BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger dig, som vil hjælpe os med at løse opgaver af administrativ karakter i forbindelse med bl.a. visitering af klager over sagsbehandlingen (indsigelsessager) og sikkerhedsgodkendelser i Skatteforvaltningen.
Dine arbejdsopgaver
Som en del af Overenskomster og Politikker skal du være med til at understøtte, at vi altid har fokus på, hvordan vi bedst muligt kan understøtte forretningens behov. Det kræver, at vi både leverer fagligt stærke løsninger og er konstruktive medspillere. Derfor er det vigtigt, at vi står på et solidt fagligt fundament og samtidig er både servicemindede og løsningsorienterede. Samarbejde og opbygning af gode relationer til de øvrige styrelser i koncernen er afgørende for vores opgaveløsning.
Du vil indgå i et tæt samarbejde med to øvrige kolleger, der har ansvaret for hhv. visitering af klager over sagsbehandlingen (indsigelsessager) samt administration af sikkerhedsgodkendelse. Hertil vil du skulle bistå med øvrige opgaver af administrativ karakter. Dine ansvarsområder vil særligt være:
Effektiv understøttelse af indsigelsesområdet, dvs. klager over sagsbehandling. Opgaverne omfatter:
- Visitering og vurdering af indsigelsessager i tæt samarbejde med styrelserne i Skatteforvaltningen
- Opdatering af relevante informationskanaler
- Oprettelse af sager i vores journalsystemet
- Opdatering og vedligeholdelse af Excel- oversigter
- Håndtering af indkomne interne forespørgsler om sikkerhedsgodkendelser af nuværende eller kommende medarbejdere inkl. vurdering af begrundelser herfor
- At være koordinerende led mellem Skatteforvaltningen og Politiets Efterretningstjeneste (PET).
- Vejledning om sikkerhedsgodkendelser
- Opdatering af relevante informationskanaler
- Opdatering og vedligeholdelse af Excel- oversigter
Dine kompetencer
Vi forestiller os, at du har en kontoruddannelse eller en intern uddannelse fra Skatteforvaltningen. Det er en fordel, hvis du har erfaring med sagsbehandling på det offentlige område og kendskab til forvaltningsloven. Derudover er det også en fordel, at du er rutineret bruger i Microsoft Office og har gode IT-kundskaber.
Da du får en hverdag med mange forskellige snitflader internt i Administrations- og Servicestyrelsen samt på tværs af hele Skatteministeriet med tilhørende institutioner, lægger vi vægt på, at du har gode samarbejdsevner og lyst til at skabe tætte relationer.
Derudover er det vigtigt, at du
- Trives med administrativt arbejde
- Har en veludviklet sans for detaljer og overblik. Du går til dine opgaver med stor grundighed og din tilgang er undersøgende.
- Har lyst til at påtage dig forskelligartede opgaver
- Sætter dig ind i den konkrete problemstilling og søger den bedst mulige løsning
- Bevarer humøret højt og har en fleksibel og positiv indstilling til dine opgaver
Kontakt og ansættelsesvilkår
Ansøgning, CV og eksamenspapirer bedes sendt via linket ”Søg stillingen” senest onsdag d. 24. januar 2024. Hvis du har spørgsmål til stillingen, så kontakt kontorchef Estrid Johansen på 72 37 08 62. Ansættelse snarest muligt eller senest 1. april 2024. Der kan indgå en personlighedsanalyse og en logisk test i forbindelse med rekrutteringsprocessen.
Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) i Skatteministeriet.
Ansættelse vil være i Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted bliver Engelholm Alle 1, 2630 Taastrup.
Du skal være opmærksom på, at ansættelse sker under forudsætning af, at du via PET kan sikkerhedsgodkendes til klassifikationsgraden HEM, da du skal arbejde med klassificerede informationer og systemer.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Skatteforvaltningen, Taastrup, Engelholm Alle 1, Engelholm Alle, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 24-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5969445