Jurist med flair for forvaltningsret i it-udviklingsprojekter

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Trives du i en juridisk rådgivende rolle i spændingsfeltet mellem jura og it? Ønsker du at have en bred kontaktflade til et stærkt fagligt fællesskab, og vil du være med at sikre compliance i forbindelse med it-udviklingsprojekter, der skal bidrage til bekæmpelsen af kompleks skatteøkonomisk kriminalitet? Så er du måske den, vi søger.

Bliv en del af Særlig Kontrol i Skattestyrelsen
Fagområdet Særlig Kontrol bekæmper organiseret, systematisk og kompleks skatteøkonomisk kriminalitet. Det er en opgave, der har stor politisk- og mediemæssig bevågenhed, da området har fundamental betydning for samfundet og den enkelte danskers retsfølelse og tillid til Skatteforvaltningen.

Du bliver tilknyttet kontoret Koordinering og Styring, hvor du bliver en del af et landsdækkende team på tværs af enheder i Særlig Kontrol, der består af 20 kollegaer med mange forskellige fagligheder og specialistområder. Sammen skal I koordinere, udvikle, implementere og drifte it- og dataaktiviteter med henblik på at sikre tidssvarende understøttelse af kerneopgaven på tværs af fagområdet.

Juridisk rådgivning og afklaring af juridiske problemstillinger i it-udviklingsprojekter
Du får til ansvar at yde løbende juridisk rådgivning og afklare konkrete juridiske problemstillinger i forbindelse med større it-projekter på tværs af fagområdet. Du kommer tæt på driften, hvor du får mulighed for at være med til at udvikle og sikre løsninger, der understøtter kerneopgaven i Særlig Kontrol. Du får mulighed for selvstændigt at rådgive i projekterne og bringe din faglighed i spil.

Helt konkret vil dine arbejdsopgaver være:

  • bistand i forbindelse med forvaltnings- og persondataretlige aspekter i forhold til udviklingen af it-projekter
  • rådgivning om databeskyttelse og informationssikkerhed og udarbejdelse af diverse analyser og notater
  • rådgivning og sparring i digitaliseringsprojekter eller andre former for it-udviklingsprojekter i tæt samarbejde med øvrige interessenter på tværs af Skatteforvaltningen
  • sikring af sporbarhed mellem complianceanalyser og det software, der udvikles
  • behandling af forvaltningsretlige problemstillinger og rådgivning om øvrige krav, som offentlige it-løsninger skal overholde.
Du får en bred kontaktflade og kommer til at samarbejde med mange interessenter med forskellige faglige baggrunde, hvor løsninger og det at gøre en forskel for arbejdet med vores it-løsninger, er afgørende. Samtidig vil du deltage i et fast netværk om digital forvaltning i Skattestyrelsen for juridiske rådgivere i it-udviklingsprojekter.

Jurist med gennemslagskraft, gode samarbejdsevner og kendskab til digital forvaltning
Vi forestiller os, at du er uddannet cand.jur., cand.merc.(jur.) eller tilsvarende. Kendskab til digital forvaltning og dermed til forvaltnings- og databeskyttelsesret samt projektarbejde er en fordel. Det er ikke en forudsætning, at du har it-faglige kompetencer eller kendskab til skatteområdet, men du skal have mod på at bruge din faglige baggrund på konkrete skatteretlige sagsområder ved rådgivning af it-projekter.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • trives med projektorganiseret samarbejde og tager ansvar for fremdrift og løsning af opgaverne
  • evner at kombinere forvaltningsretlige og persondataretlige aspekter i forhold til udvikling af it-projekter
  • kan navigere i forskellige holdninger og stå fast på dine faglige argumenter
  • kan agere i en politisk organisation og i projekter med stor politisk bevågenhed
  • er fleksibel og trives i en omskiftelig hverdag
  • evner at yde konkret, forretningsorienteret rådgivning – og samtidig kommunikerer positivt og konstruktivt
  • har naturlig gennemslagskraft og kan formidle både de retlige rammer og grænser for projektet – samtidig med, at du bidrager til at sikre fremdrift.
Vi tilbyder dig
Et levende miljø med mange interne og eksterne kontaktflader. Vores arbejdsdag er fyldt med samarbejde og faglig sparring, hvor humor og ambitioner indgår som en naturlig del af hverdagen. Vi inddrager hinandens kompetencer for at skabe de bedst mulige resultater og har fokus på den enkeltes og teamets præstationer og udvikling.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning, CV, uddannelsespapirer samt yderligere relevant materiale via linket ”Søg stillingen” senest mandag den 19. februar 2024 kl. 12.00.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Anders Deth Melchiorsen på telefon 72379835.

Første samtalerunde holder vi fredag den 23. februar 2024. Anden samtalerunde holder vi torsdag den 7. marts 2024. Der vil indgå en personprofilanalyse og en logisk test i rekrutteringsprocessen.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.

Ansættelse sker under forudsætning af, at du kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEMMELIGT, da du skal arbejde med klassificerede informationer og systemer. Godkendelsen sker på baggrund af en sikkerhedsundersøgelse, som foretages af Politiets Efterretningstjeneste.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC).

Ansættelsesområdet vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 19-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5980496

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet