Projektleder og faglig SAP-koordinator til Økonomisystemer

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Motiveres du af projektarbejde, udvikling og styring, og kan du se dig selv som projektleder samt faglig koordinator for SAP-udvikling og kan du indgå i og bidrage til projektet for Skatteministeriets overgang fra ECC til SAP S/4 HANA indenfor intern regnskab-, økonomi- og HR-område, så er du måske vores nye kollega.

Vi søger en projektleder og faglig SAP-koordinator til at stå i spidsen for implementering af helt nye produkter samt videreudvikling/optimering af den eksisterende SAP-løsning for intern regnskab-, økonomi- og HR-området så de til enhver tid understøtter processerne på en professionel og standardiseret måde, som er tilpasset forretningens behov. Herudover at indgå i og bidrage til Skatteministeriets kommende overgang fra nuværende ECC-løsning til SAP S/4 HANA.

Projektleder og SAP-koordinator med interesse for økonomistyring
Du får rollen som projektleder og faglig SAP-koordinator herunder den overordnede styring af udviklingsaktiviteter i Skatteministeriets nuværende SAP-løsning indenfor intern regnskab-, økonomi- og HR.

Dine primære opgaver:

  • Projektledelse af større projekter og mindre udviklingsopgaver
  • Koordinering og styring i forhold til udvikling af økonomisystem i SAP
  • Understøtte udarbejdelse af kravsspecifikation, test og udvikling af nye systemløsninger
  • Udarbejde status, fremdrift, notater, indstillinger samt kvalitetssikre leverancer
  • Håndtering og involvering af interessenter på tværs af organisationen og på forskellige niveauer
  • Understøtte relevante beslutningsfora med materiale, herunder styregrupper, referencegrupper
Stort overblik, struktureret og med gejst og gåpåmod
Du har erfaring med projektstyring, og du vil gerne koordinere og lede projekter og udviklingsopgaver. Du har gode samarbejdsevner og kan skabe relationer, der sikrer effektivt samarbejde på tværs af en stor organisation og med eksterne samarbejdspartnere.

Vi lægger vægt på at du:

  • Har stor faglig erfaring med implementering og udvikling af ERP-løsninger baseret enten på SAP eller Navision Stat
  • Har den gejst og gåpåmod det kræver, når der skal sikres leverancer af høj kvalitet i samarbejde med andre
  • Har et højt drive, med et godt overblik og en god strategisk og forretningsmæssig forståelse
  • Er systematisk og struktureret i dit arbejde med at sikre god planlægning og løbende opfølgning
  • Har en skarp pen og kommunikative evner, som kan oversætte kompleksitet effektivt på tværs af en organisation og projekter med mange deltagere og interessenter
  • Du er vant til at navigere i et krydsfelt med pres fra flere sider, og du er i stand til både at udfordre og stå fast.
Vi forestiller os, at du har dybdegående erfaring med økonomistyring i en offentlig eller politisk styret organisationer. Du har en baggrund med en videregående uddannelse og gerne projektledelsesuddannelse i Prince II e.l.

Din kommende arbejdsplads
Du bliver en del af afdelingen Økonomifunktioner og Service, som understøtter Skatteministeriet gennem en effektiv opgavevaretagelse i høj kvalitet, som er målrettet brugernes behov. Vi leverer højt specialiserede faglige opgaver og god administrativ service. Vi sørger for rammen, sådan at vores kolleger kan fokusere på deres kerneopgave.

Du bliver en del af kontoret Økonomisystemer, som består af 17 faglig stærke medarbejdere. Kontoret varetager projektledelsen af flere store og centrale projekter, herunder videreudvikling af Skatteministeriets Shared Services systemløsning. Herudover varetager kontoret procesejerskabet for intern kvalitetssikring i Skatteforvaltningen, Risk management i styrelsen samt den løbende drift og udvikling af Skatteministeriets økonomisystemer.

Du får et stort netværk på tværs af styrelserne og er med til at præge både dine egne og kontorets opgaver. Vi tilbyder en alsidig hverdag, hvor arbejdsopgaverne påvirkes af forretningens behov og efterspørgsel. Du vil indgå i et introduktions- og oplæringsforløb for hurtigt at kunne arbejde selvstændigt med opgaverne.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning og CV senest fredag d. 1. december 2023 via linket ’Søg stillingen’. Ønsker du at vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Bente E. Frederiksen på 72370810.

Vi forventer at gennemføre samtaler i uge 49 – 50. Der kan indgå en personlighedsanalyse og en logisk test i forbindelse med rekrutteringsprocessen. Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC) i Skatteministeriet. Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.

Din fysiske arbejdsplads bliver Engelholm Allé 1, 2630 Høje Taastrup.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 01-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5944127

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet