BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du gode skriftlige kompetencer, arbejder du struktureret, og har du blik for detaljen? Har du erfaring med at arbejde i krydsfeltet mellem ledelsesbetjening og processtyring i et sekretariat? Så er du måske vores nye kollega i ledelsessekretariatet i fagområdet Erhverv i Skattestyrelsen.
En spændende hverdag i et fagligt stærkt miljø
Vi søger dygtige og engagerede kollegaer, der med akademisk eller skattefaglig baggrund og stærke formuleringsevner kan bidrage til sekretariatsarbejdet på erhvervsskatteområdet, hvor vi understøtter erhvervskattedirektøren og den øvrige ledelse i fagområdet Erhverv med sager til departementet, ministeren og Folketinget.
Du kommer til at arbejde tæt op ad ledelsen i Erhverv, og det stiller store krav til dine skriftlige evner og procesforståelse, da kvalitetsbarren er sat højt, ligesom vi opererer i et komplekst krydsfelt mellem politik, jura, drift og udvikling. Du vil samtidig være med til at løse en central opgave i staten, hvor du er med til at understøtte vores velfærdssamfund.
Lige nu har vi to ledige stillinger, som har forskelligt indhold, men også har en fællesmængde af opgave. De opgaver, som begge stillinger vil skulle bidrage til, er at sikre en professionel og rettidig minister- og ledelsesbetjening, herunder koordinere og kvalitetssikre lovhøringer, politiske sager og øvrige bestillinger. Der vil også være mulighed for at arbejde med forskellige HR-relaterede opgaver.
Den ene af stillingerne vil derudover også skulle bidrage til at håndtere juridiske opgaver bl.a. aktindsigtssager, GDPR-problemstillinger samt klagesager/indsigelsessager og lignende bestillinger med juridisk indhold.
Den anden af stillingerne vil blive tilknyttet som ledelsesstøtte for underdirektøren for Erhvervsprocesser, hvilket vil give indblik i ledelsesverdenen, da du skal løse opgaver direkte for underdirektøren og bl.a. deltage i dennes ledermøder og lederseminarer. Opgaverne som ledelsesstøtte er meget forskelligartede og har til tider fortroligt indhold, hvilket stiller høje krav til diskretion og omtanke.
Professionel, proaktiv og processtærk
Vi forestiller os, at du har en videregående uddannelse - gerne med en samfundsvidenskabelig profil - eller en skattefaglig baggrund på tilsvarende niveau. Du har eventuelt erfaring fra en offentlig myndighed, hvor du har arbejdet med ledelsesbetjening, hvilket bevirker, at du forstår rollen som medarbejder i et sekretariat, ligesom vi gerne ser, at du har forståelse og interesse for politiske, organisatoriske og samfundsmæssige problemstillinger.
Det vil blive betragtet som en fordel, hvis du har nogle års erfaring med de nævnte opgaver, men nyuddannede med relevant erfaring fra studiejobs vil også kunne komme i betragtning. Uanset om du har erfaring eller er nyuddannet, så lægger vi vægt på et godt og struktureret introduktionsforløb.
For at trives og få succes i jobbet, er det en fordel, at du er:
- dygtig til at skrive
- hurtig til at sætte dig ind i nyt stof og kan se sammenhænge og udfordringer på tværs
- selvstændig, initiativrig og kan bevare overblikket, når der er mange opgaver og korte deadlines
- imødekommende og god til at samarbejde på tværs af faglige og organisatoriske skel
- i stand til at planlægge og styre processer med mange bidragsydere og interessenter
Skattestyrelsen er Danmarks største styrelse med mere end 5.000 ansatte. I fagområdet Erhverv, som er et af syv fagområder i Skattestyrelsen, er vi ca. 1.000 ansatte, og vi arbejder for at sikre, at erhvervsvirksomhederne betaler korrekte skatter, moms og afgifter til tiden.
Du bliver en del af Erhvervs ledelsessekretariat, hvor vi er ca. 15 kollegaer, hvis primære fokus er at understøtte den samlede erhvervsledelse, som består af én fagdirektør og fem underdirektører.
I ledelsessekretariatet er vi ambitiøse, dygtige og gode til at samarbejde, så vi inddrager hinandens kompetencer for at skabe de bedst mulige resultater. Vi vægter frihed under ansvar og behandler hinanden med tillid og respekt. Gennem involvering i beslutninger og tilrettelæggelsen af arbejdsopgaver sikrer vi høj trivsel og et godt arbejdsmiljø - det er fundamentet for vores arbejde. Skatteministeriet lægger vægt på at understøtte fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøftes mellem leder og medarbejder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest den 11. marts 2024. Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Mikkel Bach Madsen på telefon 72 37 46 08.
Vi afholder samtaler løbende, så send din ansøgning allerede i dag.
Inden ansættelse indhenter vi referencer og straffeattest. Der kan indgå en opgavecase samt et testforløb med personanalyse og logisk test for ansøgere, der går videre i processen.
Forventet tiltrædelse er den 1. maj 2024 eller efter nærmere aftale.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Dit arbejdssteder Engelholm Alle 1, 2630 Taastrup, hvor vi har til huse i nyrenoverede kontorlokaler tæt på offentlig transport (to minutters gang fra Høje Taastrup Station) samt nem adgang med bil fra København og det øvrige Sjælland, da motorvejen kun er fem min væk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 11-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6001857