BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at bidrage til ministerbetjening og juridiske opgaver på erhvervsskatteområdet? Har du gode skriftlige kompetencer, arbejder du struktureret, og har du blik for detaljen? Og kunne du tænke dig at blive en del af et fagligt stærkt ledelsessekretariat i Danmarks største styrelse? Så er du måske vores nye kollega i ledelsessekretariatet i fagområdet Erhverv i Skattestyrelsen.
En spændende og travl hverdag i et fagligt stærkt miljø
Vi søger en dygtig og engageret kollega, der med akademisk eller skattefaglig baggrund og stærke formuleringsevner kan bidrage til sekretariatsarbejdet på erhvervsskatteområdet, hvor vi understøtter erhvervskattedirektøren og den øvrige ledelse med sager til departementet, ministeren og Folketinget.
Du vil bl.a. skulle bidrage til at sikre en professionel og rettidig minister- og ledelsesbetjening, lovkoordination og håndtering af politiske sager, ligesom du også vil skulle løse juridiske opgaver bl.a. aktindsigtssager, GDPR-problemstillinger samt håndtere klagesager/indsigelsessager. Der vil også være mulighed for at arbejde med forskellige HR-relaterede opgaver.
Du kommer til at arbejde tæt op ad ledelsen i Erhverv, og det stiller store krav til dine skriftlige evner og procesforståelse, da kvalitetsbarren er sat højt, ligesom vi opererer i et komplekst krydsfelt mellem politik, jura, drift og udvikling. Du vil samtidig være med til at løse en central opgave i staten, hvor du er med til at understøtte vores velfærdssamfund.
Dine arbejdsopgaver vil variere, men du vil bl.a. skulle bidrage til:
- en professionel ledelsesbetjening af direktør og underdirektører på erhvervsskatteområdet
- besvarelse af Folketingsspørgsmål og anden ministerbetjening, f.eks. lovkoordination på erhvervsskatteområdet i samarbejde med øvrige styrelser i Skatteforvaltningen og Skatteministeriets departement
- koordinering og besvarelse af juridiske opgaver bl.a. aktindsigtsanmodninger, GDPR-sager og når skatteyderne opstarter klagesager.
Vi forestiller os at du har en videregående uddannelse - gerne med en juridisk eller samfundsvidenskabelig profil eller en skattefaglig baggrund på tilsvarende niveau. Du har eventuelt erfaring fra en offentlig myndighed, hvor du har arbejdet med ledelsesbetjening eller juridiske opgaver, ligesom vi gerne ser, at du har forståelse og interesse for politiske, organisatoriske og samfundsmæssige problemstillinger.
Det vil blive betragtet som en fordel, hvis du har nogle års erfaring med de nævnte opgaver, men nyuddannede med relevant erfaring fra studiejobs vil også kunne komme i betragtning. Uanset om du har erfaring eller er nyuddannet, så lægger vi stor vægt på et godt og struktureret introduktionsforløb.
For at trives og få succes i jobbet, er det en fordel, at du er:
- selvstændig og initiativrig og kan bevare overblikket, når der er mange opgaver og korte deadlines
- dygtig til at skrive, og at du evner hurtigt at sætte dig ind i nyt stof og kan se sammenhænge og udfordringer på tværs
- imødekommende og god til at samarbejde på tværs af faglige og organisatoriske skel
- i stand til at planlægge og styre processer med mange bidragsydere og interessenter
Skattestyrelsen er Danmarks største styrelse med mere end 5.000 ansatte. I fagområdet Erhverv, som er et af syv fagområder i Skattestyrelsen, er vi ca. 1.000 ansatte, og vi arbejder for at sikre, at erhvervsvirksomhederne betaler korrekte skatter, moms og afgifter til tiden.
Du bliver en del af Erhvervs ledelsessekretariat, hvor vi er ca. 15 kollegaer, hvis primære fokus er at understøtte den samlede erhvervsledelse, som består af én fagdirektør og fem underdirektører.
I Ledelsessekretariatet er vi ambitiøse, og vi løser vores opgaver med udgangspunkt i vores forskellige fagligheder, og vi inddrager hinandens kompetencer for at skabe de bedst mulige resultater. Vi vægter frihed under ansvar og behandler hinanden med tillid og respekt. Gennem involvering i beslutninger og tilrettelæggelsen af arbejdsopgaver sikrer vi høj trivsel og et godt arbejdsmiljø - det er fundamentet for vores arbejde.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV og eksamensbevis via linket ”Søg stillingen” senest onsdag den 7. februar 2024.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte kontorchef Mikkel Bach Madsen på telefon 72 37 46 08 eller teamkoordinator Martin Nygaard Remod på 72 38 25 19.
Vi afholder samtaler løbende, så send din ansøgning allerede i dag.
Inden ansættelse indhenter vi referencer og straffeattest. Der kan indgå en opgavecase samt et testforløb med personanalyse og logisk test for ansøgere, der går videre i processen.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for Fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet. Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende institutioner.
Forventet tiltrædelse er den 1. april 2024 eller efter nærmere aftale.
Dit arbejdssted er Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup, hvor vi har til huse i nyrenoverede kontorlokaler tæt på offentlig transport (to minutter fra Høje Taastrup Station) samt nem adgang med bil fra København og det øvrige Sjælland, da motorvejen kun er fem min. væk.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 07-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5979216