Forretningsudviklere, der vil være med til at få enderne til at mødes

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Får du ekstra energi af at skabe gode løsninger, hvor teknologi, kommunikation og procesoptimering går hånd i hånd? Og af at omsætte komplekse problemstillinger til praktiske løsninger, der også virker for brugerne? Så er det måske dig, der skal hjælpe os med at sikre, at virksomheder kan angive og betale deres afgifter nemt og korrekt.

Alsidige opgaver og masser af udviklingsmuligheder
I Skattestyrelsens team af forretningsudviklere for punktafgifter arbejder vi hver dag for at give virksomhederne det bedste grundlag for at angive og afregne deres punktafgifter korrekt. Det er spændende, fagligt udfordrende og meningsfuldt. Meget af tiden kan det også være ret komplekst, og derfor har vi brug for dig.

Lige nu søger vi 1-2 nye kollegaer til teamet, som vil være med til at drive den fortsatte udvikling af området. Reglerne på punktafgifter udvikler sig hele tiden, og der er masser at tage fat på. Paletten af opgaver er bred, og vi lægger stor vægt på at arbejde sammen og supplere hinanden som team.

Som vores nye forretningsudvikler vil du få egne arbejdsområder baseret på din baggrund og interesser, og du vil fx komme til at:

  • kortlægge, udvikle og optimere processer, både digitale og manuelle
  • fungere som bindeled mellem forretningen og IT-organisationen
  • samarbejde med forskellige interessenter både i og uden for Skattestyrelsen
  • tilrettelægge og gennemføre kommunikation til eksterne og interne målgrupper
  • udarbejde analyser og beslutningsoplæg til chefer og direktører
  • vurdere økonomiske og forretningsmæssige konsekvenser af nye lovforslag, herunder den tekniske og forretningsmæssige implementering.
Velkommen til punktafgifter – og registrering
Du bliver en del af et velfungerende team med høj faglighed og god stemning, også når der er travlt. Ikke to dage er ens, og du vil blive udfordret og udvikle dig sammen med dine kollegaer, der med deres forskellige baggrunde inden for bl.a. jura, statskundskab, IT-ledelse og filosofi står klar med masser af nye perspektiver – og er spændt på at høre dine.

Punktafgiftsområdet er bredt, og rollen som forretningsudvikler giver masser af muligheder for både at gå i dybden og arbejde på tværs”, forklarer Christoffer, der har være i teamet siden 2020. ”På samme dag kan jeg fx hjælpe med at afklare fejlmeldinger i driften, deltage i udbudsmøder og være med til at kravspecificere nye it-opgaver. Derfor betyder det også meget, at vi i teamet er rigtig gode til at udnytte hinandens viden og kompetencer på forskellige områder.

I kontoret Erhvervsprocesser, Punktafgifter og automatisering, får du 17 kolleger, som arbejder med punktafgifter og udvikling af digitale løsninger. Én har 40 års erfaring inden for Skatteforvaltningen, andre har været i teamet et års tid. Fælles for os er, at vi alle bidrager til et godt arbejdsmiljø med en uformel tone, masser af humor og godt kollegaskab.

Vi har højt til loftet, både når det gælder ansvar og opgaver.

Skatteministeriet lægger vægt på at understøtte fleksible arbejdsvilkår, og rammerne for arbejdstilrettelæggelsen drøftes mellem leder og medarbejder med udgangspunkt i den samlede opgaveløsning.

Erfaring med at optimere processer og brugerrejser
Vi forestiller os, at du har en relevant samfundsvidenskabelig uddannelse eller lignende, men du kan også have opnået tilsvarende faglighed og kompetencer gennem dine tidligere job. Vi ser gerne, at du har erfaring med at arbejde med at forbedre brugerrejser og inddrage brugerperspektiver samt med at optimere og implementere processer og IT-løsninger. Har du kendskab til skatte- og afgiftsområdet eller måske erfaring fra Skatteforvaltningen, er det et plus. Men det er ikke en forhindring, hvis du ikke har, for du vil selvfølgelig få grundig oplæring i opgaverne.

Derudover lægger vi vægt på, at du:

  • har stærke samarbejdsevner, men også kan arbejde selvstændigt
  • er nysgerrig og får energi af at sætte dig ind i komplekse sammenhænge og finde løsninger
  • er god til at prioritere mellem opgaver og eksekvere på dem
  • er struktureret og analytisk, men også pragmatisk i din opgaveløsning.
Kontakt og ansættelsesvilkår
Send din ansøgning inkl. CV og dokumentation for uddannelse og kompetencer via linket ”Søg stillingen” senest den 16. februar 2024.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler løbende. Tiltrædelse er snarest muligt.

Vil du høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte kontorchef Helle Randrup på telefon 72 37 24 45.

Ansættelse sker på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Forud for ansættelse vil der blive indhentet straffeattest og referencer.

Du bliver ansat i Skatteministeriet med tilhørende funktioner. Arbejdsstedet er Engelholm Allé 1, 2630 Taastrup.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle, 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5985484

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet