Har du lyst til at rådgive Skatteministeriets ledere i personale- og sygefraværssager? Brænder du for den individuelle arbejdsret, og vil du være en del af et fagligt stærk team? Så er du forhåbentlig vores nye kollega i HR Jura i Administrations- og Servicestyrelsen.
Dine arbejdsopgaver
Du bliver en del af et team af dygtige personalejurister, der arbejder med individuel arbejdsret og rådgiver ledere i hele Skatteministeriets koncern. Nogle af os har mange års erfaring inden for personalejura – andre af os er næsten nyuddannede og er stadig i gang med at lære.
Dine arbejdsopgaver vil bl.a. være:
- Personalejuridiske sager
- Rådgivning af ledere i personale- og sygefraværssager
- Deltage i tjenstlige samtaler og sygefraværssamtaler
- Sidde ude i Skatteministeriets styrelser og hjælpe med spørgsmål og sager
- Udarbejde og implementere koncernfælles retningslinjer
- Fortolkning af overenskomster og lovgivning
- Undervise i sygefravær, personalejura mm.
- Derudover dækker vi opgaver vedr. sikkerhedsgodkendelser, rekrutteringsjura, whistleblowerordning, aktindsigter, GDPR, krænkelsessager og anmeldelsessager
Du har en uddannelse som cand.jur. eller cand.merc.jur. Du har indgående kendskab til og erfaring med arbejdsret, gerne fra en offentlig organisation. Indplacering kan ske som special- eller chefkonsulent alt efter dine erfaringer og kompetencer.
Vi lægger vægt på, at du:
- Har gode samarbejdsevner – da du får mange sparringspartnere bl.a. ledere, HR-partnere, ledelsessekretariater og tillidsrepræsentanter på tværs af hele Skatteministeriets koncern
- Er indstillet på at arbejde i et miljø, hvor arbejdsdagene er fyldt med varierende opgaver, og hvor der kan komme sager med kort varsel
- Vægter sparring og læring højt – og hele tiden er klar på at fagligt dygtiggøre dig inden for området og kan lære fra dig
Du bliver en del af HR Jura i Administrations- og Servicestyrelsen. Hos os bliver du en del af et stærkt fagligt fællesskab, hvor personalejura er det, vi brænder for. Vi vægter faglig udvikling højt, hvor vi løbende efteruddanner os – både på fælles kontordage og individuelt.
Vi supporterer hele Skatteministeriets koncern med en lang række opgaver inden for det personalejuridiske felt. Vi løser opgaver i forbindelse med rådgivning og vejledning af ledere på alle niveauer i ansættelsesretlige og overenskomstmæssige spørgsmål og forestår sagsbehandlingen i alle slags personalesager.
Derudover løser vi en række tværgående opgaver for Skatteministeriets koncern, bl.a. sikkerhedsgodkendelser, aktindsigter og whistleblowerordningen.
Skatteministeriet lægger vægt på at understøtte fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøftes mellem leder og medarbejder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning, CV og eksamenspapirer sender du via linket ”Søg stillingen” senest den 25. maj 2025. Der kan indgå en personlighedsanalyse, en logisk test og en case i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Vi forventer at holde 1. samtaler den 27. maj og den 2. juni.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, så kontakt kontorchef Anne Nørgaard Simonsen på telefon 72 37 31 45 eller chefkonsulent Johannes Reiter på telefon 72 37 82 51. Ansættelse er pr. 1. august 2025 eller efter aftale. Inden ansættelse indhenter vi straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i
staten (AC).
Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Engelholm Alle 1, 2630 Taastrup.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 25-05-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/b6247080-d480-47f8-a2db-b6189fc041a8