BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du være sektionschef i Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) Landdivision og få foden indenfor i en spændende styrelse med uanede muligheder?
Vil du tillige være souschef i Forretningsområde Føringsstøtte, og være ansvarlig for at koordinere driften på tværs af en mængde materielkapaciteter?
Har du mod på ledelse af sektionens fire mangfoldige medarbejdere, og har du mod på en hverdag med mange beslutninger, mange hensyn og mange interessenter?
Så er denne stilling helt sikkert noget for dig.
Om os
Du vil indgå i en sektion med fire kollegaer, som består af en materialforvalter og tre projektledere, hvoraf to er militære og to er civile.
Sektionen er præget af en fri og uformel omgangstone med respekt for hinanden og med plads til smil i en travl hverdag.
Sektionen yder støtte til hele afdelingen i form af driftsunderstøttende opgaver, årlige mønstringer, projektledelse og projektstøtte, og supporterer herved afdelingens tekniske sagsbehandlere med at tilvejebringe det bedst mulige materiel til de ansatte inden for Forsvarsministeriets område, med hovedvægten af anskaffelserne indenfor Hærens domæne.
Sektionen er en del af Forretningsområde Føringsstøtte, der er en afdeling bestående af ca. 55 medarbejdere. Forretningsområdet primære ansvarsområde er anskaffelse af Kommunikationssystemer/radiomateriel, føringsstøttesystemer/Kommando og kontrol- samt efterretnings- og simulations- systemer. Udover de traditionelle operative værn, understøtter afdelingen en bred vifte af kunder på tværs af Forsvaret, såsom Beredskabsstyrelsen, Hjemmeværnet og Politiet mv.
Afdelingen er tilknyttet Kapacitetsansvarlig LAND (KALA), som har ansvar for at anskaffe, drifte og bortskaffe landmilitært materiel med udgangspunkt i en sammenhængende operativ, logistisk, teknisk og økonomisk argumentation, som er tilpasset gældende taktiske, operative, strategiske og politiske behov.
Dagligdagen er meget dynamisk, med en stor berøringsflade af interessenter på tværs af hele Forsvarsministeriets område. Du vil derfor få en stor kontaktflade internt i styrelsen, rundt om i Forsvaret, og med eksterne leverandører.
Om stillingen
Dine opgaver i stillingen som chef for Drifts- og Støttesektionen er at lede og udvikle dine medarbejdere, og dermed løse sektionens opgaver samt understøtte driften og udviklingen på tværs af forretningsområdet.
Du skal støtte chefen for Forretningsområde Føringsstøtte, og kunne agere stedfortræder i dennes fravær.
Du skal have indblik i projektledelse, så du kan sparre med og udvikle dine projektledere, samt styre Forretningsområdets projekter primært i forberedelses og opstartsfasen.
Du får til ansvar at støtte chefen for Forretningsområdet indenfor fx forretningsudvikling, løn- og arbejdstidsstyring, strategisk kompetenceudvikling, overordnet aktivitetsplanlægning samt planlægning og gennemførelse af specifikke tværgående aktiviteter.
FMI og KALA er midt i en udvikling drevet af øget operative krav og vækst i Forsvaret. Udviklingen i Østeuropa og det kommende Forsvarsforlig betyder, at KALA i fremtiden vil have mange spændende og udviklende opgaver, som du vil blive en central del af.
Om dig
Du er kaptajn/kaptajnløjtnant eller major (M322) har gennemført VUT I/L eller anden ækvivalerende uddannelse.
Er du erfaren premierløjtnant uden at have gennemført det førnævnte, vil du i så fald indgå en uddannelsesaftale og i perioden frem til en eventuel udnævnelse i stillingen, bestride stillingen som funktion i højere stilling
Som chef for drifts-og Støttesektionen vil én af dine primære opgaver indebære en faglig vejledelse af sektionens projektledere indenfor projektledelse. Det vil derfor være en særlig fordel såfremt du selv har erfaring med ledelse af større projekter.
Det vil yderligere være en fordel, hvis du har kendskab til de af FMI kerneprocesser, der understøtter materielanskaffelser og materieldrift, ligesom du skal have forståelse for økonomisk planlægning og arbejdstidsreglerne.
Du har stærke analytiske evner, solid erfaring med personaleledelse af erfarne vidensmedarbejdere med både militær og civil baggrund.
Du har blik for vigtigheden af at opbygge og holde gode relationer i FMI og KALA og på tværs af hele Forsvaret.
Gode samarbejdsevner er afgørende.
Du trives med sektionens mange opgaver, der spænder vidt fra komplicerede anskaffelses- og integrationsopgaver til drift af materielkapaciteterne.
Du er god til at se løsninger, og du tør lade dine medarbejdere finde vejen frem.
Derudover behersker du både dansk og engelsk til forhandlingsniveau og er god til at kommunikere på skrift og i tale.
Det vil være muligt at gennemgå funktionsrelevante kurser, men et kendskab til SAP, PRINCE2, ANTURA og KESDH/WorkZone vil være en fordel.
Ansættelsesvilkår
Stillingen besættes efter protokollat af 23. maj 2019 til overenskomst for akademikere i staten om officerer under Forsvarsministeriet.
Stillingen er indplaceret i løngruppe 4, som omfatter kaptajner og kaptajnløjtnanter. Er du allerede ansat i Forsvarsministeriets Koncern, vil du fortsat være ansat i henhold til gældende aftaler mellem Forsvarsministeriets Personalestyrelse og Hovedorganisationen af Officerer i Danmark om løn og ansættelsesvilkår for tjenestemandsansatte eller overenskomstansatte officerer i Forsvaret.
Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforløbet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Ansættelsen er betinget af, at du kan bestå Forsvarets fysiske basiskrav og ved helbreds- og tandlægevurderinger erklæres for fuldt egnet til udsendelse i internationale operationer.
KONTAKT OG ANSØGNING
Har du fået lyst til at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte OING René U. Toft på telefon +45 22 98 98 77 eller via mail på FMI-LA-CHF@FIIN.DK.
Har du spørgsmål til løn og ansættelsesforhold, kan du kontakte Forsvarsministeriets Personalestyrelse, HR-konsulent KN Jesper Tang Sørensen 7281 9149.
Vi vil bede dig søge stillingen via linket.
Du anmodes om at vedhæfte relevante dokumenter, som bevis for uddannelse mv.
Ansøgningsfristen er den 03.09.2023 og samtaler forventes afholdt umiddelbart herefter.
Stillingen er ledig til besættelse snarest muligt. Ansættelsesdatoen vil blive endeligt koordineret i samarbejde med afgivende chef.
Du må gerne vedlægge de udtalelser, du finder relevante for stillingen.
Såfremt du er udpeget til INTOPS, skal du gøre opmærksom på dette i din ansøgning.
Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk
Forsvaret er en mangfoldig arbejdsplads, og vi vil gerne afspejle det omkringliggende samfund. Vi opfordrer derfor alle interesserede uanset alder, køn, religion eller etnisk oprindelse til at søge stillingen.
OM FMI - Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse (FMI) er en styrelse under Forsvarsministeriet.
FMI har ansvaret for det samlede forsvars og beredskabs materiel, IT og cybersikkerhed. Det er os, der anskaffer, driver og bortskaffer materiel og IT for såvel Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet, Arktisk Kommando, Specialoperationskommandoen, Hjemmeværnet, Beredskabsstyrelsen og resten af Forsvarsministeriets koncern. Desuden bistår vores IT-medarbejdere dagligt i at modstå de cyberangreb, Forsvarsministeriets koncern udsættes for.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse, Lautrupbjerg 1-5, 2750 Ballerup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=1236&ProjectId=185026&DepartmentId=18960&MediaId=4680&SkipAdvertisement=true
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5891538