Bliv HR master data specialist hos DSB og optimer HR-processerne gennem dataanalyse

dato

Forestil dig, at du har en central rolle hvor du forbedrer og strømliner vores HR-processer, samtidig med at du sikrer nøjagtighed i HR-data – data som understøtter vigtige beslutninger i DSB!

Som vores nye HR Master Data Specialist kommer du til at sidde i et professionelt Masterdata & Analytics team, hvor du vil arbejde tæt sammen med dygtige HR-kollegaer i HR Services & Compensation afdelingen.

Her vil du få ansvar for at generere datarapporter, sikre data kvalitet, beregne lønudvikling, udvikle dashboards, overvåge interne processer og støtte større HR-opgaver med data.

Annethe fra Masterdata & Analytics teamet, fortæller:

”Du skal søge jobbet, hvis du – ligesom mig – trives med at arbejde med nogle spændende og komplekse opgaver, hvor du har mange snitflader ud i forretningen, og hvor du samarbejder med nogle virkelig dygtige kollegaer.

Du skal også blive min kollega, hvis du værdsætter at have fokus på at hjælpe hinanden og drøfte faglige emner, samtidig med at der er plads til et godt grin og hygge”.

Annethe Magnusson, HR Master Data Specialist

Velkommen til vores afdeling Vi er et mangfoldigt team på 25 medarbejdere med vidt forskellige baggrunde og specialer.

Vi griner sammen, sparrer og værner om det gode samarbejde på tværs af vores fagområder.

Når du træder ind ad døren, bliver du en del af Masterdata & Analytics teamet, og du får hele DSB som din arbejdsplads.

Vi ved, at motiverede medarbejdere, der trives i deres rolle, skaber de bedste resultater. Derfor vil du opleve, at din trivsel og faglige udvikling er i fokus hos os.

Hvad går jobbet ud på? Dit arbejde vil fokusere på at understøtte større HR-opgaver og analyser med særligt ansvar for datarapportering og overvågning af interne processer.

En typisk arbejdsdag kunne starte med at du optimerer indholdet i vores nye HR Dashboards, da du har fået nye input fra forretningen.

Herefter lægger du sidste hånd på en ledelsesrapportering på HR kpi’erne, som skal præsenteres for direktionen.

Efter en god frokost med dine kollegaer, arbejder du sammen med BI afdelingen i IT for at indsamle data omkring tidskvoter, så I kan danne jer et overblik over rest-forpligtelsen.

Inden dagen slutter, er du med i en intern workshop for at sikre at vores organisations-ændringsproces er understøttet af det rigtige data.

Her bidrager du bl.a. med anbefalinger til forbedringer i forbindelse med identificering af uhensigtsmæssigheder i data.

Dine primære opgaver bliver at

  • Udarbejde og vedligeholde HR-data rapporter og data-modeller.
  • Arbejde tæt sammen med HR-teamet og ledere for at identificere behov for indsamling af data og støtte forretningsudviklingen.
  • Bidrage til procesforbedring ved at identificere uhensigtsmæssigheder og anbefale forbedringer.
  • I samarbejde med vores HR Masterdata enhed sikre at vores Data Governance er på plads.
Hvad kommer du med? Vi leder efter dig, som har erfaring inden for HR forretningsanalyse, HR data Governance eller HR controlling.

Af faglige kvalifikationer, ser vi også gerne, at du har

  • En bachelor i Statistik, Økonomi, Business Administration eller lignede uddannelsesbaggrund.
  • Erfaring med dataanalyse og forståelse for at arbejde med store datamængder.
  • Erfaring med SAP i enhver form er et aktiv, men ikke en forudsætning.
  • Let ved at begå dig på dansk og engelsk i skrift og tale.

Af personlige kvalifikationer kommer du med

  • Evnen til at arbejde med store datamængder, og evner at formidle komplekse data på en forståelig måde.
  • En evne til at tænke procesorienteret, og du er dygtig til både at se forbedringspotentialer, og tænke disse ind i alle proceslag.
  • En struktureret og detaljeorienteret tilgang til opgaverne.

Du motiveres af

  • At lære nyt og løse komplekse opgaver, hvor du har mulighed for at dygtiggøre og udvikle dig i rollen
  • At begå dig i et krydsfelt med mange interessenter og beslutningstagere, fordi du værdsætter det gode samarbejde
  • At skabe gode resultater og bidrag med data der understøtter vigtige beslutninger i DSB!
Hvad kan DSB tilbyde dig Nogle af vores personalegoder er

  • Gratis transport med DSB
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde et par dage om ugen
  • Træning i DSB’s eget fitnesscenter og PureGym
  • Pension og sundhedsforsikring
  • Frokostordning og mulighed for at købe mad med hjem

Læs mere her om personalegoder og om DSB som arbejdsplads

Søg nu Ansøgningsfristen er d. 24. november 2024.

Vi evaluerer indkomne ansøgninger løbende, så skynd dig at søge.

Upload cv, ansøgning og eksamenspapirer. Du kan også lave din ansøgning som en kort video.

Vi forventer at afholde 1. samtaler d. 28. november og 2. samtaler i uge 49. Vi anvender test til 2. samtalerne.

Har du spørgsmål, så ringer du bare til Mikael Fielberg på mobilnr. 24680508.

#LI-Hybrid
#LI-LM1

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Høje-Taastrup Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

ALLE OMRÅDER, HQ, Telegade , 2630 Taastrup

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-11-2024;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6142951

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet