BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vil du have et spændende job med afvekslende opgaver og daglig kontakt med organisationens ledere og medarbejdere, hvor du arbejder med løn- og ansættelsesforhold?
Som en del af kommunens lønteam, er du med til at sikre korrekt løn til tiden i en moderne organisation, hvor lønopgaven spænder vidt, da vi både har centraliserede og decentraliserede lønopgaver. Nogle ledere indberetter selv i lønsystemet, og overfor dem har vi en vejledende konsulentfunktion, hvorimod vi på de centraliserede områder i højere grad agerer sagsbehandlere.
Som lønkonsulent hos os træder, du derfor ind i både en vejledende konsulentfunktion, en controller funktion og en administrativ funktion ift. at sikre korrekt løn til tiden.
Dine opgaver omfatter bl.a.:
- Opstart af ansættelser, lønindberetninger m.v.
- Kontrol af decentrale lønindberetninger
- Vejledning til ledere og administrative medarbejdere i løn- og lettere overenskomstspørgsmål
- Introduktion af nye ledere og administrative til lønsystemet
- Indhente og administrere syge- og barselsrefusioner
- Mulighed for specialopgaver, fx opbygning af brevskabeloner, byråd eller tjenestemænd mv.
Vi anvender Silkeborg Data som lønsystem.
Du planlægger selv din tid, og hvis opgaverne giver mulighed for det, kan du arbejde hjemmefra 1-2 dage om ugen.
Du får dit eget ansvarsområde af arbejdspladser, hvor du er ledelsens og administrationens nærmeste sparringspartner indenfor løn og ansættelsesforhold. Du har altid dine teamkolleger som tæt samarbejds- og sparringspartnere. Vi hjælper hinanden og tager os tid til faglig sparring.
I Lønteamet får du 7 fagligt engagerede kolleger. Vi har det godt sammen både fagligt og socialt, og du kan gå til alle i teamet for både sparring og spørgsmål, døren står altid åben. Vi sætter en ære i at være der for organisationens ledere, og vi gør hvad vi kan for at gøre ledelsesarbejdet lettere for lederne.
Du bliver en del af et arbejdsfællesskab, hvor tillid og personlige relationer vægtes højt. Det mærker du ved stor frihed til selv at køre med opgaverne og træffe de vigtige beslutninger.
Jobbet er for dig, der trives i en dagligdag, hvor opgaverne skifter, og den plan du har lagt for dagen, ikke altid holder. Det tætte samarbejde med lederne og de administrative tilfører en uforudsigelighed i jobbet, som gør, at vores hverdag kan variere meget. Vi har telefonfri om onsdagen, hvilket giver tid til fordybelse i opgaverne.
Vi vil gerne høre fra dig, som:
- Trives godt med administrationsopgaver indenfor løn
- Trives godt i rollen med at vejlede ledere og administrative
- Har en passion for at levere god service og understøtte ledelse og administration
- Har blik for struktur og systematik og kan følge opgaver til dørs
- Kan lide at arbejde med deadlines
- Kan lide at arbejde med tal og er god til fejlrettelser af afstemninger og løn
- Har relevant erfaring fra lignende job
Vi står klar med dygtige kolleger, der hjælper dig godt ind i opgaverne, og lærer dig op i de opgaver, der er nye for dig.
Lønteamet er en del af kommunens HR-afdeling, som også rummer et personaleteam og et administrativt team. I HR-afdelingen er vi samlet 18 ansatte, og her bliver du en del af et godt arbejdsfællesskab, hvor vi vil hinanden både fagligt og socialt på tværs af teams.
Afdelingen er en del af det nyetablerede Center for Byråd og Administration (CBA). CBA består yderligere af forskellige funktioner omkring byrådsbetjening, erhvervsservice, borgerservice, IT- og digitalisering, kommunikation og jura. Centret rummer ca. 120 medarbejdere.
Den fysiske kontorplads er på vores helt nybyggede rådhus, der ligger i gåafstand fra Høje-Taastrup St. Fra både KBH H. og Roskilde St. kan du tage regionaltoget hertil på blot 15 min. Du har mulighed for at få et erhvervskort til offentlig transport, hvor du får rabat på transport og en skattefordel. Vi har en god kantine, og derudover har vi en sundhedsordning med mulighed for fysioterapi, holdtræning mm.
Praktisk information
Der er tale om en fastansættelse på 37 timer ugentligt med fleksibel arbejdstid. Der vil være mulighed for ansættelse på et lavere timeantal.
Ansættelse pr. 1. december med mulighed for tidligere/senere opstart, hvis du har brug for det.
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst samt principperne i Ny Løn. I forbindelse med ansættelse indhenter vi referencer fra tidligere ansættelser.
Ansøgningsfristen er den 15. oktober 2023
Motiveret ansøgning, CV og eventuelt uddannelsesbevis og anden relevante dokumentation sendes via kommunens rekrutteringssystem.
Vi afholder samtaler den 26. oktober 2023. En eventuel anden samtale vil blive holdt den 30. oktober 2023.
Vil du vide mere, så er du meget velkommen til at kontakte HR-chef Lene Fridberg på tlf. 28 49 75 24 eller lønkonsulent Charlotte Struck på tlf. 43 59 18 72 eller lønkonsulent Betina Hansen, på tlf. 43 59 18 46.
Vi glæder os til at høre fra dig.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Høje-Taastrup Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Høje-Taastrup Kommune, Rådhusstræde 1, 2630 Taastrup
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5916629