelsen og eksternt med Skatteankestyrelsen. Det er derfor vigtigt, at du kan eller har lysten til at lære at kommunikere klart, såvel skriftligt som mundtligt.
Klageproces - din nye arbejdsplads
Du kan se frem til at blive en del af en spændende og travl arbejdsplads. Sammen med gode og engagerede kolleger har vi det landsdækkende ansvar for at afgive udtalelser til Skatteankestyrelsen og deltage i retsmøder i Landsskatteretten i sager inden for både skat, moms og afgifter. Vores opgave er først og fremmest at bidrage til, at Landsskatteretten når frem til det rigtige resultat.
Vi deltager også i interne landsdækkende netværksmøder, hvor vi bl.a. viderebringer Landsskatterettens afgørelser og deltager aktivt med vores viden. Klageproces er en fleksibel arbejdsplads, hvor der også er plads til at have et (familie)liv ved siden af. Til trods for dette har vi den fornødne høje faglighed til at matche klagernes repræsentanter, som typisk er advokater eller revisorer.
Vores team består af både nyuddannede akademikere og erfarne sagsbehandlere. Vi har et stærkt socialt sammenhold og tonen er positiv og humoristisk.
Der er andre opgaver i afdelingen, som du ikke kommer til at beskæftige dig med, så som syn og skøn sager samt visitering af henvendelser fra Skatteankestyrelsen.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning sammen med CV og eventuelt yderligere materiale via linket ”Søg stillingen” senest onsdag den 3.januar 2024. Der vil forud for ansættelse blive indhentet referencer og straffeattest. Vi forventer at afholde samtaler i uge 2 – 3.
Såfremt du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Henrik Johansson på tlf. 72 37 87 95. Herudover kan du kontakte Specialkonsulent Elias Boglio Sørensen på tlf. 72 37 43 78.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted vil som udgangspunkt være Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup.
Selvom vores kontor er beliggende i Høje Taastrup er der mulighed for at blive ansat uanset hvor i landet, du er bosiddende, fx kan du komme til at sidde sammen med vores kolleger i Aalborg, Horsens, Aarhus eller Odense. Det kræver dog, at du er en dygtig og erfaren medarbejder.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5956918