BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Motiveres du af at inddrage dine juridiske kompetencer i en strategisk og international digitaliseringsdagsorden, som skal sikre, at det bliver enkelt for virksomheder at angive moms i forbindelse med handel med udlandet? Så er du måske én af vores nye kollegaer, som skal indgå i forretningsanalysen af fremtidens momsangivelse med afsæt i EU-forslaget ”Vat in a Digital Age”.
Komplekse opgaver i centralt proceskontor i Skattestyrelsen
Vi søger to nye kollegaer med juridisk baggrund til vores kontor Erhvervsprocesser Moms- og Lønsum -udvikling og data. Du bliver en del af et stærkt fagligt fællesskab bestående af ca. 25 kollegaer fordelt på to proceskontorer – begge med angivelse af moms og lønsum som primært fokus.
Kontoerne har det overordnede forretningsmæssige ansvar for at sikre en effektiv, sammenhængende og korrekt drift. Det gør vi blandt andet ved at binde data og forretningsregler sammen med it, jura og processer, så virksomhederne oplever Skatteforvaltningen som en effektiv og korrekt myndighed med brugervenlige løsninger.
Vores arbejde tager afsæt i gældende lovgivning samt en strategisk dagsorden, der ønsker at gøre det enkelt for virksomhederne at angive moms korrekt. Vi har derfor et specifikt fokus på regelforenkling samt øget digitalisering. Det er afgørende, at vores forretningsspecifikation er lovmedholdelig både i forhold til national og EU-lovgivning. Du vil derfor skulle arbejde tæt sammen med resten af Skattestyrelsen, Skatteministeriets departement og Erhvervsstyrelsen for at sikre det rette juridiske grundlag for indberetningen af moms og lønsum til statskassen for mere end 240 mia. kr. årligt.
Mere konkret vil dine opgaver bl.a. være at:
- deltage i de strategiske udviklingsprojekter om fremtidens angivelse af moms og lønsum – her specifikt på mulig regelforenkling samt implementering af relevant EU-lovgivning.
- kortlægge og sikre, at det lovmæssige fundament er korrekt i de igangværende forretningsanalyser for angivelsen af moms.
- indgå i EU-arbejdet på momsområdet i tæt dialog med bl.a. Skatteministeriets departement, herunder deltage i diverse internationale udvalg.
Vi forestiller os, at du er cand.jur. eller cand.merc.jur. med +2 års erfaring. Det er en fordel, hvis du har dokumenteret erfaring med at anvende din juridiske indsigt og viden i spændingsfeltet mellem lovgivning, procesoptimering og digitalisering, meget gerne i regi af arbejdet med EU. Ligeledes hvis du har kendskab til skatte- og afgiftsområdet samt den offentlige forvaltning, men det er ikke et krav.
Du er i stand til hurtigt at sætte dig ind i komplekse og tværgående problemstillinger med henblik på at udarbejde konkrete løsninger, der er lovmedholdelige og samtidig at sikre, at det bliver nemt for virksomhederne at angive korrekt. Du motiveres af samarbejde på tværs af mange faglige discipliner, hvor I sammen er løsningsorienterede inden for de givne rammer. Du evner at formidle klart og tydeligt i både skrift og tale på dansk og engelsk.
Du trives i en travl hverdag med korte deadlines og en ambitiøs udviklingsdagsorden i krydsfeltet mellem politik, lovgivning og drift, hvorfor der vil være stor ledelsesmæssig bevågenhed på dit arbejde direkte udtrykt ved, at du vil skulle levere beslutningsoplæg, statusnotater m.v. til ledelsen i Skattestyrelsen.
Vi tilbyder dig
Et levende og travlt miljø med mange interne og eksterne kontaktflader. Vores arbejdsdag er fyldt med samarbejde og faglig sparring, hvor humor og ambitioner indgår som en naturlig del af hverdagen. Vi inddrager hinandens kompetencer for at skabe de bedst mulige resultater og har fokus på den enkeltes og teamets præstationer og udvikling.
Vi vægter frihed under ansvar og behandler hinanden med respekt og tillid. Gennem involvering i tilrettelæggelsen af arbejdsopgaver og beslutninger, sikrer vi høj trivsel, et godt arbejdsmiljø og et socialt kollegialt fællesskab – der er fundamentet for vores arbejde. Derfor tilbyder vi også en høj grad af fleksibel arbejdstilrettelæggelse.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning inkl. CV og eksamenspapirer via linket "Søg stillingen" senest den 7. januar 2024. Vi afholder løbende samtaler. Tiltrædelse forventes at være 1. marts 2024.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Ulrikka Westphal på telefonnummer 72 38 41 36 eller ulrikka.westphal@sktst.dk.
Der vil kunne indgå en personlighedsanalyse og en logisk test i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Lønmæssigt vil der være mulighed for indplacering på special- eller chefkonsulentniveau.
Din ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er i vores nyrenoverede lokaler Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup, med gode P-forhold og gåafstand til offentlig transport.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5960868