BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger ny kollega til vores team, hvor vi hjælper børn og unge med funktionsnedsættelser
Ønsker du et job med høj grad af indflydelse og medansvar, og hvor vi alle har fokus på implementeringen af barnets lov og mere inddragelse af barnet, rettigheder, mere fleksibelt sagsflow, så læs videre.
Lidt om os
I Specialrådgivningen er vi 10 børne- og ungerådgivere, en socialfaglig koordinator og en teamleder. Vi er et velfungerende team, der vægter trivsel og et godt sammenhold. Vi hjælper hinanden med løbende prioritering af opgaver i dagligdagen. Teamleder og socialfaglig koordinator støtter desuden den løbende prioritering via jævnlige sagsgennemgange samt faglig støtte til lovmedholdelighed og løbende sagssparring med alle rådgivere i teamet. Vi oplever, at vi sammen gør det godt.
Familieafdelingen består af 5 teams, der er distriktinddelt i henholdsvis Midt, Vest, Øst, Anbringelsesteamet og Specialrådgivningen. Rådgiverne i distrikterne varetager undersøgelsessager, indsatser og barnets plan mv. i sagerne, således at borgerne får en fast rådgiver, fra deres sag starter i afdelingen. Vi har også et akutteam, der håndterer alle akutte sager. I Familieafdelingen har vi endvidere familieplejekonsulenter, en skolekonsulent samt fremskudte børne-ungerådgivere tilknyttet alle skoler og daginstitutioner.
Dine primære arbejdsopgaver bliver:
- At arbejde med børn og unge med funktionsnedsættelser
- At lave målgruppevurderinger
- At udarbejde børnefaglige undersøgelser
- At træffe afgørelser efter barnets lov
- Følge op på ydelser og indsatser efter barnets lov
Vi vægter samarbejdet med byens skoler, daginstitutioner og andre samarbejdspartnere højt for at sikre indsatser hele vejen rundt om familien og så tæt på almenområdet som muligt. Vi arbejder ud fra den løsningsfokuserede tilgang, og en tænkning om at familierne er eksperter i eget liv og skal være medskaber af løsningerne i deres familie.
Vi benytter os af sagsstyringssystemet DUBU, og da vi har været pilotkommune, er vi godt i gang og har kvalificerede superbrugere. DUBU understøtter Integrated Children System (ICS), hvilket der arbejdes ud fra i Familieafdelingen.
Du bliver en del af en stor afdeling med forskelligt erfaringsgrundlag. Vi bruger hinanden meget, har daglig sparring og vægter vores faglige udvikling højt. Vi har et godt sammenhold, vi griner sammen, og arbejdsglæden er høj.
Du skal trives med skriftligt arbejde, da omkring 50 % af din arbejdstid består af administrative opgaver, så som afgørelser, børnefaglige undersøgelser og handleplaner.
Om arbejdspladsen
Vi flyttede i februar 2023 ind på vores nye rådhus, som har vundet arkitektur-kategorien i Berlingskes Byens Bedste. Arbejdspladsen er moderne indrettet og med en skøn tagterrasse og god kantine. Der er mulighed for at være en del af forskellige foreninger, som er aktive på arbejdspladsen. Vi vægter et godt socialt sammenhold og har ofte sociale arrangementer på og udenfor arbejdspladsen.
Vi tilbyder:
- Et arbejde med høj grad af indflydelse og ansvar
- En enestående mulighed for at være en del af - og bidrage til - udviklingen af den forebyggende indsats i en kommune, der har sat forebyggelsesindsatsen højt på dagsordenen
- En spændende og udfordrende arbejdsplads, drevet af visioner og et højt ambitionsniveau
- Faglig sparring fra engagerede kollegaer, ledere og samarbejdspartnere
- Strategisk kompetenceudvikling
- En arbejdsplads der vægter det kollegiale fællesskab med fokus på den fælles opgaveløsning
- Gode kollegaer og et godt kollegialt sammenhold
Vi forestiller os, at du
- Er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har anden relevant baggrund
- Har et positivt menneskesyn og et godt humør
- Har lyst til at arbejde med børn og unge med funktionsnedsættelser og deres familier
- Arbejder inddragende med familierne omkring løsning af deres problemer
- Kan omsætte barnets lov i praksis i arbejdet med udsatte børn, unge og deres forældre
- Motiveres af tværfagligt samarbejde både indenfor kommunen og på tværs af sektorer
- Kan arbejde selvstændigt og systematisk samt kommunikere tydeligt både mundtligt og skriftligt
- Trives med skriftligt arbejde
- Trives i en travl arbejdsdag, og kan navigere samt prioritere i en stor arbejdsmængde
Har du lyst til at være en del af en Familieafdeling, som sætter den faglige barre højt, og vil du indgå i et tværfagligt og tværsektorielt samarbejde, hvor vi løfter og tager ansvar i fællesskab, så send os en ansøgning.
Yderligere oplysninger
Stillingerne er på 37 timer ugentligt med start 1. november 2024. Vi har fleksibel arbejdstid, omsorgsdage til børn, mulighed for hjemmearbejdsdage og en høj grad af indflydelse på eget arbejde og hverdag. Du vil ved opstart modtage et introduktionsprogram, der tager udgangspunkt i dine faglige kompetencer.
I forbindelse med ansættelse indhentes der straffe- og børneattest, ligesom der efter aftale med dig bliver indhentet referencer.
Ansøgningsfristen er torsdag den 23. september 2024.
I din ansøgning ønsker vi at du uddyber din motivation for at arbejde med børn og unge.
Vi forventer at indkalde til samtaler løbende samt onsdag den 25. september 2024.
Vil du vide mere om jobbet, eller høre hvorfor det er godt at arbejde i Høje-Taastrup Kommunes Familieafdeling, så er du meget velkommen til at kontakte:
- Leder af Specialrådgivningen & Anbringelsesteamet, Marcel Christopher Stelsberg på tlf. 2442 8163. Skriv gerne en SMS, og du vil blive ringet op, eller send en mail til marcelst@htk.dk.
Vi ser frem til at høre fra dig!
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Høje-Taastrup Kommune, Rådhusstræde 1, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 23-09-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6113441