BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Er du god til at skabe overblik, lave klare beslutningsoplæg og spille din kollegaer gode. Og vil du være med til at sikre, at det er nemt at etablere virksomhed i Danmark, men at det samtidigt bliver sværere for dem, der spekulerer i svig og omgåelse af regler. Så har vi en spændende stilling, hvor du kan være med til at gøre en forskel!
Stillingen er for dig, som gerne vil udvikle dig i en politisk organisation og være med til at bygge et nyt kontor op. Du skal være med til sætte retning og sikre, at vi lykkes med kontorets projekter og daglige opgaver. Du vil få en unik mulighed for at præge dine opgaver og byde ind med dine erfaringer. Samtidig er vi et kontor med fleksible arbejdsvilkår, og vi vægter, at der er balance mellem fritid og arbejde.
Vi hjælper virksomhederne rigtigt ind ad fordøren
Du bliver en del af kontoret Erhvervsprocesser 6 – Registrering, som er forankret i Erhvervssøjlen i Skattestyrelsen. Vores fornemmeste opgave er at understøtte og fjerne barrierer for driftsenheder. Det kan være gennem it-udvikling og optimering af processer, men det kan også være politisk arbejde med ny lovgivning, høringssvar samt samarbejde med interne og eksterne interessenter. Vores overordnede mål er at understøtte, at virksomhederne bliver registreret korrekt i forhold til skatter og afgifter, når der stiftes nye selskaber og ved ændringer i selskabet.
Derudover er registrering første led i Skattestyrelsens overordnede forretningsmodel. Registrering er nemlig det første, virksomhederne møder. Derfor har kontoret en vigtig opgave med at sikre, at virksomhederne kommer ”rigtigt ind ad fordøren”, og at vi får ”luget ud” i de virksomheder, der har svig for øje. Fremrykket kontrol i registreringsfasen kan mindske risikoen for og omfanget af tab for statskassen og andre, ligesom det kan være med til spare ressourcer til kontroller og inddrivelse senere i processen. I sidste ende betyder det, at staten kan bruge flere penge på centrale velfærdsopgaver som for eksempel skoler og hospitaler.
Området med virksomhedsregistrering er delt mellem Skattestyrelsen og Erhvervsstyrelsen. Derfor har kontoret en særlig opgave i forhold til at sikre et godt samarbejde mellem styrelserne om at sikre en fælles effektiv og samlet registreringsløsning.
Dine opgaver
Du får ansvaret for - i samarbejde med kontorchefen - at styrke koordinering, prioritering og tilrettelæggelse af nogle af de konkrete udfordringer, som driftsenheder møder i hverdagen. Det kan fx være håndtering af udfordringer ved registrering af udenlandske virksomheder og virksomhedsejere, der ønsker at rykke tidspunktet for ophør af deres virksomhed tilbage i tiden, opgaver i relation til koordinering af it-projekter, som Skattestyrelsen laver i tæt samarbejde med Udviklings- og Forenklingsstyrelsen og implementering af EU-direktiver. Samtidig får du også en central rolle i forhold til at sætte retning for, hvordan kontoret kan arbejde mere målrettet med samarbejdet med Erhvervsstyrelsen og med identifikation og håndtering af risici i forhold til registreringsprocessen.
Dine vigtigste opgaver bliver, at:
- Sparring og kvalitetssikring af leverancer
- Projekt – og porteføljestyring på udvalgte projekter
- Sikring af nødvendig intern og ekstern koordinering
- Medvirke til at understøtte udvikling og en god kultur i kontoret, og at kontoret er en attraktiv arbejdsplads
- Bidrage til arbejde med at fastlægge linjen for registreringsområdet på den lange bane
- Interessenthåndtering
Du har en relevant videregående uddannelse på kandidatniveau. Det er en fordel, hvis du har arbejdet med ledelsesbetjening og kvalitetssikring af sager i en politisk organisation, men det er ikke et krav. Det vigtigste er, at du har en skarp pen, og at du har appetit på at spille bold med andre fagligheder. Derudover lægger vi vægt på, at du er engageret og formår at sætte faglig retning for et område, ligesom du trives og motiveres af at skabe resultater med andre.
Konkret forestiller vi os, at du har følgende kvalifikationer:
- Kan kommunikere klart og tydeligt og kan oversætte kompliceret stof til et let forståeligt sprog
- Ser opgaver i en større sammenhæng, samtidig med at du har blik for detaljen og har fokus på driftens konkrete behov
- Skaber overblik og er garant for gode processer som bidrager til fremdrift
- Er en god relationsskaber og vellidt samarbejdspartner, som kan navigere i og balancere de forskellige behov i en stor organisation
- Har en struktureret og pragmatisk tilgang til opgaver
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning, CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest 22. januar 2024. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Maria Ramsgaard Hansen på tlf. 72 37 72 96 eller maria.ramsgaard.hansen@sktst.dk.
Stillingen ønskes besat pr. 1. april 2024 eller snarest muligt. Vi forventer at afholde første runde samtaler i uge 5 og anden runde i uge 6. Der kan indgå en logik- og personlighedsanalyse i ansættelsesprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Lønmæssigt vil der være mulighed for indplacering på special- eller chefkonsulentniveau.
Ansættelsesområdet vil være Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Din fysiske arbejdsplads bliver Engelholm Allé 1, 2630 Høje Taastrup, som ligger tæt på offentlig transport.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 22-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5964235