BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Skat er ikke enkelt. Derfor har vi brug for dig. Er der en detektiv gemt i dig, og vil du bidrage til at løse en vigtig samfundsopgave med stor politisk bevågenhed? Vil du bekæmpe skatteøkonomisk kriminalitet gennem målrettede indsatser mod hvidvask, international skattesvig og skatteunddragelse? Kunne du tænke dig en afvekslende og fleksibel hverdag med faglig udvikling i en specialiseret enhed? Så skal du måske være vores nye kollega.
Bliv en del af Særlig Kontrol i Skattestyrelsen
Fagområdet Særlig Kontrol bekæmper organiseret, systematisk og kompleks skatteøkonomisk kriminalitet. Det er en opgave, der har stor politisk- og mediemæssig bevågenhed, da området har fundamental betydning for samfundet og den enkelte danskers retsfølelse og tillid til Skatteforvaltningen. Særlig Kontrol arbejder konkret med en bred vifte af svigstyper, herunder moms- og kædesvig, rocker- og banderelateret økonomisk kriminalitet og hvidvask.
Enheden ”Kontrol - Lækager og Skattely”s opgaver
Du bliver en del af en specialiseret enhed, som arbejder med lækager og skattelyopgaver. Formålet er at finde fysiske - og juridiske personer, der ’opererer’ på tværs af landegrænser og bevidst forsøger at undgå dansk beskatning bl.a. gennem aktiv brug af skattely. Vi har til formål at sætte fokus på skatteøkonomisk kriminalitet, som er kendetegnet ved kompleks svig af systematisk og organiseret karakter. Vi håndterer særligt komplekse sager og sagskomplekser, hvor der kræves en dybdegående kontrolbehandling, både for at afdække den konkrete sag, men også for at afdække nye tendenser og svigsmønstre. Eksempelvis er enhedens hovedopgave at håndtere lækager, som fx Panama Papers, Paradise Papers m.fl.
Enhedens opgaver ændrer sig løbende i takt med at der modtages nye relevante lækager, eller der sker et skift i fokus på nye relevante trends og tendenser indenfor skattelyområdet. Opgaverne bliver derfor aldrig ensformige, men vil skifte over tid og kræve udvikling i fællesskab og specialisering i nye faglige skattemæssige problemstillinger.
Du bliver del af et stærkt og erfarent team på 19 kollegaer, som hjælper hinanden via en åben dialog og faglig sparring. Vi har et stort sammenhold både fagligt og socialt, hvor vi værdsætter et godt humør og også en del sociale aktiviteter.
”I vores enhed er der plads til alle, og vi er gode til at skabe en god atmosfære. Som nyansat oplevede jeg selv, at jeg blev taget rigtig godt imod og jeg fandt hurtig ud af, at vi i enheden har et stærkt fællesskab, hvilket jeg synes er vigtigt på en arbejdsplads.” fortsætter din kommende kollega Camilla.
I enheden praktiserer vi en stor grad af medindflydelse, hvorfor du i høj grad selv er med til at planlægge dine arbejdsopgaver og din hverdag. Det er vigtigt for os, at der er plads til work-life-balance.
Dine arbejdsopgaver i enheden
Dine primære arbejdsopgaver vil være sagsbehandling, hvor du foretager kontrol af forskelligartede sager. Du vil også arbejde analytisk med data for at fremfinde relevante kontrolsager, herunder at hjælpe med udarbejdelse af notater og rapporter på baggrund af kontroller og analyser, og evt. bistå med enhedens løbende pressehåndtering, da mange af opgaverne er i politisk fokus.
Nysgerrig, proaktiv og handlekraftig
Vi forestiller os, at du har en relevant uddannelse på bachelor-, diplom- eller kandidatniveau. Det kunne f.eks. være skatterevisor, cand.merc.jur., cand.jur., cand.merc.aud., HD-R eller professionsbachelor i skat. Du kan også have opnået tilsvarende faglighed og kompetencer gennem din erhvervserfaring. Det er en fordel, hvis du har erfaring med skatteret og sagsbehandling fra en lignende stilling, men det er ikke et krav. Derudover er det vigtigt, at du er nysgerrig og har mod på at stille udfordrende spørgsmål, som skaber refleksion i enheden. Du er ikke bange for at finde luppen frem og dykke ned i uregelmæssighederne i de data, som vi har til rådighed. Du har interesse i at undersøge sagen til bunds og har lyst til løbende at udvikle og udfordre din faglighed.
For at trives og få succes i jobbet er det vigtigt, at du:
- er åben, nysgerrig, proaktiv og handlekraftig
- bliver motiveret af at udforske og bearbejde nye data
- motiveres af at arbejde med kontrol
- selvstændigt kan opsøge den viden, der kan hjælpe dig til at opnå den nødvendige indsigt
- trives med forskelligartede og skiftende opgaver af både større og mindre omfang, og at du har lyst til at være med til at forme dine opgaver.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Vi glæder os til at modtage din ansøgning med CV, eksamensbevis og evt. andre relevante dokumenter senest torsdag den 4. januar 2024 via linket ”Søg stillingen”.
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte funktionsleder Anine Handryziak på telefon 72 37 17 98.
Vi forventer at afholde 1. samtaler i uge 2. 2. samtaler bliver afholdt i uge 3. Der kan indgå en personprofilanalyse og logisk test i rekrutteringsprocessen, og der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest og referencer.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Tiltrædelse er 1. marts 2024 eller efter nærmere aftale.
Dit arbejdssted er Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 04-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5958137