Projektleder med flair for forretningsudvikling

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Kan du lede projekter og har du mod på at styre vores vigtigste strategiske projekt sikkert i havn? Og samtidig lyst til at bidrage som forretningsudvikler på et komplekst afgiftsområde i konstant forandring? Så er det måske dig, der er vores nye kollega i et job, der både er spændende, fagligt udfordrende og meningsfuldt.

Vi søger en projektleder til et kommende moderniseringsprojekt på afgiftsområdet som er præget af komplekse problemstillinger og regelsæt. Du skal kunne holde snor i de it-mæssige, politiske, juridiske og forretningsmæssige hensyn og ønsker både inden for og uden for Skatteforvaltningen.

Du skal være med til at sikre, at moderniseringen af it, processer og jura er i tråd med den vision, vi i øjeblikket udarbejder for området, og du skal være primær driver for at sikre, at dine kolleger er bidragsydere og har ejerskab til de nye løsninger.

Du skal sikre fremdrift i projektet, og du er vores garant for, at vi afleverer vores leverancer til tiden og inden for rammerne for moderniseringsplaner i Skattestyrelsen.

Projektlederopgaven opstartes i efteråret 2024. Indtil da onboardes du til punktafgiftsområdet ved at indgå som forretningsudvikler/procesejer i vores punkafgiftsteam. Her er det en fordel, at du har erfaring med at arbejde med processer i komplekse sammenhænge, og det er et plus, hvis du har kendskab til skat og i særlig grad til punktafgiftsområdet fra et tidligere job eller fra dit studie.

Projektlederopgaven vil ikke fylde hele din tid. Derfor vil du sideløbende skulle løse opgaver som forretningsudvikler. Afhængigt af dine kompetencer kan det fx være at:

  • kortlægge, udvikle og optimere processer, både digitale og manuelle
  • fungere som bindeled mellem forretningen og it-organisationen
  • samarbejde med forskellige interessenter både i og uden for Skattestyrelsen
  • udarbejde analyser og beslutningsoplæg til chefer og direktører
  • vurdere økonomiske og forretningsmæssige konsekvenser af nye lovforslag, herunder den tekniske og forretningsmæssige implementering.
Velkommen til Punktafgifter og automatisering
Du bliver en del af et velfungerende team med høj faglighed og god stemning, også når der er travlt. Ikke to dage er ens, og du vil blive udfordret og udvikle dig sammen med dine kollegaer.

I kontoret Erhvervsprocesser, Punktafgifter og automatisering, får du 20 kolleger, som arbejder med punktafgifter og udvikling af digitale løsninger. Nogle har 40 års erfaring inden for Skatteforvaltningen, andre har været i teamet et års tid. Fælles for os er, at vi alle bidrager til et godt arbejdsmiljø med en uformel tone, masser af humor og godt kollegaskab.

Vi har højt til loftet, både når det gælder ansvar og opgaver, og tilbyder fleksible arbejdsvilkår

Erfaring med at optimere processer og brugerrejser
Da der er tale om en kompleks projektlederopgave, forventer vi, at du har nogle års erfaring herunder erfaring med at styre forskellige typer af projekter og har både organisatorisk og politisk forståelse. Derudover forestiller vi os, at du har en relevant samfundsvidenskabelig uddannelse eller lignende.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • har stærke samarbejdsevner, men også kan arbejde selvstændigt
  • er nysgerrig og får energi af at sætte dig ind i komplekse sammenhænge og finde løsninger
  • er god til at prioritere mellem opgaver og eksekvere på dem
  • er struktureret og analytisk, men også pragmatisk i din opgaveløsning.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket ”Søg stillingen” senest den 3. april 2024. Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 10. april 2024. Tiltrædelse er snarest muligt. Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Helle Sone Randrup på telefon 72 37 24 45. Forud for ansættelse vil der blive indhentet straffeattest og referencer.

Ansættelse sker på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Der kan indgå test i rekrutteringsprocessen.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 03-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6017048

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet