BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for Risk Management og vil du være med til at understøtte ledelsens håndtering af risici i styrelsen? Har du erfaring med Risk Management fra studiet eller fra andre organisationer, som du kan byde ind med? Og har du samtidig flair og interesse for strategisk kvalitetssikring og gode analytiske evner, så kan du være vores nye kollega.
Vi søger en Risk Manager, som skal varetage ansvaret for den samlede Risk management-proces i Administrations- og Servicestyrelsen, der er en del af Skatteforvaltningen. Du bliver det centrale omdrejningspunkt for at få sat fokus på og reduceret styrelsens risici, så vi kan nå styrelsens mål. Herved bidrager vi til, at de øvrige styrelser i Skatteministeriet kan fokusere på at sikre fundamentet for finansieringen af den offentlige sektor.
Derudover skal du understøtte en velfungerende og tidssvarende intern kvalitetssikring.
Opgaver
I din rolle som Risk Manager vil du:
- Understøtte risikoidentifikation og risikovurdering i styrelsen og initiativer til mitigering af risici og reduktion af styrelsens samlede risikobillede
- Afrapportere styrelsens risikobillede til direktionen og til Skatteministeriets departement
- Understøtte værktøjer og proces for risikostyring af intern kvalitetssikring
- Yde rådgivning, sparring og hjælp til identifikation og vurdering af risici
- Evaluering og optimering af risikostyringsprocesser, risksystemet og den interne kvalitetssikring
- Planlægge og afholde workshops, herunder Bowtie workshops
- Bidrage til at samtænke risikostyringen og den interne kvalitetssikring
- Deltage i Risk-netværk på tværs af Skatteministeriet samt følge netværk for intern kvalitetssikring
Du har relevant uddannelse og gerne med et par års relevant joberfaring. Du kan have erfaring med risikostyring enten teoretisk fra studiet eller praktisk fra andre organisationer. Det er vigtigt, at du brænder for risikostyring og har flair og interesse for strategisk kvalitetssikring. Vi vægter engagement, drive og motivation højere end lang erfaring. Vi har fokus på egenskaber som kreativitet, energi, gå-på mod, samt faglig nysgerrighed og evne til at lære nyt.
Vi mangler dig, som kan holde mange bolde i luften og binde enderne sammen i krydsfeltet mellem de faglige miljøer og ledelsen i styrelsen. Du skal derfor kunne have is i maven og håndtere mange interessenter, der indimellem har roller og ønsker, som konflikter. For at lykkes i stillingen er det vigtigt, at du kan arbejde selvstændigt, er struktureret, løsningsorienteret og kan holde hovedet koldt, når det går stærkt.
Derudover lægger vi vægt på, at du
- er fagligt stærk, kvalitetsbevidst og med gode analytiske evner
- er dygtig til at formidle din faglighed i præsentationer og forelæggelser
- tager ansvar for opgaveløsningen
- servicemindet og god til at skabe relationer og resultater sammen med andre.
Du bliver en del af kontoret Arbejdsmiljø og Sikkerhed, som består af 22 engagerede medarbejdere. Vi løser en bred vifte af opgaver. Udover arbejdet med sikkerhed og beredskab for Skatteministeriets 12.000 medarbejdere løser vi også tværgående opgaver inden for arbejdsmiljø.
Du må forvente, at der kan komme perioder med travlhed, hvor der vil være behov for fleksibilitet med arbejdstiden, ligesom der vil forekomme rejseaktivitet internt i Danmark.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning med CV og eksamensbevis bedes sendt via linket ’Søg stillingen’ senest torsdag den 14. marts 2024. Vi forventer at holde samtaler løbende. I forbindelse med rekrutteringsprocessen kan der indgå test. Spørgsmål bevares gerne af chef for fysisk sikkerhed Mike Vestergaard på telefon 72 38 14 29 eller teamkoordinator Henning Møller Christensen på telefon 72 37 15 07.
Tiltrædelse pr. 1. maj 2024. Der vil blive indhentet straffeattest og referencer i forbindelse med ansættelse.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.
Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Arbejdsstedet er Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6004622