Kunne du tænke dig at træde ind i en ledelsesrolle, hvor du kombinerer systemer, data, automatisering og medarbejdertrivsel for at forme fundamentet for et datadrevet HR i DSB?
DSB er på en strategisk rejse for at udvikle en sammenhængende HR-suite, der gør det enklere at være medarbejder og leder og nemt at bruge HR.
Som Underdirektør for HR Services & Compensation får du en vigtig rolle i at videreudvikle vores HR-fundament med fokus på data, processer og systemer.
Du vil have ansvaret for at motivere et engageret team og samarbejde tæt med forretningen for at sikre effektive og datadrevne HR-løsninger i hele organisationen.
Velkommen til HR Services & Compensation Du vil være hovedansvarlig for ledelse og udvikling af vores HR Services & Compensation-afdeling, som består af 20 kompetente specialister og 4 dygtige kontorelever.
Afdelingen arbejder på tværs af fagområder som Compensation & Benefits, HR masterdata, lønsystemer og lønprocesser, medarbejdercyklus og HR services.
I direkte reference har du to ledere og fire medarbejdere, der sammen med dig vil skabe synlige resultater i en kompleks og spændende organisation.
Du bliver en del af HR Chefgruppen, og du vil referere til HR Direktøren.
"I denne stilling får du chancen for at bidrage til et strategisk centralt område for DSB, hvor vi er i gang med at skabe fundamentet for et samlet HR-suite, og du vil have stor mulighed for at skabe synlige resultater.
Du vil også opleve, at samarbejdet i HR chefgruppen er tæt og uformelt, og vi arbejder konstant på, at DSB skal være en rigtig god arbejdsplads, hvor det er let at være kunde og enkelt at være medarbejder,"
fortæller Ann Marie, Underdirektør for HR Udvikling & Rekruttering.
Dit ansvar - din hverdag Det bliver din opgave at sætte retningen og rammen for at kunne fremme en vigtig del af HR i DSB.
Din opgave er at sikre korrekt lønudbetaling, en gennemarbejdet løn- og stillingsstruktur og effektive processer, der understøtter en moderne HR-funktion.
En typisk arbejdsdag kan starte med et møde med styregruppen, hvor I gennemgår status på et igangværende projekt – implementeringen af SAP SuccessFactors Recruiter modulet. Herefter har du møde med to medarbejdere fra Compensation & Benefits, hvor I drøfter arbejdet med at sikre løngennemsigtighed.
Efter frokost arbejder du videre med en præsentation til direktionen, som viser sammenhæng mellem strategic workforce planning (SWP) modellen og forretningsstrategien.
Din dag afsluttes med en drøftelse med et af dine teammedlemmer, om den igangværende procesoptimering og potentiale for yderligere automatisering ved hjælp af AI.
Dine vigtigste ansvarsområder vil bl.a. være at
- Lede din afdeling med fokus på trivsel, udvikling og leverance af resultater.
- Sikre korrekt HR masterdata og udvikle analyser til brug for ledelsesmæssige beslutninger.
- Sikre effektiv implementering af SuccesFactors-moduler og Employee Central (EC).
- Arbejde med procesoptimering, forenkling og automatisering af rutineopgaver.
- Videreudvikle enkle og effektive løn- og stillingsstrukturer samt håndtere Compensation & Benefits-strategier.
Du motiveres af at skabe en kultur, hvor mennesker trives, og hvor de når deres mål i fællesskab.
Du har en evne til at støtte og udvikle teams, mens du fokuserer på både strategien og eksekvering. Din arbejdsstil er præget af ordentlighed, ansvarlighed og en positiv tilgang, også når udfordringer opstår.
Vi forestiller os, at du bringer følgende kvalifikationer med
- Relevant akademisk baggrund og en solid erfaring fra en lignende stor organisation med mange forskellige overenskomster.
- Erfaring med ledelse af en lønafdeling og et C&B team, herunder forståelse for overenskomster og relevant lovgivning.
- Erfaring med SAP samt systemimplementering og opdatering af systemerne.
- Indsigt i digitalisering og nye teknologiske muligheder, herunder AI.
- Erfaring med stakeholder management, herunder samarbejde med IT-styregrupper.
Hvis du trives med at arbejde i en kompleks organisation, og hvis du både evner at tænke strategisk og løsningsorienteret, kan det være dig, vi søger.
Hvad tilbyder DSB?
- Gratis transport med DSB
- Fleksibel arbejdstid
- Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym
- Pension og sundhedsforsikring
- Frokostordning og mulighed for at købe mad med hjem
Læs mere om personalegoder og DSB som arbejdsplads.
Søg nu Ansøgningsfristen er d. 18. december 2025.
Da vi alle skal nyde juletiden, vil vi først afholde første samtaler i uge 3 og anden samtaler i uge 4, men søg gerne allerede i dag, da vi læser ansøgningerne løbende.
Upload ansøgning (evt. som en kort video) og CV.
Spørgsmål? Så er du velkommen til at skrive til HR Direktør Tine Moe Svendsen på tims@dsb.dk
Rekrutteringsprocessen Hvis du går hele vejen, kan du forvente to samtaler i januar, hvor den sidste inkluderer adfærdstest, logisk test og case.
Vi anvender digital indhentning af referencer efter aftale med dig.
#LI-LM1
#LI-Hybrid
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
ALLE OMRÅDER, HQ, Telegade , 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-12-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/26a120c8-3d99-4d42-9bf8-4311924c8572