Procesejer til datadrevet virksomhedsregistrering i Skattestyrelsen

dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med til at gøre det nemt for virksomheder at blive registreret, så de kan drive virksomhed, men svært at bruge stråmænd og spekulere i skattesvig og misbrug af reglerne? Så har vi en spændende stilling i Skattestyrelsen, hvor du kan være med til at gøre en forskel!

Vi er på udkig efter dig, som kan nedbryde komplekse problemstillinger og formidle skarpe pointer, så andre forstår. Du motiveres af at arbejde med mange forskellige fagligheder, og du sætter en ære i at bygge bro mellem forretningsmæssige processer, lovgivning og digitalisering. Endelig er det vigtigt, at du trives med at arbejde i en politisk organisation, hvor dagene sjældent ligner hinanden, og at du forstår værdien af gode relationer på tværs i en stor organisation.

En mere datadreven og fremtidssikret registrering af virksomhedernes skatter og afgifter

Du bliver en del af kontoret Erhvervsprocesser 6 – Registrering, som er forankret i Erhvervssøjlen i Skattestyrelsen. Vores hovedopgaver er:

  • At gøre det enkelt for virksomheder og selskaber at registrere sig korrekt for skatte- og afgiftsmæssige pligter, så de kan drive virksomhed
  • At sikre, at kontrollen af virksomhedernes registreringer har redskaber til at ”luge ud” i virksomheder, der repræsenteres af stråmænd og spekulerer i skattesvig
  • At give resten af Skatteforvaltningen let adgang til de oplysninger, der indsamles om virksomhederne i registreringsfasen.
Vi arbejder løbende på at innovere, optimere og forfine registreringsopgaven i Skattestyrelsen. Det kan være gennem øget digitalisering med store og små it-udviklingsprojekter, eller gennem udvikling af AI-modeller og robotter, som automatiserer og målretter manuelle processer. Men vi arbejder også politisk med ny lovgivning og høringssvar, samarbejde med interne og eksterne interessenter samt ændring af processer i forretningen. Endelig fylder håndtering af store principielle juridiske spørgsmål i forhold til compliance, GDPR m.v. i relation til arbejdet mod en mere digital og datadreven registrering.

Kontoret står over for et moderniseringsarbejde af registreringsområdet, som vil involvere hele kontoret, og potentielt ændre den måde, registreringsområdet fungerer på i dag. Planen skal levere en langsigtet vision for registreringsområdet, som understøtter en mere datadreven, robust og fremtidssikret forvaltning, hvor virksomhederne og forebyggelse af svig er i centrum. En forvaltning, som hurtigt kan omstille sig til ny lovgivning, kreative svigsmetoder, nye EU-krav og nye måder at arbejde på.

Du sikrer fremdrift, robuste processer og koordinerer på tværs
Din rolle som procesejer betyder, at du skal sikre, at forretningen har optimale rammer for den daglige drift, ligesom du skal bidrage til at drive udviklingen mod en mere agil, robust og fremtidssikret virksomhedsregistrering. Konkret vil du få ansvar for, hvordan Skattestyrelsens håndtering af udenlandske virksomheder kan udvikles, så registreringsprocessen bliver mere digital, strømlinet med danske virksomheder og fremtidssikret i forhold til at understøtte handel på tværs af grænser. Derudover skal du bidrage til at udvikle kontorets strategiske dialog og samarbejde med driftsenhederne samt arbejde med identifikation og håndtering af risici i forhold til registreringsprocessen. Endelig skal du bidrage til kontorets generelle arbejde med at finde løsninger på de udfordringer, der møder forretningen i hverdagen, og du skal være med til give indspil til ny lovgivning, digitalisering, afklaring af processer, koordinering med forskellige interessenter m.v.

Om dig
Som person tager du ansvar for opgaveløsningen og processen, og du stiller spørgsmål undervejs. På den måde er du med til at sikre et løbende fokus på at skabe forbedringer og se nye løsningsmuligheder. Du trives med en omskiftelig hverdag, hvor udsyn, høj faglighed og det gode samarbejde er i højsædet.

Som vores nye kollega forestiller vi os, at du:

  • Er nysgerrig og hurtigt kan sætte dig ind i nye fagområder og kan fange hovedbudskaberne.
  • Er proaktiv, pragmatisk og drivende i din opgaveløsning.
  • Byder ind med og deler din viden og erfaring.
  • Skaber overblik og er garant for gode processer og eksterne samarbejder.
  • Er fleksibel og i stand til at bevare overblikket i en hverdag med omskiftelige opgaver.
  • Kan formidle klart og præcist og trives med en høj grad af skriftlighed i dit arbejde.
  • Er struktureret, analytisk og kvalitetsbevidst.
  • Er en teamplayer, som bidrager til, at vi kan spille hinanden bedre, og som værdsætter et godt kollegaskab.
Vi forestiller os, at du har en mellemlang eller lang videregående uddannelse, men din konkrete uddannelsesmæssige baggrund er mindre vigtig. Det vigtigste er, at du er nysgerrig, god til at fange pointerne og skabe fremdrift, at du er god til at opbygge tillidsfulde relationer, og at du vilspille bold med forskellige fagligheder.

Vi tilbyder dig
Du bliver sammen med ni andre kollegaer og en kontorchef en del af stærkt fagligt miljø, hvor der er fokus på samarbejde, personlig udvikling og gode rammer for en fleksibel hverdag med balance mellem arbejde og fritid. Samtidig er der en uformel omgangstone, højt til loftet og søde kollegaer, som vil hinanden. Endelig bliver du en del af en styrelse, hvor ambitionen om at være én af Danmarks bedste arbejdspladser mærkes i hverdagen.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning, CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest 12. juni 2025. Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Maria Ramsgaard Hansen på tlf. 72 37 72 96 eller mail maria.ramsgaard.hansen@sktst.dk. Det er forventningen, at der vil blive holdt 1. samtaler torsdag den 19. juni 2025 og 2. samtaler i uge 26.

Der vil indgå en logik- og personlighedsanalyse eller en anden form for test i ansættelsesprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet straffeattest. Stillingen ønskes besat pr. 1. august 2025, 1. september 2025 eller efter aftale.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Ansættelsesområdet vil være Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup, som ligger tæt på offentlig transport.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 12-06-2025; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/3423217b-5ce1-45b3-98dd-c5bf800f1a45

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet