Du skal læse videre hvis du
- Kan se dig selv bidrage til at forbedre grundlaget for bæredygtig og compliant kontraktstyring og dermed understøtte fremtidens grønne transport
- Vil forhandle, vedligeholde og følge op på kontrakter der sikrer en pålidelig drift og leverandørsamarbejde i en kompleks infrastruktur
- Vil bidrage til en transformation hvor vi fremover arbejder mere strategisk med kontraktstyring
Herudover får du dygtige kolleger at sparre med.
Vi udvider vores Contract Management-team for at forbedre DSB's arbejde med bæredygtig og compliant contract management. Du får en central rolle i at opbygge og optimere processer, der sikrer et effektivt samarbejde med vores leverandører. Sammen bidrager vi til en pålidelig og grøn fremtid for dansk jernbanetransport.
Velkommen til Indkøb og Contract Management Du bliver en del af et team der nu udvides til 3 kontraktansvarlige. Teamet indgår i en afdeling der består af 3 contract managere, 10 indkøbere og din leder, Lene. Dine kommende kolleger har forskellige baggrunde og høj faglighed så der er rig mulighed for god sparring på opgaverne.
Du arbejder fra vores hovedkontor i Høje Taastrup i tæt samarbejde med kolleger og interessenter for at sikre det bedst mulige samarbejde med vores leverandører.
Fokus er på at levere kvalitet og skabe de bedste rammer for, at vi kan udvikle os som team og som organisation. Vores mål er at opbygge og udvikle et “Best Practice” Contract Management-miljø der skaber værdi for organisationen.
"Du vil gøre en kæmpe forskel for, at vi når vores mål og leverer kvalitet i DSB",
fortæller dine kommende kolleger, Natalija og Rikke, begge Contract Managers i teamet.
Din hverdag Som Contract Manager spiller du en central rolle i at sikre, at DSB's kontrakter inden for Infrastruktur forvaltes effektivt og professionelt. Du vil håndtere både strategisk og kompleks kontraktstyring samt følge op på mere operationelle kontrakter.
Du bliver ansvarlig for at håndtere 50-70 kontrakter, der spænder over serviceydelser og fysiske komponenter inden for infrastruktur. Sidstnævnte kunne fx omfatte vaskehaller eller andre kritiske faciliteter. På sigt vil du også få ansvaret for udvalgte aftaler inden for reservedele og serviceydelser til vores rullende materiel.
Du vil være ansvarlig for at overvåge kontrakters udløb og forhandle enkelte priser, samtidig med at du sikrer compliance og bæredygtighed i vores processer.
Du arbejder tæt sammen med leverandører, deltager i audits og har en bred grænseflade både internt til fx Asset Managers og Strategisk Indkøb og eksternt.
En typisk dag Din dag kan starte med at forberede dig til et leverandørmøde, hvor du gennemgår leverandørens kontraktlige forpligtelser og drøfter prisjusteringer.
Efter frokost arbejder du i vores Contract Lifecycle Management System (CLM) for at opdatere prislister og sikre, at kontraktdata er opdaterede og let tilgængelige.
Senere på dagen deltager du i et internt møde med teamet, hvor du udvikler og optimerer processer , der understøtter compliant og bæredygtig kontraktstyring. Måske undersøger du om vi analyserer på de rigtige KPI’er, eller om vi kan forbedre compliance ift. GDPR eller CO2 udledning.
Dine vigtigste opgaver vil være at
- Sikre professionel kontraktstyring, herunder opfølgning og dialog med leverandører.
- Forhandle prisjusteringer og forlænge/forny eksisterende kontrakter.
- Bidrage til udvikling af processer og governance i forhold til kontraktstyring.
- Arbejde i og videreudvikle brugen af vores Contract Lifecycle Management System (CLM).
Din arbejdsstil er præget af struktur, omhyggelighed, motivation, selvstændighed og en evne til at skabe fremdrift i samarbejdet.
Måske er du uddannet cand. Merc. Jur. Eller har en anden relevant uddannelse.
Vi forestiller os, at du har
- Minimum 5 års erfaring med kontraktstyring, måske fra en offentlig virksomhed
- Erfaring med kontraktstyringssystemer og forståelse af IT-systemer, herunder SAP
- Gode danskkundskaber og engelsk på forhandlingsniveau, både i skrift og tale
- En veludviklet evne til at løse problemer og arbejde systematisk
- Gratis transport med DSB
- Fleksible arbejdstider og mulighed for at arbejde hjemmefra et par dage om ugen
- Adgang til DSB's fitnesscenter og PureGym
- Pensionsordning og sundhedsforsikring
- Tilskudsordning og mulighed for at købe mad med hjem
Læs mere om personalegoder og DSB som arbejdsplads.
Ansøg nu Ansøgningsfristen er d. 24. august 2025.
Vi gennemfører løbende samtaler, så upload dit CV og besvar nogle få spørgsmål hurtigst muligt.
Spørgsmål? Ring til Lene Larsen, afdelingsleder i Indkøb og Contract Management på tlf. +45 24 68 52 40
Rekrutteringsprocessen Hvis du går videre, kan du forvente to samtaler. Den afsluttende samtale består af en adfærdstest og kan omfatte en analytisk test og lejlighedsvis en case. Vi bruger digitale referencetjek med dit samtykke.
#LI-Hybrid
#LI-SG1
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
ALLE OMRÅDER, HQ, Telegade , 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 24-08-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/57ed17cc-2815-4ba2-bf54-2479d61da5fb