Bliv PMO konsulent og understøt fremtidens kollektive trafik i Danmark hos DSB

dato

Vil du være med til at facilitere store projekter og støtte projektledelsen i en af Danmarks mest ikoniske virksomheder?

Trives du i en rolle, hvor du koordinerer, planlægger og sikrer klar kommunikation mellem interne og eksterne parter?

Vi søger en PMO konsulent til et spænende barselsvikariat på 12 mdr. Du vil bidrage til vores vigtige IC5-program og understøtte indkøbet af de nye elektriske tog til fjern- og regionalkørsel.

Velkommen til PMO Consultants Vi er 22 kolleger, der arbejder sammen om at skabe struktur og overblik på tværs af DSB’s største projekter og programmer. I teamet implementerer og vedligeholder vi Governance og støtter op om processer, mens vi bidrager til den samlede projektgennemførsel.

Du bliver tilknyttet IC5-programmet, som handler om indkøb af de nye elektriske IC5-tog til fjern- og regionalkørsel. Programmet inkluderer også en vedligeholdelsesaftale og en række afledte projekter, som skal sikre, at vi er klar til at sætte togene i drift.

I det daglige sidder du sammen med IC5-teamet. Du har også tæt sparring med andre PMO-kolleger på tværs af organisationen. Vi er et internationalt team, så vi taler engelsk som fælles arbejdssprog.

I PMO-afdelingen finder du også fem andre PMO Konsulenter, tre Document Controllers, en Økonomi Controller og en planlægningsafdeling. Sammen understøtter vi de programmer og projekter, som er centrale for DSB’s fremtid.

”Som PMO-konsulent er det inspirerende at bidrage til fremtidens kollektive trafik i Danmark. Jeg arbejder tæt sammen med dygtige kolleger i et engageret miljø, hvor jeg skaber struktur og fremdrift på nogle af DSB's mest spændende projekter. Det er motiverende at se, hvordan mit arbejde gør en reel forskel hver dag.”

Fortæller Advanced PMO Consultant Susanne

Hvad går jobbet ud på? Som PMO konsulent bliver du en vigtig del af projektteamet, hvor du arbejder tæt sammen med projektledelsen for at sikre fremdrift og struktur. Du får ansvar for egne delopgaver og supporterer med både at planlægge, koordinere og følge op, så projektet kører smidigt og leverer på målene.

En typisk arbejdsdag

Din dag kan starte med at du opdaterer issue-, action- og decision-logs, så der er styr på status og fremdrift. Derefter bruger du formiddagen på at forberede et projektmøde, hvor du sikrer, at både dagsorden og materiale er klar til deltagerne.

Efter frokost udarbejder du en præsentation til det kommende statusmøde. Inden dagen er omme, koordinerer du et møde med eksterne samarbejdspartnere og gennemgår projektets kommunikationsplan for at sikre, at aktiviteterne følger planen.

Dine opgaver vil bl.a. være at

  • Deltage ved interne og eksterne møder hvor du er ansvarlig for at tage noter eller skrive referat.
  • Støtte projektleder(e) med projektstyring.
  • Løse administrative ad hoc-opgaver.
  • Udarbejde og opdatere projektets kommunikations- og governanceplan.
  • Koordinere og følge op på møder, både internt og med eksterne samarbejdspartnere.
  • Bidrage til at udarbejde styregruppemateriale og anden ledelsesinformation.
  • Kortlægge, optimere og implementere processer.
Hvem er du? Det er positivt, hvis du har erfaring med projektstyring eller projektsupport og en relevant uddannelsesmæssig baggrund. Du formår at arbejde professionelt både på dansk og engelsk. Du har gode færdigheder i PowerPoint og Excel (eksempelvis VBA) og kendskab til SharePoint vil være en fordel.

Vi forestiller os, at du

  • Trives med samarbejde og støtter dine kolleger i deres opgaver.
  • Fungerer godt i en hverdag præget af forandringer og variation.
  • Er nysgerrig og går engageret til dine opgaver.
  • Har et serviceminded fokus og leverer arbejde med høj kvalitet.
  • Har en struktureret tilgang, bevarer et godt overblik og prioriterer dine opgaver.
Hvad tilbyder DSB?
  • Gratis transport med DSB
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde et par dage om ugen
  • Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym
  • Pension og sundhedsforsikring
  • Frokostordning og mulighed for at købe mad med hjem

Læs mere om  personalegoder og DSB som arbejdsplads.

Søg nu Ansøgningsfristen er d. 16. Juni, 2025 .

Vi gennemfører samtaler løbende, så vi opfordrer dig til hurtigst muligt at uploade ansøgning (evt. som en kort video), CV og eventuelle eksamenspapirer.

Spørgsmål?

Du er velkommen til at ringe til Christina Meinert Damgaard på tlf. 24 68 60 50.

Rekrutteringsprocessen

Hvis du går hele vejen, kan du forvente to samtaler, den sidste med adfærdstest, evt. logisk test og muligvis case. Vi anvender digital referenceindhentning efter aftale med dig

#LI-Hybrid

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde morgenarbejde

-Arbejdsgiver:

ALLE OMRÅDER, HQ, Telegade , 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-06-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5d2990c4-57dd-42d0-aea9-8f92b4cf8b84

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet