Bliv central i opbygningen af automatiserede signalsystemer som service delivery manager hos DSB

dato

Forestil dig en rolle, hvor du

  • skaber gode relationer og serviceleverancer som bindeled mellem interne teams og eksterne leverandører.
  • tager ansvar for servicekataloger, processtyring og forbedringer med direkte betydning for kollektiv transport og kritisk infrastruktur.

Vi søger en Service Delivery Manager, som vil være med til at opbygge vores nye afdeling, IT Signalling, som skal sikre driften af signalsystemer og overgangen til en fuldautomatisk og førerløs S-bane.

Læs evt. mere om S-tog i fremtiden | Fuldt automatisk og førerløs | DSB.

Velkommen til IT Signalling på fremtidens S-bane Afdelingen skal sikre en optimal drift af signalsystemerne, når ansvaret overgår fra Banedanmark til DSB i 2027 sammen med fremtidens S-bane. Det betyder, at vi skal etablere og udvikle processer og samtidig skabe en solid ramme for fremtidige ændringer og opgraderinger.

I perioden frem mod 2027 vil afdelingen vokse til 10-12 medarbejdere, og du vil indgå som en nøgleperson i både opbygning og efterfølgende drift.

Dit arbejdssted vil være Telegade 2, Høje Taastrup, hvor vi sammen arbejder for at gennemføre den kommende tids store forandringer.

”At få lov opbygge en afdeling, der skal sikre driften af fremtidens signalsystemer, er en spændende og meningsfuld opgave som på sigt vil føre til en endnu bedre S-bane”

Fortæller Christian, som er leder for afdelingen.

Hvad går jobbet ud på? Som Service Delivery Manager sikrer du, at vores services lever op til behovene i organisationen og overholder aftalte serviceniveauer. Du arbejder ud fra afdelingens servicekatalog og har fokus på implementering, understøttelse og løbende forbedringer.

Du vil være i tæt dialog med både interne og eksterne samarbejdspartnere og have ansvar for, at vi får det optimale udbytte og prioriterer bedst muligt.

En typisk arbejdsdag kender vi ikke, da rollen er ny. Vi forestiller os, at den starter med et morgenmøde, hvor vi gennemgår status på igangværende forespørgsler og services, koordinerer løsninger og tager fat på eventuelle forhindringer.

Senere på dagen mødes du med en leverandør for at følge op på, at aftaler i servicekataloget overholdes, og at de nødvendige forbedringer implementeres.

Efter frokost indgår du i håndteringen af service requests fra organisationen: du undersøger henvendelserne, prioriterer opgaver og følger op sammen med dine kolleger.

Inden dagen slutter, opdaterer du servicekataloget baseret på nye behov eller ændringer i organisationen.

Andre opgaver vil blandt andet være at

  • Vedligeholde og forbedre serviceaftaler med samarbejdspartnere.
  • Overvåge og rapportere på serviceniveauer.
Er det dig, vi leder efter? Vi søger en person, der bliver motiveret af at føre forandringer ud i livet, og som ønsker at bidrage til den transformation, som DSB står midt i. Samtidig finder du det spændende at arbejde med jernbanesignalsystemer.

Du arbejder med en klar plan og et fast greb om opfølgning. Du håndterer mange interessenter fra drift, udvikling, leverandører og forretning, og du arbejder professionelt, også når der er travlt.

Du får folk på tværs af fag og niveauer til at spille sammen. Du gør mål og roller tydelige og sikrer fremdrift.

Vi forestiller os, at du har følgende baggrund

  • Erfaring fra en lignende rolle inden for IT Service Management i en større organisation
  • Indsigt i at arbejde med komplekse tekniske systemer
  • Erfaring med at arbejde ud fra ITIL-rammeværk
  • Taler og skriver dansk og engelsk på professionelt niveau
  • En analytisk tilgang opnået gennem en videregående uddannelse
Hvad tilbyder DSB?
  • Gratis transport med DSB
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde et par dage om ugen
  • Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym
  • Pension og sundhedsforsikring
  • Frokostordning og mulighed for at købe mad med hjem

Læs mere om  personalegoder og DSB som arbejdsplads.

Søg nu Ansøgningsfristen er d. 27. oktober 2025.

Vi gennemfører samtaler løbende, så vi opfordrer dig til hurtigst muligt at søge.

Du søger ved at besvare nogle spørgsmål og derefter uploade ansøgning (evt. som en kort video), CV og eventuelle eksamenspapirer.

Spørgsmål? Ring til Christian Walsted Sweeney på tlf. 2468 3172 – dog ikke 14. til 17. oktober.

Rekrutteringsprocessen Hvis du går hele vejen, kan du forvente to samtaler, den sidste med adfærdstest, logisk test og muligvis case. Vi anvender digital referenceindhentning efter aftale med dig.



#LI-Hybrid

#LI-BS1

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

ALLE OMRÅDER, HQ, Telegade , 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-10-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/bb1562b8-d62b-4652-bd3a-bcb65b6b0d02

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet